PDA

Bekijk Volledige Versie : eieren japanse meeuwtjes 2e keer onbevrucht.

jochem
08-07-2008, 14:51
mijn japanse meeuwtjes hebben al voor de 2e keer eieren (1e 5, 2e keer 6) die onbevrucht zijn en ik zou niet weten hoe het komt, als ze er 3 weken op hebben gezeten en ik de eieren openmaak ziet de dooier aan de 1e kant van het ei met een vliesje erover en de anderen kant van het ei is lucht, ik heb het bij de dieren winkel als kopeltje gekocht en regelmatig zingt dezelfde (man), dus ik denk wel dat het een kopeltje is. Heeft u nutige tips of info laat het dan graag weten

Henk3
08-07-2008, 19:35
Je kan ook na een dag of 4 - 5 je eieren even schouwen, hoeven ze geen 3 weken te zitten. Veel te lang ook. Met een dag of 14 moeten die eieren al uit zijn. http://www.hobbyvogels.nl/broedduur%20tropen.htm

Misschien heb je met bastaarden te maken en zijn ze niet vruchtbaar. Of zijn ze zonder bastaard te zijn niet vruchtbaar. Zet er een andere man op. Maar de pop kan het ook zijn natuurlijk.

Birdfarm
08-07-2008, 19:56
Misschien heb je met bastaarden te maken en zijn ze niet vruchtbaar

Sorry henk, maar japanse meeuwen zijn allemaal bastaarden van 2 of meer soorten bronzemannen.

Greetzzz

Henk3
08-07-2008, 20:08
Ha, ha, dat hoeft niet hoor sorry, ja ik weet dat wel dat het een gebastaardeerde soort is. Maar wat als het bastaarden zijn met andere soorten? Zou dat niet kunnen? Ik weet het niet hoor. Maar het kan volgens mij in iedergeval wel zo zijn dat de man of pop gewoon niet vruchtbaar is. Komt bij meer dieren voor ook bij de homo sapiëns.

dijkkamp
09-07-2008, 09:26
mischien te zwaar bevederd en kan daar door bevruchting niet plaats vinden.
heeft de man wel alle teentjes.
er kunnen zoveel redenen zijn.

jochem
11-07-2008, 13:04
allemaal bedankt voor de tips maar ik heb geen bastaarden met een ander soort want ik een kopeltje met allebei een witte buik en de kop en staart bruin en dat in mijn vogelboek ook dat dat japanse meeuwtjes zijn