Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sedechol B15

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Sedechol B15

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar Sedechol b15, dit is een vitamine preparaat dat goed is voor rode kanaries, dit middel zorgt ervoor dat de vogels goed door de rui heenkomen en voor een goede inpluiming van de veren.
    Het middel is ook zeer goed voor de lever,deze krijgt het zwaar te verduren door de kleurstof die je de vogels dient te geven om mooi op kleur te komen.

    Het middel is in belgie overal te koop, misschien is er iemand die weet of het ook in Nederland is te bestellen.

    Alvast bedankt

    Marco

  • #2
    Als de lever het zwaar te verduren krijgt door de kleurstof die jij aan je vogels geeft ,ben je op een erg verkeerde manier met je vogels bezig !!!!

    Opmerking


    • #3
      Zolang er geen onschadelijke kleurstof te koop is, zal dit een megaprobleem blijven, het wordt massaal gebruikt. Heb je weleens een rode kanarie gezien ouder dan 5 jaar?
      Ieder middel wat hier iets aan verbetert is welkom toch?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Voor mij is de gezondheid van de vogels belangrijker dan het uiterlijk ,en ik zal dus ook geen produkten gaan gebruiken die dus het uiterlijk verbeteren ,maar de gezondheid schade toe brengen.
        Maar hier zullen dus ook wel weer veel mensen het niet mee eens zijn.

        Opmerking


        • #5
          Volgens mij weet Animal niet dat je rode vogels kleurstof dient te geven om mooi en goed op kleur te komen en te blijven.
          Als het anders zou kunnen zou ik dat meteen doen.
          Ik ben volgens mij niet verkeerd bezig, ik probeer juist een middel te vinden om mijn vogels goed gezond te houden.
          Ik heb al een mail gehad met een adres waar ik Sedechol kan kopen.

          Groeten,
          Marco

          Opmerking


          • #6
            tja er zijn nog altijd de diverse natuurlijke alternatieven om een verbeterde danwel constante kleuring van rood te verkrijgen natuurlijk.
            maar dat is waarschijnlijk iets meer werk om te doen.

            en wat zijn die alternatieven dan,is de vraag natuurlijk:
            gewoon zoeken want op dit vogelcafe staan er wel een paar hoor,evenals op de rest van het internet.
            ik weet natuurlijk niet jouw niveau als het om TT gaan gaat.(want daar is het wel bijna noodzakelijk om een potje te gebruiken om aan de bak te komen).

            weet je wat ook ontgiftend werkt voor de lever ,mariannedistelpoeder.(en zo nog wel 100 andere producten,nu alleen kijken wat er voor jouw vogels werkt).

            waar ik in eerste plaats naar toe zou werken is een zo goed mogelijkbestand van vogels die al "goed" gekleurd zijn van zichzelf m.a.w hoe beter jouw roodbezit in de vogels zit door selectieve kweek hoe minder jij hoeft bij te geven van kleurstof (uit potje) en hoe minder jij met andere preparaten weer moet proberen de vogels in balans te krijgen (leveraandoeningen etc etc.).
            als jij intensief gekleurde vogels hebt qua roodbezit dan kan jij het heel goed af met de "natuurlijke alternatieve" om jouw vogels te onderhouden qua kleuring
            mvg
            ps ; dit berichtje is geen verwijzend vingertje,je moet gewoon lekker doen wat jij denkt wat goed is,maar je stelt zelf en quote:Als het anders zou kunnen zou ik dat meteen doen.
            nou ik zeg dat het anders kan ,dan alleen maar naar het potje grijpen.
            ik neem aan dat jij geen TOPkweker ben van rode kanaries op TT's ,anders stelde jij deze vraag niet (kom ik nu te hard over? sorry daarvoor dan).
            Als ik er compleet naast zit met mijn stelling inname dan hoor ik dit graag van jouw (wel normale manier aub).

            Opmerking


            • #7
              supplementen en dergelijke

              Ik wordt een beetje moe van cultuurtje wat hier hangt
              Als mensen dingen gebruiken zoals supplementen wordt je hier gelijk afgeschoten.
              En meningen worden opgedrongen. Je wordt zelfs als iemand die slecht is voor zijn vogels afgeschilderd.

