Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gaas verchroomd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gaas verchroomd

    Hallo allemaal, weet iemand of er verchroomde gaaspanelen bestaan? Op dit moment ben ik een nieuwe kooi voor onze grijze roodstaart aan het bouwen. Wij willen hier verchroomd gaas tegen zetten omdat ons dit mooier lijkt, maar ik kan het nergens vinden. Liefst omgeving Maastricht. Alvast bedankt.
    Groeten,

    Peter.

  • #2
    Nog nooit gezien en van gehoord. Weleens van vergulde tralies maar dat was ergens in de buurt van Koeweit..... Maar er zullen vast wel bedrijven zijn die tralies kunnen verchromen, ik denk dat je even moet Googelen.

    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Chroompanelen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
      Wel van kooien met vergulde tralies.
      Volgens mij wil niemand chroompanelen. Schittert te veel.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Wie zou daar blij moeten zijn met verchroomd (blinkend) gaas?
        De papegaai die verblind word door de reflectie of jij die hem amper nog ziet zitten daardoor?

        Het is aangeraden om voor een zo donker mogelijk gaas te kiezen, opdat je zo de vogels gelijk ook beter ziet zitten.
        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

        Opmerking


        • #5
          Maar als Peter dat nu mooi vindt? 't Is zijn kooi en zijn papegaai.....
          Ik ben alleen wel bang dat Lorre binnne de korste keren het chroom van de tralies gevreten heeft en dat is niet goed voor een papegaai...

          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Natuurlijk is het Peter's kooi en papegaai. Althans dat mogen we hopen.
            Je kan je natuurlijk ook afvragen of chromen panelen ten gunste zijn van de leefomstandigheden van de papegaai . Hier moet toch even worden nagedacht,lijkt me.
            En het is idd.zo,dat het chroomwerk niet meer is wat het was.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              eigenlijk niets of weinig met het onderwerp te maken maar wel leuk en echt
              gebeurd: Ergens eind jaren 60 begin 70 een nieuwe medewerker bij een grote fabriek in het zuiden des lands vogelliefhebber en een handige jongen ook nog.
              Op een goeie dag ziet deze jongen op de afdeling een prachtig rolletje mooi dik en soepel koperdraad en wat dengt deze jongen dat is nu prachtige draad
              om een papegaaie kooi van te maken,dus regelmatig rolletje draad mee naar huis en een prachtige papegaaiekooi gemaakt.
              Tot zover natuurlijk niets aan de hand ,wie heeft er nooit iets van de baas
              meegenomen onder het mom van het ligt daar toch maar niemand gebruikt het
              dus laat ik het maar meenemen dan gebeurd er nog iets nuttigs mee.
              Niet zo heel veel later komt de firma er achter dat er wat rolletjes koperdraad
              vermist worden.Om een lang verhaal kort te houden het waren geen rolletjes
              koperdraad maar gouddraad .
              PS was wel een heel mooie kooi en is echt gebeurd

              Garoeten THEO

              Opmerking


              • #8
                Tja, haal in de winkel niet, wat de baas je gratis biedt......
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                  Maar als Peter dat nu mooi vindt? 't Is zijn kooi en zijn papegaai.....
                  Ik ben alleen wel bang dat Lorre binnne de korste keren het chroom van de tralies gevreten heeft en dat is niet goed voor een papegaai...

                  Hans

                  Het is trouwens Rocky, de naam van de papegaai bedoel ik. Het gaat niet om het mooie, maar om het onderhouden van het gaas. Ik wil je nog bedanken voor je antwoord, het enige fatsoenlijke. Voor de andere antwoorden, als het chroom zo schittert waarom maken ze de voorfronten van broedkooien dan van verchroomd traliewerk?? Arme kanaries, putters, parkieten en noem maar op. Jullie hoeven hier niet meer op te reageren, ik heb het hier wel gezien.

                  Opmerking


                  • #10
                    Gaas

                    Toch nog maar ff een reactie, verchroomd gaas lijkt mij ook niet heel slim. Om reden dat chroom een dun laagje is om het metaal en als dat los gaat laten en je vogels eten het op dan lijkt mij dat niet gezond.

                    Ik heb wel eens wat gelezen over rvs gaas. (roestvrij.)
                    Misschien kan je via deze link wat verder komen: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta=



                    Je kan er in iedergeval navraag naar doen. Succes verder.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Jullie hoeven hier niet meer op te reageren, ik heb het hier wel gezien.
                      Dat is wel vaker als de antwoorden niet naar wens zijn.
                      Chroom is gewoon niet geschikt. Chroom doe je op auto's en motoren omdat.... het zo mooi glimt. Met onderhoud heeft dat niets van doen, die delen vergen zelfs het meeste onderhoud.

                      maar goed, je bent toch al weg...
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mestreech
                        Het is trouwens Rocky, de naam van de papegaai bedoel ik. Het gaat niet om het mooie, maar om het onderhouden van het gaas. Ik wil je nog bedanken voor je antwoord, het enige fatsoenlijke. Voor de andere antwoorden, als het chroom zo schittert waarom maken ze de voorfronten van broedkooien dan van verchroomd traliewerk?? Arme kanaries, putters, parkieten en noem maar op. Jullie hoeven hier niet meer op te reageren, ik heb het hier wel gezien.
                        Wel Mestreech, als je dit nog leest tenminste, de voorfronten die wij gebruiken zijn echt niet verchroomd! Gewoon ijzer - misschien wel een of andere legering, die opgepoetst is. Gaat op den duur ook gewoon roesten.

                        Hans.
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik denk dat frontjes over het algemeen verzinkt zijn.
                          Maar kanarie en papegaaienkooien zijn er wel in verchroomde uitvoeringen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Gaas Verchroomd

                            Je zal hier en daar best nog wel een kooitje in verchroomde uitvoering tegenkomen.
                            Verchroomd gaas heb ik evenals de andere forumleden nog nooit gezien.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking

                            Working...
                            X