Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartel kuiken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kwartel kuiken

    Gisterochtend was er voor het eerst een kwartelkuiken geboren na 2 jaar van proberen. Het jong lag ver van het nest te strijden om op zijn buik te komen en na 2 pogingen van mijzelf om hem/haar op de buik te krijgen heb ik het kuiken bij het nest gelegt zodat moeder / vader het onder de vleugels kon nemen.
    Helaas deden ze dit niet en heb ik aan het eind van de middag het jong bij het nest gelegt, omdat de buiten temperatuur sterk af nam en ik bang was dat het jong onderkoeld zou raken.
    Ik zag moeder op het nest komen en pikken naar het jong maar vervolgens ging ze na 3x pikken wel op het nest en dus het jong zitten.
    Ik dacht: dat gaat goed, hopelijk blijft het jong zo wat warmer en levensvatbaar.

    Echter... vanmorgen was het jong uit de volliere verdwenen. Nu heb ik heel fijn gaas dus lijkt het mij sterk dat het jong er door heen is geraakt.

    Mijn vraag:
    Kan het zijn dat het jong door eigen ouder(s) is opgegeten?

    Groeten, Monique

  • #2
    kuiken verdwenen

    Zo'n mormeltje is maar heel klein en kan dus gewoon door tropengaas glippen.
    Maar het kan ook zijn dat het jong verdroogt is. En nu ergens in een hoekje ligt of zoiets.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X