              Dat is natuurlijk niemand zijn intensie, dat weet ik ook wel!!

              Maar er zullen altijd mensen zijn die het anders doen als anderen.
              Kijk als je dingen gebruikt die de lever beschadigen dat is niet goed!
              ben ik het mee eens!

              Maar terug naar supplementen ik denk dat heel veel mensen dit doen!
              En ik ken verschillende mensen die hierover niet willen schrijven hiero door
              dat cultuurtje van het is niet goed en je bent slecht voor de vogels dat is gewoon onzin! Maar wel het gevoel wat ik hier steeds krijg
              Als je er verantwoordelijk mee omgaat en met mate gebruikt zoals de fabrikant aangeeft is het niet giftig voor de lever!! vitaminen heb ik het dan over he!

              Ik moet zeggen dat ik het ook steeds minder leuk begin te vinden hier te komen. Omdat de gevestigde orde steeds hevige kritiek uiten over sommige
              onderrwerpen ik merk ook dat mensen dus wegblijven hou het forum voor iedreen die vogels houd!! De hele ervarenen en de minder ervareden!
              Ook niet iedereen heeft de capaciteiten om hier in mee te komen!!!!!!!!!

              En nog een tip voor mensen die het anders doen doe wat je goed lijkt voor jouw hok
              en laat je niet van de wijs brengen als je kritiek krijgt hierop. je doet wat jij het beste voor jouw vogels vind!!! We zijn allemaal vogelvrienden en houden allemaal van onze dieren toch??


              MvG Pascal Kloeg
              groeten uit apeldoorn

              Opmerking


              • #8
                groot gelijk pascal

                je hebt ook helemaal gelijk,maar de link suplement en leverbeschadiging word hier zelf gelegd natuurlijk.

                zoals je zelf terecht zegt en quote:
                Als je er verantwoordelijk mee omgaat en met mate gebruikt zoals de fabrikant aangeeft is het niet giftig voor de lever!! vitaminen heb ik het dan over he!

                maar als je wat gebruikt ,wat dan ook en je doet dit niet op verantwoordelijke manier dan ben je toch ook niet goed voor de vogeltjes?
                let op is een vraag met stellinginame (zie ? teken).

                waar het dus op neer komt (in mijn vorige berichtje) is eigenlijk (en dat bedoelde ik eigenlijk met topkweker in relatie met tt kweker) als men zover is dat het gebruik goed word gedaan er helemaal geen problemen hoeven ontstaan,ook niet met een potje,maar hoe accuraat is men daarmee? een topkweker weet namelijk tot hoever hij/zij kan gaan met het toevoegen van suplementen in zijn kweekbestand,en hoef dus niet te "repareren/compenseren".(ik bedoel topkweker in relatie met TT niet op prijswinnend gebied maar topkweker op omgangs gebied van tt vogels).
                want heeft men geen kweekbestand gericht op de TT dan zou ik sowieso niet al te veel risico nemen met potjes en juist dan kan het "alternatieve" een uitkomst bieden en hoeven de vogels ook geen risico's te lopen,toch?

                als men dus niet 100% weet waarmee men bezig is bedoel ik,want van mij mag iedereen doen wat denk wat goed is voor zijn vogels.(zolang het maar niet de vogelsport schaad).
                kijk en dit dat geval kan je beter geen medicijnen of chemische middelen gebruiken,want die kunnen namelijk altijd kwaad,bij de meeste natuurlijke middelen is overdoseren vrijwel onmogelijk.

                dat was dus mijn betoog ,en antwoord op de gestelde stelling: en quote:Als het anders zou kunnen zou ik dat meteen doen.
                m.a.w pascal ,ik probeer de ander kant te laten zien waar marcopetra eigenlijk zelf om vraagt,is dit dan kritiek hebben??????
                mag je mij vertellen.

                mvg

                Opmerking


                • #9
                  Hoi Winterkoning,

                  citaat
                  maar als je wat gebruikt ,wat dan ook en je doet dit niet op verantwoordelijke manier dan ben je toch ook niet goed voor de vogeltjes?
                  let op is een vraag met stellinginame (zie ? teken).

