PDA

Bekijk Volledige Versie : huiskamerbroedkooien

Bram
29-06-2008, 18:57
Ik wil mogelijk in de zomervakantie vogelkooien gaan maken.

Nu is het de bedoeling dat ze in het woongedeelte van ons huis komen. Mijn oom zei dat je dan ze achter glas kon houden. Ook in verband met stof.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips bij om mijn brainstorm te voeden?

Bram

Aukkie
29-06-2008, 22:04
Ik wil mogelijk in de zomervakantie vogelkooien gaan maken.

Nu is het de bedoeling dat ze in het woongedeelte van ons huis komen. Mijn oom zei dat je dan ze achter glas kon houden. Ook in verband met stof.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips bij om mijn brainstorm te voeden?

Bram

Hoi Bram, ik denk dat t binnen juist een stofbende wordt, hier hebben we 2 engelse grasparkieten binnen op het moment, maar je wilt niet weten wat een bende ze ervan maken.Ik zou dan ook wel even goed nadenken of je ze wel binnen wilt houden, nu weet ik niet om welke soort vogel het gaat, maar parkieten kunnen er een aardige bende van maken.Misschien doen andere vogelsoorten dat wel minder maar daar hebben wij geen ervaringen mee.

Met vriendelijke groet,

Auk

Bram
29-06-2008, 22:15
Hoi Bram, ik denk dat t binnen juist een stofbende wordt, hier hebben we 2 engelse grasparkieten binnen op het moment, maar je wilt niet weten wat een bende ze ervan maken.Ik zou dan ook wel even goed nadenken of je ze wel binnen wilt houden, nu weet ik niet om welke soort vogel het gaat, maar parkieten kunnen er een aardige bende van maken.Misschien doen andere vogelsoorten dat wel minder maar daar hebben wij geen ervaringen mee.

Met vriendelijke groet,

Auk

Dat had ik er even bij moeten vermelden.

Het gaat om tropen.

Onze aangevlogen parkiet is ook meester in het rommel maken. De 2 goulds plus 6 jongen zijn nog minder erg!

Maar het gaat dus om tropen als, papegaai amadines, binsen astrildes zulke types.

formaat kooi zit ik te denken aan 90 x 45 x 50.

Bram

naruch
29-06-2008, 22:37
ik denk dat bram vitrienens ( hoop dat ik het goed schijf)bedoeld, maar deze moeten dan echt wel een stuk groter zij dan de maten de hij/zij opgeeft.

koene
30-06-2008, 01:13
En waar moet al het stof naartoe als het achter glas in de kooi gehouden wordt? Ik denk dat het ten nadele van je vogels gaat zijn...

Bram
30-06-2008, 07:09
ik denk dat bram vitrienens ( hoop dat ik het goed schijf)bedoeld, maar deze moeten dan echt wel een stuk groter zij dan de maten de hij/zij opgeeft.

Naar mijn weten zijn de minimale maten voor tropische vinken 80 x 40 x 40 voor een broedkooi. ik zit ruimer met mijn maten.

Ik kan me ook wel vinden in het antwoord van Koene. Het stof kan dan niet weg.

iemand nog meer tips?

Bram

dijkkamp
30-06-2008, 08:26
Ik kan me ook wel vinden in het antwoord van Koene. Het stof kan dan niet weg.

kijk hier maar eens

website tony jochems www.avitoon.nl

Bram
30-06-2008, 09:07
ok hij heeft dus met plexiglas gedaan. dat is ook mogelijk.

mijn formaat lijkt mij wel ok. Daar ik er kweekkoppels in wil en hij spreekt over max 6 in 100 x 50 x 50. Dan heeft een kweekkoppel genoeg ruimte in 90 x 45 x 50.

Geen tralies staat natuurlijk veel mooier en is makkelijker te reinigen.

Bram