Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meerdere chinese dwergkwartel haantjes?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • meerdere chinese dwergkwartel haantjes?

    hallo kan ik 2 chinese dwergkwartelhaantjes en 4 hennetjes samen houden in een voliere van:


    mijn nachthok is:

    120 cm breed
    300 cm lang
    200cm hoog

    mijn buitenvoliere is:

    300 cm breed
    380 cm lang
    215 cm hoog


  • #2
    het beste is dan 1 haantje met 3 of 4 hennetjes
    2 haantjes is gegarandeerd problemen

    Opmerking


    • #3
      kijk voor de aardigheid ook even naar de vele andere topics, waar dit onderwerp meermaals is besproken.


      N.B. Chinese dwergkwartels zijn van nature monogaam.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        2 haantjes bij elkaar wordt vechten

        ik had zelf ook 2 haantjes.
        Toen brak de broedtijd aan
        en voordat ik echt in kon grijpen
        hield ik 1 kampioen over.
        Mvg,
        Evert

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door evert
          ik had zelf ook 2 haantjes.
          Toen brak de broedtijd aan
          en voordat ik echt in kon grijpen
          hield ik 1 kampioen over.
          Ik heb vandaag ook een haantje en twee hennetjes gekregen.Ik had al in mijn voliere 1 haantje en 2 hennetjes.Ik heb gewoon de 3 bij de andere bijgezet in de voliere.En mijn grote verbaazing gaat het heel goed.Ik heb al een groote kooi klaargezett voor de zekerheid maar gellukkig hoef het niet.Die gingen samen sandbadderen en eten en zo.Maar ik hou toch wel in de gaten.
          Ik had 1 wildkleur haantje met twee wildkleur hennetjes en ik heb nu een prachtige bonte haantje met een bonte hennetje en een silveren hennetje gekregen.Dus lopen nu 2 haantjes en 4 hennetjes in mijn voliere rond.Ik moet wel zeggen dat ik meer schuilplaatsen heb dan kwartels.Mischien daarom gaat het goed.
          sigpic
          Excuses voor de tipefouten.

          Opmerking


          • #6
            Tja, . . . . . . Erg jammer dat er -ondanks de ruim beschikbare en aanwezige kennis over deze monogame kwartelsoort- toch gewoon wordt doorgegaan met allerlei experimentjes om te kijken of er toch meer dan een koppeltje gehouden kan worden in een ruimte!

            # Dit is geen goed uitgangspunt om tot succesvolle natuurbroed te komen.

            # Verder kun je er op wachten dat deze setting vroeg of laat verkeerd gaat, waarbij vrij zeker slachtoffertjes gaan vallen.

            # . . . . . en dat is geen reclame voor onze gezamenlijke hobby!

            Echt jammer!


            N.B. realiseer u dat er ook andere ogen meelezen en dat dergelijke opzettelijk dieronvriendelijke omstandigheden op andere forums breed uitgemeten worden!
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
              Tja, . . . . . . Erg jammer dat er -ondanks de ruim beschikbare en aanwezige kennis over deze monogame kwartelsoort- toch gewoon wordt doorgegaan met allerlei experimentjes om te kijken of er toch meer dan een koppeltje gehouden kan worden in een ruimte!

              # Dit is geen goed uitgangspunt om tot succesvolle natuurbroed te komen.

              # Verder kun je er op wachten dat deze setting vroeg of laat verkeerd gaat, waarbij vrij zeker slachtoffertjes gaan vallen.

              # . . . . . en dat is geen reclame voor onze gezamenlijke hobby!

              Echt jammer!


              N.B. realiseer u dat er ook andere ogen meelezen en dat dergelijke opzettelijk dieronvriendelijke omstandigheden op andere forums breed uitgemeten worden!

              precies! daarom kwartels altijd koppelsgewijs houden!