                  Helemaal mee eens en dat is ook wat ik boedoel.

                  citaat
                  als men dus niet 100% weet waarmee men bezig is bedoel ik,want van mij mag iedereen doen wat denk wat goed is voor zijn vogels.(zolang het maar niet de vogelsport schaad).
                  kijk en dit dat geval kan je beter geen medicijnen of chemische middelen gebruiken,want die kunnen namelijk altijd kwaad,bij de meeste natuurlijke middelen is overdoseren vrijwel onmogelijk.

                  Ook helemaal mee eens als je wat gebruikt ga je natuurlijk na hoe je
                  het moet gebruiken aan de hand van bv schemas van de fabrikant
                  En niet zomaar wat aanklooien. dus doe je research alvorens ergens in te springen. Ook belangrijk als je geen verschil merkt bij je vogels heeft het geen zin! En dus zonde van het geld.

                  citaat
                  waar het dus op neer komt (in mijn vorige berichtje) is eigenlijk (en dat bedoelde ik eigenlijk met topkweker in relatie met tt kweker) als men zover is dat het gebruik goed word gedaan er helemaal geen problemen hoeven ontstaan,ook niet met een potje,maar hoe accuraat is men daarmee? een topkweker weet namelijk tot hoever hij/zij kan gaan met het toevoegen van suplementen in zijn kweekbestand,en hoef dus niet te "repareren/compenseren".(ik bedoel topkweker in relatie met TT niet op prijswinnend gebied maar topkweker op omgangs gebied van tt vogels).
                  want heeft men geen kweekbestand gericht op de TT dan zou ik sowieso niet al te veel risico nemen met potjes en juist dan kan het "alternatieve" een uitkomst bieden en hoeven de vogels ook geen risico's te lopen,toch

                  Ook juist dat bedoelde ik ook te zeggen als je vogels vergiftigd ben je natuurlijk goed bezig en ze moeten te repareren ja wat doet dat met je vogels? En natuurlijk als je niet op tts gericht bent kan je natuurlijk beter
                  gezondere alternatieven proberen.

                  citaat
                  als men dus niet 100% weet waarmee men bezig is bedoel ik,want van mij mag iedereen doen wat denk wat goed is voor zijn vogels.(zolang het maar niet de vogelsport schaad).
                  kijk en dit dat geval kan je beter geen medicijnen of chemische middelen gebruiken,want die kunnen namelijk altijd kwaad,bij de meeste natuurlijke middelen is overdoseren vrijwel onmogelijk.

                  Ook dat heb ik gezegd weet wat je doet anders kan het zeker verkeerd gaan.

                  citaat
                  dat was dus mijn betoog ,en antwoord op de gestelde stelling: en quote:Als het anders zou kunnen zou ik dat meteen doen.
                  m.a.w pascal ,ik probeer de ander kant te laten zien waar marcopetra eigenlijk zelf om vraagt,is dit dan kritiek hebben??????
                  mag je mij vertellen.

                  Nee sorry maar dat bedoelde ik eigenlijk niet mischien verkeerd gebracht door
                  mij maar ik had het eigenlijk meer over andere topics die ik natuurlijk volg
                  bv het topic handopfok.... en zo zijn er meer die zeer negatief staan tegenover de handelswijze van andren en daar kan ik me soms erg over opwinden

                  MvG Pascal
                  groeten uit apeldoorn

                  Opmerking


                  • #10
                    andere zienswijze.

                    quote pascal:Nee sorry maar dat bedoelde ik eigenlijk niet mischien verkeerd gebracht door
                    mij maar ik had het eigenlijk meer over andere topics die ik natuurlijk volg
                    bv het topic handopfok.... en zo zijn er meer die zeer negatief staan tegenover de handelswijze van andren en daar kan ik me soms erg over opwinden

                    kijk en dat is dus in mijn ogen een grove fout die vele mensen maken,want die nemen het ongerief uit de ene topic mee naar het andere topic iets wat dus volledig los van elkaar staat,handopfok heeft nu eenmaal niks met deze topic te maken.wat men dus doet is voor een zeer belangrijk deel kijken wie er wat post,en dat klopt niet,het gaat om de inhoud van een bericht ,en dan moet je dus de vraag stellen kan ik wat met die inhoud ja dan nee.
                    wie wat schrijft is niet belangrijk,wel is belangrijk (in mijn ogen dan)als men opzettelijk schade toebrengt aan onze sport (op wat voor manier dan ook) er altijd tegen geageerd dient te worden.

