PDA

Bekijk Volledige Versie : vogeldiefstal

Hans de Vries
27-06-2008, 22:20
Het onderstaande bericht kwam net via mijn mailbox binnen:

In de nacht van vrijdag 20 juni op zaterdag 21 juni is mijn buiten volière
leeg gehaalt deze was bezet met Zwart geel moz kanarie,s type 1en 2
kobalt in geel moz type 1+2 zowel jongen als mijn oude kweekkoppels zijn
verdwenen het waren er 42 jonge vogels en 10 overjarige vogels ,
Mijn kweeknummer RL 84 T.n.v. H van der Kolk tel 0591-302483
email, harrievanderkolk@tele2.nl
Mochten in den lande een partij Zwart met Geel Moz type 1+2 vogels worden aangeboden met heldere rugdekken en mooie zwarte bestreping zonder ringen,
laat dan wat van je horen of zien.

Zeg het voort!

gerard 6
28-06-2008, 06:31
Kots en kots misselijk wordt je toch telkens weer van deze berichten.
Het houdt gewoon nooit op he?????????????. Kunnen ze nu niet van andermans dieren/spullen afblijven. Hebben ze dan geen idee wat ze zo'n kweker aandoen.
Maar ja zolang wij met ons allen de prijzen van de vogels zo opdrijven :whisle: , wordt het alleen maar aantrekkelijker voor deze om bij ons de voliere leeg te halen. Toen ik hier de politie langs kreeg voor de zanglijster zonder ring. Zeiden ze ook al pas je wel op voor nachtelijke bezoekers!!!!. Is toch niet normaal meer dat het zo moet.

Even voor Gerard 6 en anderen; het taalgebruik dient aangepast naar algemeen geldend "fatsoenlijk" te zijn. Er is dus geen ruimte voor schuttingtaal.

RobK, Moderator VogelCafé.

rupicola
28-06-2008, 16:35
Tja, het zijn en blijven trieste toestanden!

We zijn met elkaar afgegleden tot een uiterst bedenkelijk maatschappelijk niveau, waarbij aangetekend dat 'het systeem' zich vooral druk maakt over het feit of het gestolen goed wel deugdelijk was afgesloten en daarmee liefst de schuld bij de rechtmatige eigenaar legt om pas daarna eens te overwegen wat de betreffende onverlaat op welke manier heeft gestolen!

:mad:

en mocht het zowaar eens tot een veroordeling komen dan is de strafmaat doorgaans meer dan lachwekkend.

gerard 6
28-06-2008, 16:44
Even voor Gerard 6 en anderen; het taalgebruik dient aangepast naar algemeen geldend "fatsoenlijk" te zijn. Er is dus geen ruimte voor schuttingtaal.

RobK, Moderator VogelCafé.[/QUOTE]

Hallo rob

Ja ik zal erop letten, het is duidelijk.:rolleyes:

vogelfreak
28-06-2008, 19:07
deze mensen zijn gewoon te lui om ze zelf te gaan kweken het is gewoon zielig en meestal worden de vogels dan gewoon in zakken gedrukt met zijn allen hoop dat de daders ook gevonden worden en opgepakt worden

mestal doet de politie er ook niks aan zijn ook een stel luie donders alleen als er te schieten valt willen ze wel komen of als er een dooie is ofzo

maar niet met dit soort dingen

jammer dat dit soort dingen moeten gebeuren

veel sterkte voor deze man

medaar
28-06-2008, 20:40
en wij maarstam opbouwen. EN dan alles weg. Zijn geen woorden voor zo iets. jammer man. Hoop niet bij ik. loop de muren op. medaar.

Animal
29-06-2008, 09:17
en wij maarstam opbouwen. EN dan alles weg. Zijn geen woorden voor zo iets. jammer man. Hoop niet bij ik. loop de muren op. medaar.

Een fiets of een brommer die gestolen wordt of een auto die gestolen of vernield wordt ,is voor de eigenaar net zo erg ,,en dat gebeurt nog steeds veel vaker.

