Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogeldiefstal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogeldiefstal

    Het onderstaande bericht kwam net via mijn mailbox binnen:

    harrievanderkolk@tele2.nl
    Mochten in den lande een partij Zwart met Geel Moz type 1+2 vogels worden aangeboden met heldere rugdekken en mooie zwarte bestreping zonder ringen,
    laat dan wat van je horen of zien.


    Zeg het voort!
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

  • #2
    ALWEER en NOG STEEDS

    Kots en kots misselijk wordt je toch telkens weer van deze berichten.
    Het houdt gewoon nooit op he?????????????. Kunnen ze nu niet van andermans dieren/spullen afblijven. Hebben ze dan geen idee wat ze zo'n kweker aandoen.
    Maar ja zolang wij met ons allen de prijzen van de vogels zo opdrijven , wordt het alleen maar aantrekkelijker voor deze om bij ons de voliere leeg te halen. Toen ik hier de politie langs kreeg voor de zanglijster zonder ring. Zeiden ze ook al pas je wel op voor nachtelijke bezoekers!!!!. Is toch niet normaal meer dat het zo moet.

    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • #3
      Tja, het zijn en blijven trieste toestanden!


      We zijn met elkaar afgegleden tot een uiterst bedenkelijk maatschappelijk niveau, waarbij aangetekend dat 'het systeem' zich vooral druk maakt over het feit of het gestolen goed wel deugdelijk was afgesloten en daarmee liefst de schuld bij de rechtmatige eigenaar legt om pas daarna eens te overwegen wat de betreffende onverlaat op welke manier heeft gestolen!






      en mocht het zowaar eens tot een veroordeling komen dan is de strafmaat doorgaans meer dan lachwekkend.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        oke is duidelijk

        [/QUOTE]

        Hallo rob

        Ja ik zal erop letten, het is duidelijk.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          deze mensen zijn gewoon te lui om ze zelf te gaan kweken het is gewoon zielig en meestal worden de vogels dan gewoon in zakken gedrukt met zijn allen hoop dat de daders ook gevonden worden en opgepakt worden

          mestal doet de politie er ook niks aan zijn ook een stel luie donders alleen als er te schieten valt willen ze wel komen of als er een dooie is ofzo

          maar niet met dit soort dingen

          jammer dat dit soort dingen moeten gebeuren

          veel sterkte voor deze man
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking


          • #6
            stelen.

            en wij maarstam opbouwen. EN dan alles weg. Zijn geen woorden voor zo iets. jammer man. Hoop niet bij ik. loop de muren op. medaar.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door medaar
              en wij maarstam opbouwen. EN dan alles weg. Zijn geen woorden voor zo iets. jammer man. Hoop niet bij ik. loop de muren op. medaar.
              Een fiets of een brommer die gestolen wordt of een auto die gestolen of vernield wordt ,is voor de eigenaar net zo erg ,,en dat gebeurt nog steeds veel vaker.

              Opmerking


              • #8
                diefstal

                De splinternieuwe fiets waar mijn dochter trots op was omdat ze die zelf verdiend had werd ook na een paar weken al gejat. Hopelijk hebben ze er veel plezier van gehad die rotzakjes. Een geweten hebben ze schijnbaar niet.

                Maar om dat nu te gaan vergelijken met levende have, tja ik denk dat dat toch net ff weer iets anders ligt.

                Het is erg als ze aan je spullen zitten maar ik vind het nog erger als ze aan je levende have zitten daar heb je een andere band mee dan met een fietsband.

                Maar ik ben het er wel mee eens dat het droevig is gesteld met al die diefstallen. Veel harder aanpakken mag van mij zeker wat er ook gejat wordt. Wat niet van je is, is nu eenmaal niet van je, punt.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                  Maar om dat nu te gaan vergelijken met levende have, tja ik denk dat dat toch net ff weer iets anders ligt.
                  Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    het is al erg genoeg dat wij kwekers een schrikdraadinstalie moeten aanschaffen omdat kattenliefhebbers hun katten niet binnen houden (wat overrigens verplicht is volgens de nieuwe flora en fauna wet)

                    maar dat we ook nog een bunker moeten gaan maken van onze voliere, gaat mij wat te ver, als iedereen van andermans spullen ( vogels) afblijft, is dit niet nodig.

                    het verhaal van dat je voliere geen slot of alarminstalatie heeft, is nog geen reden dat je zomaar de vogels mag meenemen die niet van jou zijn.

                    sommige van jullie zeggen gewoon, had je maar een slot of alarminstalie moeten plaatsen, met andere woorden eigen schuld dikke bult.
                    en dat stuit mij tegen de borst, misschien nog wel erger dan de diefstal zelf.
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11
                      op slot

                      Naruch:
                      sommige van jullie zeggen gewoon, had je maar een slot of alarminstalie moeten plaatsen, met andere woorden eigen schuld dikke bult.
                      en dat stuit mij tegen de borst, misschien nog wel erger dan de diefstal zelf.
                      Helemaal mee eens.

                      Maar is nobel gedacht en we worden dan ook hard uitgelachen door de nachtelijke "slechtvalken".
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        niet mee eens, echt niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        Een fiets of een brommer die gestolen wordt of een auto die gestolen of vernield wordt ,is voor de eigenaar net zo erg ,,en dat gebeurt nog steeds veel vaker.
                        Hallo
                        Ik vind het een vergelijk van niets, waarom niet denk je dan misschien?.
                        Hoe kun je nu matrieel gaan vergelijken met een levend dier??????. Matrieel is vervangbaar maar een goed gekweekte stam, met al je passie en liefde voor de vogels is NIET vervangbaar. Een vergelijk van niets sorry. Van een auto krijg je de schade/gestolen wel weer teug of deels van de verzekering. Maar de door veel liefde en toewijding gekweekte stam die kan de verzekering niet terug geven.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Misschien zouden we inderdaad moeten volstaan met het vermelden van de naam en een nummer van je mobiele telefoon..... De meeste inzenders zijn vandaag de dag toch wel per gsm te bereiken. Om te beginnen zouden we dat bij het bestuur van onze eigen verenigingen kunnen aankaarten.
                          En inderdaad, een extra beveiliging op je hok is tegenwoordig bijna noodzaak.
                          Hans.
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                            het verhaal van dat je voliere geen slot of alarminstalatie heeft, is nog geen reden dat je zomaar de vogels mag meenemen die niet van jou zijn.

                            sommige van jullie zeggen gewoon, had je maar een slot of alarminstalie moeten plaatsen, met andere woorden eigen schuld dikke bult.
                            en dat stuit mij tegen de borst, misschien nog wel erger dan de diefstal zelf.
                            Bezoek ook eens mijn website:http://www.estrildidae.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              diefstal

                              Is nu ook vermeld op de site van de NBvV

                              Henk, moderator

                              Opmerking

                              Working...
                              X