PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwolle 2008

Gulda
04-07-2008, 18:52
Hello
Ik ben uit Polen
vraag zoals aan mij gesteld :
wanneer ZWOLLE vogelbeurs voor het najaar?

kingfisher
04-07-2008, 19:50
Hello
Ik ben uit Polen
vraag zoals aan mij gesteld :
wanneer ZWOLLE vogelbeurs voor het najaar?

dobry wierczor

Ik heb voor je gezocht maar voor in het najaar kan ik nog geen datum vinden.
Zal nog voor je kijken en dan zet ik het wel hier op het forum of misschien dat iemand anders van het forum het weet?

prosze bardzo
Kingfisher

rob 2
04-07-2008, 19:54
20 September is de volgende beurs in de ijsselhal te Zwolle vrg Rob.

Gulda
04-07-2008, 20:06
rob 2 en kingfisher Hartelijk dank voor uw antwoord.

kingfisher goed schrijven polish :)

dzięki i pozdrawiam

Piet
05-07-2008, 11:42
Hieronder de advertentietekst zoals die geplaatst zal gaan worden in diverse bladen:

IJsselhal Zwolle ADRES: RIETEWEG 4 8011 AB ZWOLLE

ZATERDAG 20 SEPTEMBER 2008

• MET 10000M2 VERKOOPRUIMTE DE ALLERGROOTSTE
• GEEN TOCHT EN KOU DOOR UNIEK SLUIZENSYSTEEM
• RUIME PARKEERGELEGENHEID
• KWARTELS EN UILEN VERBODEN N.A.V. FAUNAWET
• NIET ZELFSTANDIGE VOGELS VERBODEN
• OPENINGSTIJDEN PUBLIEK VAN 10.30 TOT 15.00 UUR
• HANDELAREN VOOR 9.30 UUR BINNEN
• VOOR VROEGE VOGELS HOOFDINGANG IJSSELHAL VAN 7.15-9.30 UUR VOOR NIET GERESERVEERD.
• PLAATSRESERVERING VERPLICHT, TOT 1 WEEK VOOR DE MARKT
• 10 MINUTEN LOOPAFSTAND VAN HET NS-STATION
• I.V.M. NIEUWE WETGEVING IJSSELHAL ROOKVRIJ
• LAATSTE NIEUWS OVER DE VOGELMARKT OP WWW.VOLIEREVRIEND.NL

ORGANISATIE “DE VOLIEREVRIEND” ZWOLLE HOLLAND

INLICHTINGEN:
P.H.POLMAN W.SPRUYT
038-4651834 06-55756037
ph.polman@12move.nl w.spruyt@home.nl

DE VOLGENDE MARKT IS OP ZATERDAG 28 FEBRUARI 2009

kingfisher
05-07-2008, 16:11
rob 2 en kingfisher Hartelijk dank voor uw antwoord.

kingfisher goed schrijven polish :)

dzięki i pozdrawiam

dziekuje bardzo Gulda,

ben net teruggekomen Sklarska Poreba,je hebt een mooi land maar slechte wegen,heb bijna mijn auto in de prak gereden door de gaten in de weg bij Boleslawiec:D.
Ben helaas niet in Wroclaw geweest was iets te ver misschien volgende keer als ik bij een vriendin op bezoek ga in Radawie.

kweek je zelf ook vogels?

mvg,
kingfisher

Gulda
05-07-2008, 23:06
kingfisher zodat de weg in Polen is er mis , maar mooie vrouwen :)
Hoe je in bezoek Kraków deze stad van de Poolse koningen.

Bedankt voor uw hulp

Pozdrawiam Gulda

Vuilnisboer
13-09-2008, 10:34
Misschien niet voor iedereen van toepassing, maar volgend weekend als de beurs in Zwolle is.
Is de A 28 tussen Amersfoort en Zwolle afgesloten!!:mad:

Hans de Vries
13-09-2008, 13:44
Ach, de trein is zo gek nog niet.....:cool:

wjvdlinden
13-09-2008, 16:28
Misschien niet voor iedereen van toepassing, maar volgend weekend als de beurs in Zwolle is.
Is de A 28 tussen Amersfoort en Zwolle afgesloten!!:mad:

Maar wat wordt dan de alternatieve route?

rupicola
13-09-2008, 18:56
Na vele jaren persoonlijke- en niet zelden nogal bedenkelijke ervaringen met betrekking tot vogelmarkten heb ik op enig moment (kleine 10 jaar geleden) besloten om zelf geen markten meer te bezoeken.

Hoewel ik in die tussenliggende periode meer dan voldoende op de hoogte ben gehouden door derden, ben ik afgelopen weekeind uit nieuwsgierigheid en vooral bij wijze van uitzondering toch maar weer eens op een markt gaan kijken.

Ter plaatse werd ik geconfronteerd met een gemiddeld zeer matige kwaliteit vogels. Desondanks is het toch heel opmerkelijk dat er, althans volgens de belanghebbenden, vrijwel uitsluitend perfecte- en zeer productieve broedparen op zo’n markt zitten!