Henk3
29-06-2008, 09:27
De splinternieuwe fiets waar mijn dochter trots op was omdat ze die zelf verdiend had werd ook na een paar weken al gejat. Hopelijk hebben ze er veel plezier van gehad die rotzakjes. Een geweten hebben ze schijnbaar niet.

Maar om dat nu te gaan vergelijken met levende have, tja ik denk dat dat toch net ff weer iets anders ligt.

Het is erg als ze aan je spullen zitten maar ik vind het nog erger als ze aan je levende have zitten daar heb je een andere band mee dan met een fietsband.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het droevig is gesteld met al die diefstallen. Veel harder aanpakken mag van mij zeker wat er ook gejat wordt. Wat niet van je is, is nu eenmaal niet van je, punt.

Hugo
29-06-2008, 11:50
Maar om dat nu te gaan vergelijken met levende have, tja ik denk dat dat toch net ff weer iets anders ligt.

Emotioneel gezien wel, echter in het strafrecht vallen dieren net als je fiets onder goederen. Overigens wil ik aangeven dat ik regelmatig bij kwekers thuis kom welke topvogels hebben helemaal niets hebben gedaan aan de beveiliging van hun trots. Je doet immers je woning toch ook op slot als je weg bent dan wel gaat slapen?

Eén van de boosdoeners zijn helaas ook de TT's, de reden hiervoor is dat iedereen voor een paar euro's een boekje kan halen met daarin alle adresgegevens van de kwekers.....................makkelijk kunnen we het ze het niet maken. De bond zou hier eens iets aan moeten doen door alleen een naam te noemen bijvoorbeeld.

Hugo

naruch
29-06-2008, 12:48
het is al erg genoeg dat wij kwekers een schrikdraadinstalie moeten aanschaffen omdat kattenliefhebbers hun katten niet binnen houden (wat overrigens verplicht is volgens de nieuwe flora en fauna wet)

maar dat we ook nog een bunker moeten gaan maken van onze voliere, gaat mij wat te ver, als iedereen van andermans spullen ( vogels) afblijft, is dit niet nodig.

het verhaal van dat je voliere geen slot of alarminstalatie heeft, is nog geen reden dat je zomaar de vogels mag meenemen die niet van jou zijn.

sommige van jullie zeggen gewoon, had je maar een slot of alarminstalie moeten plaatsen, met andere woorden eigen schuld dikke bult.
en dat stuit mij tegen de borst, misschien nog wel erger dan de diefstal zelf.:o

Henk3
29-06-2008, 13:06
Naruch:
sommige van jullie zeggen gewoon, had je maar een slot of alarminstalie moeten plaatsen, met andere woorden eigen schuld dikke bult.
en dat stuit mij tegen de borst, misschien nog wel erger dan de diefstal zelf.
Helemaal mee eens.

Maar is nobel gedacht en we worden dan ook hard uitgelachen door de nachtelijke "slechtvalken".

gerard 6
29-06-2008, 18:33
Een fiets of een brommer die gestolen wordt of een auto die gestolen of vernield wordt ,is voor de eigenaar net zo erg ,,en dat gebeurt nog steeds veel vaker.

Hallo
Ik vind het een vergelijk van niets, waarom niet denk je dan misschien?.
Hoe kun je nu matrieel gaan vergelijken met een levend dier??????. Matrieel is vervangbaar maar een goed gekweekte stam, met al je passie en liefde voor de vogels is NIET vervangbaar. Een vergelijk van niets sorry. Van een auto krijg je de schade/gestolen wel weer teug of deels van de verzekering. Maar de door veel liefde en toewijding gekweekte stam die kan de verzekering niet terug geven.

Hans de Vries
29-06-2008, 21:20
......... Eén van de boosdoeners zijn helaas ook de TT's, de reden hiervoor is dat iedereen voor een paar euro's een boekje kan halen met daarin alle adresgegevens van de kwekers.....................makkelijk kunnen we het ze het niet maken. De bond zou hier eens iets aan moeten doen door alleen een naam te noemen bijvoorbeeld.........
Hugo

Misschien zouden we inderdaad moeten volstaan met het vermelden van de naam en een nummer van je mobiele telefoon..... De meeste inzenders zijn vandaag de dag toch wel per gsm te bereiken. Om te beginnen zouden we dat bij het bestuur van onze eigen verenigingen kunnen aankaarten.
En inderdaad, een extra beveiliging op je hok is tegenwoordig bijna noodzaak.
Hans.

