Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trosgierst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • trosgierst

    Welke trosgierst gebruiken jullie, de Chinese of de Franse gele of rode?
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


    groetjes

  • #2
    Wij hebben nu een zak rode.... maar dat is wel de laatste keer.
    Ik vind het er minder smakelijk uit zien. De kwaliteit weet ik niet, want dat kunnen ze mij niet vertellen Wordt verder wel goed opgenomen
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      trosgierst

      Hoi,

      Ik gebruik de franse de chinese is goedkoop en rotzooi er zit niks in.
      De franse is wat duurder maar volgens velen beter.
      Verschil tussen rood en geel wet ik niet

      pascal
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        Trosgierst

        Franse Trosgierst!

        Omdat ik echter roosters heb in de grote vluchtkooien heb ik alles weggegooid.

        In de voliere heb ik het ook nooit opgehangen teneinde geen muizen aan te trekken.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          hoeveel

          Hoeveel trosgiers mag je per vogel geven per week.
          of mag dit onbeperkt?
          Groeten "De vroege vogel"
          Peter

          Opmerking


          • #6
            of 1 keer per week een stukje van anderhalf centimeter, of en de volliere een paar takken, niet te vaak, want er zitten niet heel veel voedingsstoffen in.

            Opmerking


            • #7
              Trosgierst

              Trosgierst als bijvoeding wordt door de vogels zeer gewaardeerd.De vogels hebben wat te doen en het gaat op die manier vechten en veren trekken tegen.
              Af en toe een stengel ophangen kan zonder bezwaar.
              Bovendien is trosgierst,mits droog bewaard,lange tijd houdbaar.
              Ideaal zeker in een kleine ruimte.
              Ik kan het dan ook aan hen die er een huiskamerkanarie op na houden ten zeerste aanbevelen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Frans, Chinees of Russische trosgierst..... maakt mijn vogels niet veel uit, ze eten alles. Maar die lange stengels met een mooie grote korrel hebben ze liefst.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  In het algemeen is de kwaliteit van granen uit Frankrijk heel goed.
                  Of het voor de vogels wat uitmaakt? Zal wel meevallen.
                  In ieder geval wel voor de tarwe in ons dagelijks brood.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    bij mij is de chinese trosgierst absoluut geen succes, indien keuze blijft deze onaangeroerd. De franse gele daarentegen lusten ze wel. In kweekperiode eten ze liefst de rode, waarom weet ik niet. Heb deze zomer voor het eerst de grovere zwarte gezaaid en begin nu te oogsten, daar zijn kanaries,putters, alles in feite ook dol op.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ja Ted!
                      De Franse trosgierst blijft natuurlijk favoriet. Niet iedereen heeft
                      een stukje grond om zelf te zaaien.
                      Ik ben benieuwd wat het t.z.t. oplevert. De vogels zijn er als de kippen(vergeef me de vergelijking) bij om de plek met trosgierst te plunderen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ted
                        bij mij is de chinese trosgierst absoluut geen succes, indien keuze blijft deze onaangeroerd. De franse gele daarentegen lusten ze wel. In kweekperiode eten ze liefst de rode, waarom weet ik niet. Heb deze zomer voor het eerst de grovere zwarte gezaaid en begin nu te oogsten, daar zijn kanaries,putters, alles in feite ook dol op.
                        Nu doen er de laatste tijd nogal geruchten de ronde - en waar rook is, is vuur - dat in de landen waar trosgierst wordt verbouwd, de gewassen massaal bespoten worden om ze te beschermen tegen vraat van insecten en ........ jawel, VOGELS. Vooral in China kunnen ze er wat van, aldus de berichtgeving.
                        In kringen van kleine kromsnavelkwekers zijn al mensen die helemaal geen trosgierst meer aan hun jonge vogels geven en met een gunstig resultaat.
                        Blijft dus over: juist, eigen teelt!
                        En de vraag: wat gebeurt er bij de teelt in de landen waar onze vogelzaden vandaan komen......?

                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Wat gebeurt er bij de teelt van de zaden? Van alles en nog wat. Granen/rijst en zaden worden ook nog eens gegast. Maar ja in de fabrieken wordt alles geschoond en gepoetst en dan zal het wel weer in orde zijn.
                          Dat is ook een van de redenen,dat ik altijd zaden van een groot merk koop.
                          Ik denk nl. dat 1ste klas zaden en het reinigen enz. daarvan als dat goed en zorgvuldig gebeurt ook aan het kostenplaatje bijdraagt.
                          Ik heb eens van iemand,die in zaden handelde een baaltje gekregen.Aardig bedoeld hoor maar het was zo stoffig en zag er dof uit,dat ik het heb weggegooid.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Trosgierst

                              Hallo Wessel !
                              Ik denk niet,dat je trosgierst als voedingsmiddel op zich moet zien.

                              De zadenmengeling staat natuurlijk voorop.

                              De zaadjes van de tros af plukken vinden de vogels kennelijk toch prettiger
                              dan gierst uit een bakje. En ze zijn lekker bezig. Dit laatste is denk ik het
                              belangrijkste van het verstrekken van trosgierst.

                              Te dieneinde geef ik de Spaanse Timbrado's regelmatig peen/broccoli met stronk. Dan hebben ze wat te knagen,hetgeen ze graag doen.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X