Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis bestrijden

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bloedluis bestrijden

    Hoi allemaal
    hoe kan ik preventief bloedluis bestrijden?
    of is er een middel is om preventief bloedluis te bestijden ?
    is het iets voor in de handel?

  • #2
    linkje

    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      nog een linkje voor je

      Hallo Peter





      Home-shield is wat ik prefentief gebruik in de voliere.
      Het is 100% natuurlijk, je kunt het gewoon gebruiken als de vogels in de voliere zitten. Eventueel een beetje in het nestje mochten daar mijten of luisen zitten. Zelf bepoeder ik 2 a 3 keer per jaar de gehele achterwand hiermee( naden en kieren). Wel heel lichtjes trouwens. Tot op heden nog steeds geen last van mijten of luizen gehad. Dus ik ben tevreden over home-shield.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          moedeloos........

          ik wordt onderhand moedeloos..........

          Krijg de bloedluis niet weg bij mijn vogels...........alles geprobeert, hou het onder controle maar ze zijn er nog altijd. Heb zelfs de kooien (gepl meubel paneel) afgebroken helemaal en onder de douche gewassen en gespoten....

          ardap.....perfect 10 minuten en ze zijn dood maar hoe komt het dan dat ze er nog zijn.

          404.....mee gespoten maar effect ?????????

          ectospray ook gebruikt.......

          knoflook poeder in de naden....ja stinkt goed maar nog steeds bloedluis

          Heb nu diatom..........heb mijn vogels laten badderen en de hokken in gepoten sinds een paar dagen maar vind nog smorgen tussen de tralie en drinkfles (voetje) elke morgen 2 of 3 van die krengen.... Duurt dit een aantal weken voor volledig effect??? ervaringen iemand hiermee?

          Het is gewoon ontzettend frustrerend, heb de vogels binnen heb de vloer met ook van alles ingespoten en hokken afgebroken ingespten en opgebouwd, tja wat kan ik meer doen? of is het normaal dat je er altijd een paar vind? lijkt me niet toch want dat zijn er zo weer tig.......heb het met de kweek 2 x gehad en op tijd gezien gelukkig dus daar geen nadeel van gehad kom er alleen niet helemaal vanaf. wie o wie heeft raad?
          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

          Opmerking


          • #6
            hardnekkig

            Luizen is een hardnekkig kwaaltje, zeker weten. Je gebruikt op het moment (ook) Diatom heb ik gelezen. Als ik het goed raad dan bestel je dat bij "De Baroen"? Deze verkopen ook Decimite en dat is een goedje waar ik op het moment nogal wat succes mee heb.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              Hardnekkig / moedeloos

              Ja idd. die luizen zijn echte overlevers. Je kan er al je vrije tijd en diverse middelen tegenaan gooien.
              Zelf gebruik ik momenteel als hoofdmiddel microcapsules chloorpyrifoss
              4 g/l. Wordt verkocht onder verschillende merken zoalsAnti-Bloedluis van Beaphar en verder op de bouwmarkten o.a.Bayer Garden e.d. Het is een middel in een waterige oplossing tegen kruipende ongedierte zoals kakkerlakken enz.
              Misschien volgend jaar Decimite. Schijnt een wat plakkerig iets te zijn.
              Zou het een ouderwetse middel zijn zoiets als de goedkope haarlak die we vroeger gebruikten.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Eh... gebruikte jij vroeger haarlak?

                Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  proberen

                  je probeert wel eens wat zeker als je moedeloos wordt of aan het worden bent.........

                  een deo dorant spray daar gaan ze meteen van naar de haaien in elk geval En het ruikt toch zo heerlijk op de vogelkamer nu hahaha

                  Overigens na 3 dagen diatom en elke dag een stuk of wat bloedluizen te kunnen betrappen........zag ik er vandaag nog maar 1 dus krijg weer wat moed..............
                  Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
                    een deo dorant spray daar gaan ze meteen van naar de haaien in elk geval En het ruikt toch zo heerlijk op de vogelkamer nu hahaha

                    Je hebt toch geen deodorant in je kooi gespoten Vleugeltje van je vogel omhoog en spuiten maar

                    Nee, serieus. Heb je echt deo gebruikt? Dan neem ik aan dat je vogels toch niet in de kooi zaten en dat je de kooi ook HEEL goed schoonmaakt voor je de vogels er weer insteekt.
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                      Eh... gebruikte jij vroeger haarlak?

                      Hans.

                      Van alle markten thuis Hans. Wat ik met die haarlak allemaal wel deed,vertel
                      ik niet. Ga je het mss wel nadoen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Van alle markten thuis Hans. Wat ik met die haarlak allemaal wel deed,vertel
                        ik niet. Ga je het mss wel nadoen.
                        Yep, we zijn nooit te oud om te leren, niet dan?

                        gr
                        Hans
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          6 dagen verder en na behandeling met diatom verdunt met water ben ik nog steeds niet van de bloedluis af..... echt om moedeloos van te worden. Gisteren zag ik er geen 1 vanmorgen langs tussen drinkflesvoetje en tralie weer een stuk of 4 bij 1 kooi dan maar toch............als ik ze in 1 kooi zie ga ik er vanuit dat ze in elke kooi van het blok zitten.

                          Ben ik ongeduldig met de behandeling van diatom of wat???? Ga dit weekend de poeder een papje maken en met een kwast alle naden, stokken en tralie doen, ik moet en ik zal er vanaf geraken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


                          Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                          Opmerking


                          • #14
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Er schijnen ook aerosolspuitbussen in de handel te zijn met decimite.
                              Schijnt goed te werken.
                              Kan het me eigenlijk slecht voorstellen als het werkelijk om een gel gaat.

                              Als je met een hogedrukspuit werkt moet je wel alle belemmeringen zoals
                              filters e.d. verwijderen en goed schudden.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X