Hugo
30-06-2008, 08:06
het verhaal van dat je voliere geen slot of alarminstalatie heeft, is nog geen reden dat je zomaar de vogels mag meenemen die niet van jou zijn.

en dat stuit mij tegen de borst, misschien nog wel erger dan de diefstal zelf.:o
Ik weet niet of jij ook je woning afsluit als je weggaat, maar waarom sluit je deze dan af?? En je hoeft geen bunker te maken van je voliere, maar enig hang- en sluitwerk is toch niet teveel gevraagd? Je kunt het "ze" zo moeilijk mogelijk maken, maar willen ze er in dan komen ze er in. Ik vind het een beetje naïef zoals je het nu aangeeft.

Als je je voertuig niet afsluit en er ligt een GSM en navigatiesysteem in en de buit is verdwenen als je even terug komt van het winkelen zal een verzekeringsmaatschappij ook zeggen: "Wij vergoeden niets, want u had uw voertuig niet afgesloten". Natuurlijk kun je zeggen bij de aangifte dat je wel je voertuig had afgesloten, maar dan heb je een vals aangifte en verzekeringsfrauda aan de hand.

Ieder zo zijn eigen, ik heb "mijn spul" wel beveiligd en er loopt zo'n beest met vier poten hier rond :rolleyes:

Hugo

henk
07-07-2008, 20:00
Is nu ook vermeld op de site van de NBvV

Henk, moderator

dijkkamp
08-07-2008, 07:48
hallo

ik heb het al eens eerder vermeld op div site's maar doe het nog maar een keer,

zolang het mogelijk blijft om vogels ongeringt/gechipt en zonder eigendoms verklaring te blijven verhandelen zal dit gewoon door gaan

misschien toch maar eens tijd voor een voorstel richting de bond doen.

winterkoning
08-07-2008, 08:43
hoi henk,
daar dupeer je alleen de goedwillende kwekers weer mee.
het gestolen spul (het wat bijzondere dan) is 9 van de 10 keer "op bestellingwerk".
die gestolen vogels gaan voornamelijk naar het buitenland toe.
maw als dat dan geen europees geldend iets word dan haalt het niks maar dan ook helemaal niks uit.

dat men in de toekomst "alles" moet gaan ringen zit al in de koker(dat stukje van de beleidslijn is al ingeslagen denk ik,nu massale import ervan is),het is maar net wanneer dat eruit komt "rollen", en zoals je wel weet gaat het vrijwel met elk besluit jaren en jaren en jaren en jaren duren.
de bonden geven al het advies om altijd je vogels te ringen (mede vanwege de ring inkomsten),dus daarin veranderd er dus ook vrij weinig.

opzich ben ik helemaal voor hoor,jouw idee/geopperde mening,maar zal in de praktijk onuitvoorbaar zijn (denk ik),hoe wilde je dat zien dan tov de vogelhandelaren die 1000 zebravinken/kanaries per keer opkopen(import/export)?
hoe zie jij dit dan als men 2 huiskamerkanaries heeft zomaar in een kooitje en er komt een jong uit? verbieden dat zulke mensen kweken? of iedereen verplicht lid laten zijn van een bond?
etc. etc. ik denk dat dit juist een paar voorbeelden zijn van hete hangijzers over het waarom nog niet geregeld is.

mijn mening

mvg

Hans de Vries
08-07-2008, 09:27
hallo

ik heb het al eens eerder vermeld op div site's maar doe het nog maar een keer,

zolang het mogelijk blijft om vogels ongeringt/gechipt en zonder eigendoms verklaring te blijven verhandelen zal dit gewoon door gaan

misschien toch maar eens tijd voor een voorstel richting de bond doen.

