Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterkoning Opfokken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Winterkoning Opfokken

    Hallo,

    Vandaag een Winterkoning al een paar keer terug gezet in zijn nest.
    Hij is echt te klein om uit te vliegen en de katten hebben m in no time op!
    Ik wil m nu zelf maar voeren om m op grote te krijgen!

    wat is het beste dat ik kan doen? Enig idee?

    Ik voer m nu vliegjes en met een pipet wat water...
    Misschien zijn hier mensen die wat ervaring met deze vogel hebben?

    Ik heb al verschillende keren een Kauw in alle gezondheid groot wete te brengen en deze is heel lang tam gebleven! Nou is dat niet de bedoeling maar ik wil m ook niet laten doodgaan.

    Hoop op reactie!

    Groet Raynaud

  • #2
    vogel in een kooi ophangen aan een muur waar katten niet bij kunnen en de ouders wel.
    Ouders zullen hem voeren en als hij wat sterker is, loslaten.
    Andere optie, vogelopvang.

    Opmerking


    • #3
      vogel laten waar hij is , in het nest bij de ouders en verder handen af houden!!!

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Met respect voor de andere cafebezoekers vindt ik dit toch het beste antwoord op de vraag!
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Het antwoord van vinkeman lijkt me correct.
            Ikzelf had erover gelezen en dacht dat de jongen nog in het nest waren.
            Klopt dus volledig wat vinkeman verteld.

            toch nog steeds deze boodschap, handen af van jonge vogels, in of uit het nest! de natuur doet zijn werk wel (en beter dan wij het kunnen)

            Opmerking


            • #7
              Lijkt mij ook, denk ook dat ook de strekking in feite van mij en tropic was.
              De vogel was naar mijn mening al opgenomen en gevoederd en vroeg me af in hoeverre de ouders dan nog het accepteerden(dus eerst proberen via de kooi).
              Verder had ik even de kattendruk, die ik naar er vernam, nogal hoog was en katten = niet natuurlijke situatie voor mij.

              Verder lijkt het me heel moeilijk om iemand te bewegen een vogeltje weer in de "gevaarlijke" natuur los te laten.

              Opmerking

              Working...
              X