Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantduif, 2mannen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diamantduif, 2mannen?


  • #2
    een duivin zou nooit gaan baltsen (tenminste ik heb dat nog nooit mee gemaakt met diamantduiven) dusz denk ik dat het 2 doffers zijn koop anders nog 2 duivinnen bij dan kun je het gemakkelijk zien meestal gaan ze dan niet meer met elkaar aan de stok
    mvg roy (vogelfreak)
    kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Het geslacht wordt erg vaak verkeerd gegokt bij diamantduifjes. Dat lees je vaak en ik zelf had er ook last van toen ik ze had.

      Succes, Jeroen
      Met vriendelijke groet, Jeroen

      www.jeroenhubert.nl

      Opmerking


      • #4
        Heb je een foto van de duifjes? Een duidelijke foto (of twee) van de kopjes kan veel zeggen....
        Het kan ook dat de duivin (als het er een is) gewoon niet bereid of broedrijp is en daarom de doffer verjaagt.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Begrijp ik dan goed dat ook duivinnen dat baltsgedrag met de staartveren omhoog af en toe laten zien?
          Ik probeer zsm een foto te maken. Feit is wel dat eentje een duidelijk dikkere oogring heeft dan de ander. De vermeende 'duivin' is iets groter, zit statiger op de stok en heeft duidelijk 'de broek aan'. Maar gelet op haar (?) baltsend gedrag en het feit dat de twee duiven soms de vleugels met veel geklapper tegen elkaar aanslaan (ook wel eens gezien bij twee houtduif mannen in de natuur bij een gevecht om een vrouwtje) denk ik toch dat het ook een doffer is.

          Robert

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              diamantduif, 2 mannen?

              Ik zou die 'baltsende' duivin maar omruilen.... Ik denk dat het gewoon een (misschien wat jongere) doffer is. Eventueel tijdelijk van iemand anders een 'zekere' duivin lenen en bij beide doffers doen, dan is het zonder meer snel duidelijk. Succes, Jeroen

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  De doffer pronkt, baltst en slooft zich vreselijk uit, maar de duivin bepaalt uiteindelijk of het een geschikte partner is. Het zijn soms net mensen...
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Op onderstaande link kun je een mooi boekje over diamandduiven downloaden.

                    Geïnteresseerd in recreatieve sportbeoefening of wedstrijdsport; bij de Deventer Schermvereniging leer jij schermen en lichtzwaardschermen!

                    Opmerking

                    Working...
                    X