Ik zie dit - hoe goed bedoeld ook - eigenlijk niet zitten. Chippen kan m.i. alleen bij grote vogels. Ringen kan bij elke vogel maar frauderen blijft altijd mogelijk. En documenten bij de vogels.....? Ik ben het met Winterkoning eens: eigenlijk ondoenlijk.
We leven nu eenmaal in een wereld waar lieden rondlopen die net als iedereen geld nodig hebben en daar niet op een normale manier aan kunnen of willen komen. En het maakt ze helemaal niets uit van wie ze jatten en hoe ze aan de handel komen. En daar zullen we toch mee moeten leven hoe triest het ook is als je bestolen wordt.
Ik heb ook een paar viervoeters lopen en ben daar erg blij mee. Een betere wekker in geval van onraad is er niet...

rob 2
08-07-2008, 09:33
Nu doen ze het nog zo maar als ze er moeilijker aan kunnen komen overvallen ze misschien de kwekers of familieleden wel.Zolang zulke personen bestaan zal er gestolen worden,zelfs overdag worden al tankstations overvallen men word steeds brutaler.Zelf zocht ik eens rallen en was bij een paar handelaren wezen kijken,een ervan vroeg of ik geen kweker wist dan kon hij er wel aankomen later dacht ik jaja zo dus want als ik een kweker wist had ik zelf wel contact opgenomen.Het kan op bestelling zijn terwijl degene die het besteld niet eens weet kijk uit waar je je vogels koopt en het beste is met ring,sluit je al heel wat uit.

barmsijscabaret
08-07-2008, 12:22

Haalt helemaal niets uit. Mijn gele labrador met stamboom was gechipt, werd gestolen en heb ik al 4 jaar niets meer van gehoord. Zijn identiteitspapier ligt nog wel ergens in een schuif.

Paarden worden eveneens gechipt ... en gestolen.

Ik weet niet of jij ook je woning afsluit als je weggaat, maar waarom sluit je deze dan af?? En je hoeft geen bunker te maken van je voliere, maar enig hang- en sluitwerk is toch niet teveel gevraagd? Je kunt het "ze" zo moeilijk mogelijk maken, maar willen ze er in dan komen ze er in. Ik vind het een beetje naïef zoals je het nu aangeeft.

Ieder zo zijn eigen, ik heb "mijn spul" wel beveiligd en er loopt zo'n beest met vier poten hier rond :rolleyes:
Hugo

Je kan een woning toch niet vergelijken met een vrijstaande volière! Een woning bestaat vaak uit baksteen, een volière uit gaas, plastic of hout en dat is ietsje makkelijker open te krijgen. Is de volièredeur te moeilijk, knip je gewoon een gat in het gaas, geef een ruk aan de plastic platen of breek je het hout open. Probeer dat maar eens met een bakstenen muur.

Dat beestje met 4 poten is snel stil met een spuitje, vlees met verdovingsmiddel of desnoods afgemaakt op 1 seconde (als je geluk hebt).

De beste manier om je vogels te beschermen is: geen ruchtbaarheid geven welke vogels je bezit en als je inlogt op fora, om dit onder een schuilnaam te doen :D

dijkkamp
08-07-2008, 13:24
nou nou wat zijn we weer positief

Haalt helemaal niets uit. Mijn gele labrador met stamboom was gechipt, werd gestolen en heb ik al 4 jaar niets meer van gehoord. Zijn identiteitspapier ligt nog wel ergens in een schuif.

honden zijn dus ook vrij te verhandelen zonder eigendoms bewijs hé!!!

De beste manier om je vogels te beschermen is: geen ruchtbaarheid geven welke vogels je bezit en als je inlogt op fora, om dit onder een schuilnaam te doen

en hoe kom jij van je gekweekte vogels af????????

Chippen kan m.i. alleen bij grote vogels

ongeringt/gechipt

daar mee bedoel ik dus geringt of gechipt

En documenten bij de vogels.....? Ik ben het met Winterkoning eens: eigenlijk ondoenlijk.

maar niet onmogelijk!!

daar dupeer je alleen de goedwillende kwekers weer mee.

en met die diefstallen dan wie wordt daar mee gedupeerd??