                    zoals ik wel vaker schrijft er zijn meerdere wegen mogelijk evenals ,meerdere waarheden.
                    en als men denkt dat zijn waarheid de enigste echte is ,dan komt deze van een koude kermis thuis.
                    maar zoals zovaak : het is maar al te vaak verkeerde intrepetatie van een bericht en nog vaker is het met de verkeerde "instap"bepaalde berichten lezen van bepaalde mensen en nog vaker is het dat er niet goed gelezen word wat er staat (men zou bv elke keer als er een nieuw bericht is in een topic de gehele topic moeten doornemen).dan zouden er minder "misverstanden zijn".

                    maargoed het gaat nu allang al niet meer over Sedechol B15 en de relatie van rood opfok en leverproblemen.

                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Allemaal,

                      Ik heb vorig jaar met 2 intensieve rood agaten 2 x 93 punten gedraaid en met een intensieve rood isabel 2x 92 en 1 x 93 punten.
                      Ik kweek nu weer een 5 tal jaren met deze vogels, ik heb niet gezegd dat mijn vogels een leveraandoening hebben, het middel Sedechol kun je het beste preventief gebruiken om een aantal zaken voor te zijn.
                      Als je top wilt draaien helpt het geven van een wortel niet om je vogels een goed rood bezit te geven.
                      Iedere kweker die rood intensief geeft aan zijn vogels weet dat het niet goed is voor de vogel, maar het kan niet anders.

                      Het lijkt mij als je een simpele vraag op vogelcafe zet, dat het soms bij sommige mensen een discussie oproept waar niet altijd om gevraagd wordt.

                      Iedere kweker wil als het goed is het beste voor zijn vogels, ik dus ook.

                      Ik ben zoals gezegd achter een adres waar ik Sedechol kan kopen via internet.

                      Ik dank iedereen die met mij mee heeft gedacht.

                      Groeten Marco

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo allemaal

                        Nog even voor de mensen die een reactie hebben gegeven op mijn vraag.

                        Deze was of iemand een adres wist waar ik Sedechol kan kopen.

                        De reacties die toen loskwamen daar was en ben ik nog steeds niet blij mee,
                        ik ben een goede kweker voor mijn vogels en op het gebied van rood agaat en rood isabel zeer gerespecteerd bij kwekers die de afgelopen jaren bij mij vogels gekocht hebben.

                        Sedechol is geen geneesmiddel, het is een vitaminepreparaat, ik kuur mijn vogels voor en na het broedseizoen met ESB 3 en voor de rest geef ik zeldeni ets.

                        Met vriendelijke groeten aan iedereen.

                        Marco

                        Opmerking


                        • #13
                          beste marcopetra
                          leuk dat je goede resultaten haalt met je vogeltjes.

                          maar quote:Iedere kweker die rood intensief geeft aan zijn vogels weet dat het niet goed is voor de vogel, maar het kan niet anders.

                          kijk en daar gaat het bij sommige dus om ,ben je dan wel of niet goed bezig met dit soort vogels?( is dus een algemene vraag/item/opvatting in deze en geen persoonlijke "aanval" oid).

                          kan je dan begrijpen dat er vele "tegenstanders" zijn van deze omgangsvorm tov de vetstof kanarie?
                          kan je dan begrijpen dat vele mensen denken waarom het niet op een andere manier invullen(mentaliteits verandering dus) want tot hoever kan je dan gaan hierin?
                          kan je dan begrijpen dat sommige mensen denken : als de keurmeesters de overdadig en soms te ver doorgevoerd kanaries qua kleur zouden wegschrijven er dan vele kanaries niet tegen het randje meer komen te zitten in de vorm wat is toelaatbaar?
                          kan je dan begrijpen dat er sommige mensen zeggen,dan maar iets minder rood op de TT met "natuurlijkere voedingswijzes"? (heeft dus met de gevraagde invulling van kleurstandaard te maken als men top wilt draaien)
                          kan je begrijpen dat er geopperd word om de cantaxhine e.d. te verbieden net als in de V.S (want daar word dan mee geschermd door tegenstanders van onze hobby)?
                          is niet mijn denkwijze maar de algemene denkwijze.