              Opmerking


              • #8
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb al bijna 2 weken 2 haantjes en 4 hennetjes (chinese)in mijn voliere en het gaat prima.Ze doen alles samen.Heel mooi om te zien.Maar ik denk dat het ook afhangt van de kwartels zelf.Als je een dominante haan of hen hebt dan zal het zeker niet goed gaan.Maar bij mijn gaat het gelukkig tot nu toe prima.
                    (kijk voor fotos bij onderwerp "extra info over kwartels")
                    sigpic
                    Excuses voor de tipefouten.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Roodmus
                      Ik heb al bijna 2 weken 2 haantjes en 4 hennetjes (chinese)in mijn voliere en het gaat prima.Ze doen alles samen.Heel mooi om te zien.Maar ik denk dat het ook afhangt van de kwartels zelf.Als je een dominante haan of hen hebt dan zal het zeker niet goed gaan.Maar bij mijn gaat het gelukkig tot nu toe prima.
                      (kijk voor fotos bij onderwerp "extra info over kwartels")
                      Ik denk dat het vooral afhangt van het seizoen. Laten we verder kletsen als je over precies 12 maanden nog zo denkt. Ik heb heel veel dwergkwartels gehad en het is tijdens het broedseizoen nog nooit goed gegaan tussen volwassen hanen. Ja, soms lijkt het wel goed te gaan tot je op een dag een haan kaal en kapotgebeten ergens terug vindt. Maanden kan dat prima gaan.
                      Beter kan je dan gewoon 10 hanen samen zetten. Dat gaat vaak prima omdat er niet 1 zwakke en 1 sterke is die constant met elkaar knokken. Er is dan de aanblik van constant meerdere hanen en er kan geen mikpunt ontstaan. Ik zou dan wel kiezen voor 1 kleur en niet 5 wildkleuren en dan 1 witte want dan is de kans groot dat die witte op een dag stukgepikt ergens ligt.

                      Bij mij was het moord en doodslag ondanks dat alles in 3 meter rennen zat. Als er onverhoopt iets bij elkaar kwam om welke reden dan ook dan was het vechten in het voorjaar. Swinters en in het naseizoen viel het best wel mee.

                      Opmerking


                      • #12

                        Gelukkig wel!

                        Mijn kritiek is vooral gericht op het samenhouden van meer dan een koppeltje in eenzelfde ruimte.
                        In dergelijke settings kunt je er vrij zeker van zijn dat ze vroeg of laat gaan vechten.
                        Dat kan er nogal heftig aan toe gaan, waarbij vogels worden verwond of zelfs gedood!
                        Met de huidige kennis en kunde op dit gebied is dit simpelweg niet nodig!

                        Een beetje liefhebber is al gauw bekend met deze informatie, maar ook een beginner kan dergelijke informatie, zelfs met minimale inspanningen, probleemloos verkrijgen via internet, via de tijdschriften of via andere liefhebbers.

                        Hoewel van nature monogaam is het inmiddels (gaandeweg het domestisatiepoces) best regelmatig mogelijk om meer dan een hennetje bij een haantje te houden, maar getuige de steeds terugkerende vragen omtrent problemen met CDK's gaat dit eveneens heel vaak mis!
                        Het is daarbij vooral opvallend dat die probleemgevallen bijna altijd voorkomen bij niet monogame settings en vrijwel nooit bij een monogaam gehouden stelletje.

                        Dat geeft toch te denken.


                        En dan nog even uit eigen rugzakje:

                        Persoonlijk heb ik ongeveer 25 jaar CDK's gehouden en gefokt.
                        Dit laatste altijd
                        Amigo de los Psittacidos

                        Look deep into nature and you will understand everything better

                        Opmerking


                        • #13
                          Dat kan ik me voorstellen.
                          Ik hou het op "veranderde inzichten" en zal voortaan alleen koppelsgwijs adviseren.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              overdenking

                              Een veel voorkomen afwijkend gedrag (?) bij CDK's is het leggen van eieren op veel verschillende plaatsen in het verblijf.

                              In het meest gunstige geval worden de eieren uiteindelijk nog wel samengebracht in een nestkuiltje.

                              Het opmerkelijke is dat ik dit gedrag bij mijn kwartels in al die jaren nog nooit heb meegemaakt!

                              Bij mij leggen de hennen alle eieren altijd meteen bij elkaar in het nest, waarna ze beginnen met broeden.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking

                              Working...
                              X