Let op! Deze vogels zijn zonder overdrachtsverklaring volledig waardeloos en illegaal in uw bezit. Wij hopen dat u de komende dagen extra alert bent op de eventuele aanschaf van nieuwe dieren! Controleer daarom de ringen extra goed. Van deze diefstal wordt aangifte gedaan bij de politie.

hoezo zou het hier dan wel werken mag dan ook geen probleem worden.

kijk als we niet iets willen doen om het ze moeilijker te maken ja dan moeten we ook niet steeds blijven zeuren op div forums dat het zo erg is met die diefstallen hé.

en nee zal niet 100% oplossing zijn maar een eind in de richting en ja zal ook op EU nivaeu geregeld moeten worden.

rupicola
08-07-2008, 14:33
Mijns inziens kunnen we regeltjes en constructies verzinnen tot we erbij neervallen, maar in de praktijk heeft dat nog nooit afdoende gewerkt.

Om die reden denk ik dat burgers veel meer rechten (terug) horen te krijgen t.o.v. criminelen.

M.a.w. minder bescherming van criminelen, meer bescherming van de burgerrechten.

WANT:

Onder de huidge wetgeving heb je zelf een juridisch probleem, wanneer je een inbreker of dief op heterdaad betrapt en de betreffende persoon eens flink te grazen neemt.

Onder de huidige wetgeving kun je nog lelijk in de problemen raken, wanneer jou waakhond een inbreker te pakken neemt.

Vraagt niemand zich dan af wat een inbreker op andermans terrein of in andermans huis te zoeken heeft?

Vanuit Den Haag komen altijd veel woorden, maar doorgaans bedroevend weinig daadkracht.

Ons huidige opperhoofd gebruikt te pas en te onpas de woorden 'normen en waarden', maar je kunt je afvragen voor wie dat in welke situatie is bedoeld!

Animal
08-07-2008, 14:44
Zolang er nog steeds mensen zijn die gerust gestolen spullen en of dieren willen kopen is hier helemaal niks tegen te doen.
En al worden hier de regeltje's strenger ,dan wordt het spul gewoon in het buitenland verkocht ,waar niet zo nauw wordt gekeken.

Antoni Hopmann
09-07-2008, 00:22
Je kan het kwajongens wat moeilijk maken opdat ze je vogels niet laten wegvliegen.
Een slotje op de volieredeuren/deurtjes en nog wat van die zaken.
Inbrekers houd je daarmee niet weg.
Als iemand het werkelijk op je vogels heeft gemunt,dan hou je die niet tegen.
Of je nou wel of niet bekend bent op internet of catalogus maakt volgens mij niet veel uit,
Vogels laten zich horen. De ene soort wat luider dan de ander.
Het is een illusie om te denken,dat in je naaste omgeving niemand weet,dat je vogels hebt. De mensen gaan naar hun werk. Er wordt over vogels gepraat,
die al of niet een leuke herrie maken en het balletje rolt alle kanten op.
Waakzaamheid blijft ten alle tijde geboden.

Robin
09-07-2008, 09:39
Het spreekwoord luidt:
"Een mens lijd dikwijls het meest voor het lijden dat hij vreest, maar dat nooit op komt dagen"
Ik bedoel hiermee te zeggen dat we ook moeten zorgen dat we ons leven niet laten vergallen door de angst voor dergelijke diefstallen. Het komt relatief weinig voor en het is natuurlijk jammer als je ergens bang voor bent dat waarschijnlijk niet zal plaatsvinden...

Als je de tips van W.K. ter harte neemt is de kans heel klein dat je vogels ooit gestolen worden...

Wil je toch met je vogels naar shows ed. en komen er regelmatig vreemden op je terrein? Sloten ed. hebben weinig zin. Het enige dat echt helpt zijn alarm installaties en/of waakhonden.

rupicola
09-07-2008, 09:50
Het belang van dierenwelzijn en de vele aandachtpunten voor verbetering daarvan onderschrijf ik meteen, maar de methoden van ALF zijn uiterst discutabel en neigen zelfs naar extremisme.