                          kijk nogmaals mij maak het niets uit en als de vogels op de juiste manier begeleid worden (door 100% te weten waarmee je bezig bent) dan kan er ook weinig mis gaan. en dat geldt dan ook voor Sedechol want en quote:Sedechol is geen geneesmiddel, het is een vitaminepreparaat,vergeet niet ook met een vitamine preparaat kan men de fout ingaan bij overdosering.(is een voorbeeld voor het feit dat men moet weten waar men mee bezig is,en is niks persoonlijks bedoelt of anti-Sedechol).

                          zou je voor de mensen die dat product wel zien zitten voor hun vetstof kanaries hier het adres er op willen zetten zodat zij dit ook kunnen proberen of naar kunnen informeren ,want het gaat tenslotte erom net zoals ton koek zei:

                          Zolang er geen onschadelijke kleurstof te koop is, zal dit een megaprobleem blijven, het wordt massaal gebruikt. Heb je weleens een rode kanarie gezien ouder dan 5 jaar?
                          Ieder middel wat hier iets aan verbetert is welkom toch?
                          en dat is waarheid als een koe.

                          ohja en quote:Het lijkt mij als je een simpele vraag op vogelcafe zet, dat het soms bij sommige mensen een discussie oproept waar niet altijd om gevraagd wordt.
                          kan ik helemaal inkomen maar zoals je zelf wel weet is dit en zal dit altijd een heet hangijzer zijn,want hetzelfde geldt voor deze jongens waarmee ik jaren aan de top stond dus dit hangijzer is ook vaak hier ter sprake gekomen,ik heb gekozen toen om er mee te stoppen want ikzelf vond het niet leuk meer al die kleurkuurtjes /op lap middeltjes etc.:


                          met dit bovenstaande in je achterhoofd houdend:

                          stel de vraag dan anders of formuleer hem anders,want dit is "uitlokking" van discussie ( en dit bedoel ik niet zo kwaad als men dit zou kunnen intrepeteren) en quote:Het middel is ook zeer goed voor de lever,deze krijgt het zwaar te verduren door de kleurstof die je de vogels dient te geven om mooi op kleur te komen.
                          opzich vind ik het dan niet gek dat er dan mensen als animal erop reageren,toch?

                          het gezegde was toch: niet de kat op het spek binden???????
                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door marcopetra
                            Iedere kweker die rood intensief geeft aan zijn vogels weet dat het niet goed is voor de vogel, maar het kan niet anders.

                            Oeps, als we dat vaker toe gaan passen!

                            Vraag me af of de bond hier toch niet weer eens naar zou moeten kijken.

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Winterkoning,

                              Als ik een vraag op vogelcafe zet en ik moet vantevoren goed nadenken hoe ik die moet formuleren dan heb ik al geen zin meer om dat te doen.

                              Ik heb niets uit willen lokken met mijn vraag, volgens mij zitten er mensen op vogelcafe die overal over willen discuseren en het allemaal beter weten.( ik zeg niet dat jij dat doet)

                              Voortaan zal ik eerst goed nadenken of ik nog wel iets via vogelcafe doe ja of nee.

                              Met een simpele vraag ( volgens andere een quote) krijg je een discussie en word je verweten dat je niet goed voor je vogels bent, je zou er doodziek van worden.

                              Groeten, Marco

                              Voor zwartkopje: Je niet mengen in iets als je niet weet waar je over praat, eenn quote ergens plaatsen met ongepaste tekst slaat nergens op.

                              Verdere discussie is zinloos en ik reageer maar niet meer, dat lijkt me het beste.

                              Opmerking

                              Working...
                              X