Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor kleur is dit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor kleur is dit.

    hallo ik heb wat zebravinken zitten in deze kleur maar ik ben geen echte zebra-vink kweker dit koppel is namelijk van mijn dochter.
    dus als iemand weet wat voor kleur dit is dan zou mijn dochter dat leuk vinden om te weten.
    gr,
    johan
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Dit is een maskergrijze man, best een fraaie wel.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Dit is geen masker grijze Ton! Kijk eens naar de buikkleur ;-)
      Het lijkt mij een bruine die heel ver verwijderd is van de standaard voor tentoonstellingen van deze kleur. Voor de voliere is het natuurlijk altijd een leuke vogel!

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Nee, ook geen slechte maskerbruine.... Gewoon - zoals Stefan al zei - een bruine man, gezond van lijf en leden maar voldoet zeker niet aan de standaardeisen voor bruin.

          En Ton, maskers en bleekruggen zijn altijd mede herkenbaar aan een witte buik.

          Gr
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Ik ga ook voor een bruine
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Nou, dan zal ik dat ook maar doen... een bruine.

              Weer even duidelijk dat ik (nog?) geen bal verstand heb van kleuren van zebravinken.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                @ton: Als je nog wilt oefenen in de bruin isabel serie heb ik er nog wel een paar voor je
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Nou, dan zal ik dat ook maar doen... een bruine.

                  Weer even duidelijk dat ik (nog?) geen bal verstand heb van kleuren van zebravinken.
                  Gewoon wat zebravinken aanschaffen bij 'toverballenkwekers' en voordat je het weet heb de zebravinkenritus...... Overigens een prettig virus

                  @ Rudmer, ik begrijp dat ook zebra's kweekt, in welke kleurslagen?

                  Hans
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    @hans:
                    Ik kweek met isabel bruine zwartborst oranjeborst.

                    Maar we doen ze waarschijnlijk de deur uit aangezien wij met parkieten verder willen.
                    Een andere reden is dat ze niet in de zon mogen zitten voor de TT, dan bleken ze te veel op. Ze zitten bij ons dus alleen maar in de schuur en daar heb ik geen ruimte om een grote vlucht te maken. Doordat ze in kleinere vluchten zaten is er 1 gaan plukken dus was ik alle staarten kwijt Ze zitten nu per 2 a 3 in TT kooien om weer een staart te krijgen, dan selekteer ik er een stuk of 6 voor de TT, en de rest gaat weg.

                    Het is nu dus keuzes maken... Ik kan de vinkjes niet de ruimte bieden die ze verdienen dus gaan ze waarschijnlijk weg.

                    @ johan:
                    Is het een "volierevinkje" of wil je dochter er ook mee naar een TT?
                    Mijn Site

                    Opmerking


                    • #11
                      Mooie kleurslag, ik heb nog blf orb zwb is br en orb zwb grijspastel en blr pastel. Ook om overbevolking te voorkomen fok ik dit jaar een stuk minder en dat bevalt me goed.

                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Voordat ik moest beslissen om door te gaan met de zebra's heb ik ook overwogen om na dit seizoen een blackface aan te schaffen. Schitterend om die oranje kanonskogels te zien.

                        gr. rudmer
                        Mijn Site

                        Opmerking


                        • #13
                          het is de bedoeling dat ze mee gaat doen met de T.T
                          ze heeft opdit moment al 10 jongen.
                          dus ik zie wel wat ik er mee gaan doe.

                          Opmerking


                          • #14
                            Is de vink van de foto de vader of 1 van de jongen?
                            Mijn Site

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
                              Voordat ik moest beslissen om door te gaan met de zebra's heb ik ook overwogen om na dit seizoen een blackface aan te schaffen. Schitterend om die oranje kanonskogels te zien.

                              gr. rudmer

                              En je blijft er aan het eind van het seizoen nooit mee zitten....
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X