Mededeling

Collapse
No announcement yet.

huiskamerbroedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • huiskamerbroedkooien

    Ik wil mogelijk in de zomervakantie vogelkooien gaan maken.

    Nu is het de bedoeling dat ze in het woongedeelte van ons huis komen. Mijn oom zei dat je dan ze achter glas kon houden. Ook in verband met stof.

    Heeft iemand hier ervaring mee of tips bij om mijn brainstorm te voeden?

    Bram

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Bram
    Ik wil mogelijk in de zomervakantie vogelkooien gaan maken.

    Nu is het de bedoeling dat ze in het woongedeelte van ons huis komen. Mijn oom zei dat je dan ze achter glas kon houden. Ook in verband met stof.

    Heeft iemand hier ervaring mee of tips bij om mijn brainstorm te voeden?

    Bram
    Hoi Bram, ik denk dat t binnen juist een stofbende wordt, hier hebben we 2 engelse grasparkieten binnen op het moment, maar je wilt niet weten wat een bende ze ervan maken.Ik zou dan ook wel even goed nadenken of je ze wel binnen wilt houden, nu weet ik niet om welke soort vogel het gaat, maar parkieten kunnen er een aardige bende van maken.Misschien doen andere vogelsoorten dat wel minder maar daar hebben wij geen ervaringen mee.

    Met vriendelijke groet,

    Auk

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Aukkie
      Hoi Bram, ik denk dat t binnen juist een stofbende wordt, hier hebben we 2 engelse grasparkieten binnen op het moment, maar je wilt niet weten wat een bende ze ervan maken.Ik zou dan ook wel even goed nadenken of je ze wel binnen wilt houden, nu weet ik niet om welke soort vogel het gaat, maar parkieten kunnen er een aardige bende van maken.Misschien doen andere vogelsoorten dat wel minder maar daar hebben wij geen ervaringen mee.

      Met vriendelijke groet,

      Auk
      Dat had ik er even bij moeten vermelden.

      Het gaat om tropen.

      Onze aangevlogen parkiet is ook meester in het rommel maken. De 2 goulds plus 6 jongen zijn nog minder erg!

      Maar het gaat dus om tropen als, papegaai amadines, binsen astrildes zulke types.

      formaat kooi zit ik te denken aan 90 x 45 x 50.

      Bram

      Opmerking


      • #4
        ik denk dat bram vitrienens ( hoop dat ik het goed schijf)bedoeld, maar deze moeten dan echt wel een stuk groter zij dan de maten de hij/zij opgeeft.
        www.fretteren.eu

        Opmerking


        • #5
          En waar moet al het stof naartoe als het achter glas in de kooi gehouden wordt? Ik denk dat het ten nadele van je vogels gaat zijn...
          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door naruch
            ik denk dat bram vitrienens ( hoop dat ik het goed schijf)bedoeld, maar deze moeten dan echt wel een stuk groter zij dan de maten de hij/zij opgeeft.
            Naar mijn weten zijn de minimale maten voor tropische vinken 80 x 40 x 40 voor een broedkooi. ik zit ruimer met mijn maten.

            Ik kan me ook wel vinden in het antwoord van Koene. Het stof kan dan niet weg.

            iemand nog meer tips?

            Bram

            Opmerking


            • #7
              Ik kan me ook wel vinden in het antwoord van Koene. Het stof kan dan niet weg.

              kijk hier maar eens

              website tony jochems www.avitoon.nl
              Henk Dijkkamp

              Ik weet niet alles maar doe mijn best.

              Opmerking


              • #8
                ok hij heeft dus met plexiglas gedaan. dat is ook mogelijk.

                mijn formaat lijkt mij wel ok. Daar ik er kweekkoppels in wil en hij spreekt over max 6 in 100 x 50 x 50. Dan heeft een kweekkoppel genoeg ruimte in 90 x 45 x 50.

                Geen tralies staat natuurlijk veel mooier en is makkelijker te reinigen.

                Bram

                Opmerking

                Working...
                X