Vervolgens was ik getuige van een transactie tussen een handelaar en een particulier.
Deze handelaar kocht o.a. een aantal grasparkieten op, waarvan enkele exemplaren op de kop en rond de snavel duidelijk de zogenaamde pokken vertoonden.
Het meest ernstig aangetaste exemplaar werd door de handelaar geweigerd, maar de rest van ‘de partij’ werd zonder blikken of blozen bij de eigen ‘voorraad’ gevoegd!
De handelaar gaf te kennen momenteel alles op te kopen wat hij te pakken kan krijgen om op die manier in ieder geval voldoende ´handel voor Zwolle´ te hebben!
Wanneer de betreffende handelaar deze ‘waar’ in Zwolle daadwerkelijk door de controle krijgt en die kans is heel reëel, zou dit nog wel eens behoorlijk nare gevolgen kunnen hebben!

Het is uiteraard niet of nauwelijks te achterhalen hoeveel individuen met een -“Ach, voordat ze dood gaan ben ik ze toch al weer kwijt”- mentaliteit op een vogelmarkt staan, maar het moge duidelijk zijn dat Rupicola -dit keer voorgoed- genezen is en hiermee zijn laatste vogelmarkt heeft bezocht!

Serinus
13-09-2008, 19:50
Hallo,

Graag even een overdenking, Rupicola.
De betreffende vogels die worden opgekocht door de handelaar, kwamen/komen dus van een particulier af.
Zou het dan zo zijn; dat ook een groot deel van de vogelliefhebbers zélf hun kooien bevolkt heeft met vogels van bedenkelijk niveau......?
De "waar" die een handelaar in zijn bezit krijgt, komt namelijk meestal van de goedbedoelende liefhebber/hobbykweker......
En wordt vaak uiteindelijk ook weer verkocht aan dezelfde doelgroep.

Tsja....

Groeten, Serinus.

pascal
13-09-2008, 20:48
naar mijn weten en ervaring gaan er aan grasparkieten alleen rotzooi naar de handelaren mischien gevaarlijk dat ik dit zeg en ik zeg ook niet dat iedereen dit doet maar het komt veel voor de onbruchtbare eiereters en ga maar door

nogmaals beschuldig niemand hier en er staan ook op markten kwekers met hele goede grasparkieten maar pas goed op!!!!!!!!!!!!

ik ben het dus niet met serinus eens dat de meeste het goedbedoelen ze moeten met deze dieren
wel naar de handelaar om hun goede naam te beschermen.... natuurlijk zijn niet alle vogels slecht maar je zult er zeker niet veel verder mee komen anders zouden ze wel door de kweker zelf verkocht worden voor betere prijzen.
heb deze ervaringen meerdere keren opgedaan op demarkt met de grasparkiet toen ik net begon...

groet pascal

girlits
13-09-2008, 22:52
En soms kom je een vogel tegen waar je al tijden naar zoekt en daarom gaan er zoveel mensen heen.Of je spreekt af met een aantal mensen of je gaat voor het randgebeuren de flesjes ,bakjes of frontjes.Er leiden meer wegen naar rome dus ik denk ook wel naar zwolle.
groeten eddie

Serinus
14-09-2008, 09:24
Hallo,

Pascal;
naar mijn weten en ervaring gaan er aan grasparkieten alleen rotzooi naar de handelaren
Oké Pascal....Maarrrrr....
Die "rotzooi", zoals jij het noemt, kómt dus uit de hokken van de kwekers/liefhebbers zélf.
En wáár gaat deze "rotzooi" vervolgens naartoe......?
De handelaar is hiervoor alleen het "doorgeefluik", maar deze vogels komen toch écht bij "ons" uit de kweek, en komen ook weer bij "ons" ín de kweek terecht.....
En dát levert dan weer dezelfde kwaliteit vogels op.

Groeten, Serinus.

Noot; "ons" staat in dit kader voor "de vogelliefhebber in zijn algemeenheid in de breedste zin van het woord".

gebbinkjes
14-09-2008, 10:37
Hallo serinus,
ff een vraagje mijn broer heeft een koppel serinussen maar kan het dat de pop ook fluit want beide vogels fluiten hun best en ze zijn toch echt verschillende getekend precies zoals in jou avator dus echt man en pop.
m.vr.gr. Harry

pascal
14-09-2008, 10:58
Hallo,

Pascal;
Oké Pascal....Maarrrrr....
Die "rotzooi", zoals jij het noemt, kómt dus uit de hokken van de kwekers/liefhebbers zélf.
En wáár gaat deze "rotzooi" vervolgens naartoe......?
De handelaar is hiervoor alleen het "doorgeefluik", maar deze vogels komen toch écht bij "ons" uit de kweek, en komen ook weer bij "ons" ín de kweek terecht.....
En dát levert dan weer dezelfde kwaliteit vogels op.

Groeten, Serinus.

Noot; "ons" staat in dit kader voor "de vogelliefhebber in zijn algemeenheid in de breedste zin van het woord".

Je hebt helemaal gelijk serinus maar dan wel vaak naar de mensen die
nog geen ervaring hebben ik denk dat de ervarenen onder ons niet zo snel op de markt een vogel kopen, ik praat hier dan wel over de grasparkiet!
van andere vogels weet ik niet of er op de markt veel "goede" te vinden zijn?

Ik ben van mening en dat zeg ik ook vaak tegen de mensen ga bij de kweker kijken en kies daar een goede vogel als het je bevalt wat er ziet...

MVG Pascal