ALF: Animal Liberation Front

Deze organisatie draagt het welzijn van dieren zo extreem hoog in het vaandel dat zij bereid zijn bijvoorbeeld grote aantallen marterachtigen of vossen op een pelsdierfokkerij los te laten.

Het doel heiligt daarbij kennelijk alle middelen, want voor het gemak wordt het welzijn van de plaatselijke wildstand volstrekt ter zijde geschoven!

Het moge duidelijk zijn dat het loslaten van zoveel predatoren uiteraard desastreuze gevolgen heeft voor de plaatselijke natuur.

Rissotto
11-07-2008, 07:27
nu ik dat filmpje heb gezien, kan ik wel enegzins begrijpen waarom het gestolen is..
hij heeft niet echt de huis tuin en keuken eenden zitten, om dat zo maaar even te zeggen..
en er hoeft maar 1 klootzak inderdaad dit te zien, en denken van dat ga ik is ff jatten allemaal.. ze zullen vast wel wat geld opleveren lijkt mij..
vooral die kluten lijkt me..

hij heeft wel een enorm mooie vijver/tuin gemaakt voor ze..

Animal
11-07-2008, 14:21
Als het stelen te moeilijk wordt zullen er vast nog wel lieden zijn die de moeite nemen om je vogels te vergiftigen ,ofzo.
Dat gebeurt bij houders van kooikarpers ook al ,sommige hebben zelfs allarm instalatie's rondom hun vijvers.

Robin
11-07-2008, 20:50
Ja, dat is wel heel triest: komt er eindelijk eens een positief filmpje over onze hobby op de TV en maakt zo'n jongen een geweldige reclame voor het vogels houden en kweken en dan is het resultaat dat ze zijn geliefde kluten jatten...
Hoe laag kun je zinken? Je vraagt je af wat het voor mensen zijn die zoiets doen.
Ik wens Jan Harteman heel veel sterkte toe.

molineti
11-07-2008, 20:57
Het lijkt mij ontzettend moeilijk om in de vogelhobby anoniem te blijven;het is een klein wereldje van ,,ons kent ons,,.

als men al meerdere jaren vogels houdt heeft men toch een bepaalde groep mensen om zich heen verzameld,die mensen hebben ook weer een groep om zich heen verzameld en zo voort.

Zou iedereen die men het vraagt ook daadwerkelijk discreet met jouw gegevens om gaan:confused: ik verwacht het niet.

Goede beveiliging en een dosis geluk lijkt mij nog steeds het belangrijkste om diefstal te voorkomen:huh

Groeten Rene

Rissotto
12-07-2008, 09:07
denk ook gewoon dat de mensen die gaat jatten, geen flauw idee hebben hoe ze anders geld moeten verdienen? mischien er mee opgegroeid?

maar diegene die de vogels dan stelen of vergiftigen realiseren zich niet hoeveel leed dat met zich mee brengt voor de kweker..

geluk heb je zeker nodig, ik zet wel tosa inu neer.. (hond).. als beveiliging..

gerard 6
01-09-2008, 18:11
Hallo zag ik vandaag op vogelmarktplaats.
Ik wordt er echt simpel van.:(

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=91477

tropic
01-09-2008, 18:55
ik vind het triest, maar zeer eigenaardig dat dezelfde mededeling op een ander forum staat, maar dan onder een andere naam en woonplaats?????

zal wel aan mij liggen, maar toch

Serinus
01-09-2008, 20:05
Hallo,

Tropic;
dat dezelfde mededeling op een ander forum staat, maar dan onder een andere naam en woonplaats?????
Inderdaad heeft de diefstal bij een andere liefhebber plaatsgevonden.
Ik denk dat degene die de melding bij Vogelmarktplaats heeft geplaatst de bewuste diefstal "wereldkundig" heeft willen maken.
Wederom een trieste zaak, ik hoop dat er vogels worden terug gevonden!

Groeten, Serinus.

Serinus
02-09-2008, 13:46
Hallo,

Nog even voor alle duidelijkheid de vogels die gestolen zijn van deze Belgische liefhebber;
15 edelzangers Serinus leucopygius
1-1 en 2 jongen, zwartkeelgeelstuitedelzangers, Serinus atrogularis
2-2 citroenborstenedelzangers, Serinus citrinipectus
2-2 en 4 jongen, witbuikcini's, Serinus dorsostriatus
2-2 zwavelgele dikbekcini's, Serinus sulphuratus
1-1 kaapse kanaries(geelvoorhoofd) Serinus flavivertex
Verder nog enkele ondersoorten mozambiquesijs, Serinus mozambicus

Verder nog 4 jonge grote cubavinken
10 jonge geringde blauwfazantjes

De jonge vogels zijn allen geringd 08 aob bs 066.

Graag wil ik bij deze vragen aan de gebruikers van Vogelcafé om de komende tijd de ogen én oren even open te houden, in de hoop dat er vogels boven water komen.

Groeten, Serinus.

Henk3
02-09-2008, 14:50
Serinus:
in de hoop dat er vogels boven water komen.

Dan kun je het verder ook wel vergeten denk ik met dit soort vogels. :o

Nou ja, ik kon het toch weer niet laten.

Ik hoop dat het eens een keer goed aangepakt zal worden, die (on)mensen maken een hoop kapot. Dat zou best wel eens wat meer aandacht verdienen.

gretha
23-09-2008, 08:57
Weer een vogel hobby kapot gemaakt ,
door mensen die een ander de hobby niet gunnen .
Dit is weer een triest geval van een diefstal......

http://link.marktplaats.nl/195666807
Hallo vogelvrienden bij jullie laatste bezoek Zondag nacht 21 september op maandag 22 september. Hebben jullie van 32 Majoor putters uiteen lopende kleuren bij mij ontvreemd. Zonder reden en zonder te betalen. Gaarne wil ik een ieder die Majoor putters tegen komt met mijn kweek nummer 1148 AB verzoeken contact met mij op tenemen.
Hopenlijk komen ze weer boven water, want mijn vogelbestand opgebouwt in 9 jaar ligt op straat. Hierbij excuseer ik mij voor het feit dat die genen waarmee ik vogels wilde ruilen deze afspraken zijn komen te vervalen, nogmaals van harte bedankt vogelvrienden het gaat jullie goed met mijn gestolen waar.
Onze vriendschap is voorgoed voorbij. Mvrgr Berrie

Berrie sterkte met dit verlies
hoop dat de dieven gepakt worden

Hans de Vries
23-09-2008, 09:21
Triest! Ik weet precies hoe Berrie zich nu voelt...

In bepaalde gemeenschappen op deze aardbol worden voor dit soort vergrijpen de handen afgehakt..... In onze rechtsstaat komt men er vaak van af met een paar uurtjes werkstraf. En heb je op jeugdige leeftijd geen driewielertje gehad of was je pa aan de drank dan zit je helemaal goed...
Mag je je weer vergrijpen aan andermans goed.....
Of mag ik dit niet zeggen?
Bah wat een samenleving.

barmsijscabaret
23-09-2008, 10:22
En tevens mijn ideale verantwoording om hier te blijven posten onder een pseudoniem.

Het is inderdaad allemaal prachtig die openvolièredagen, het showen van uitmuntende vogels ... maar terwijl weten "ze" waar er één en ander te rapen valt.

Met "ze" bedoel ik de personen die vogels willen ontvreemden.

Roodmus
23-09-2008, 10:48
Ik weet niet wat moet ik zeggen:mad: Onbegrijpelijk dat sommige mensen zo iets kunnen doen.Waaroom kunnen "ze" niet van de dieren/spullen van de anderen gewoon afblijven???
Ik kan zo kwaad worden als ik zo iets hoor/lees. Verschrikkelijke monsters zijn deze mensen die zo iets doen.
Ik wens heel veel sterkte en ik hoop dat alle vogeltjes worden teruggevonden en die monsters een flinke straf krijgen.

Als een van die monsters dit leest:Schaam je eigen!Je bent gewoon zielig.

gerard 6
23-09-2008, 17:26
Ik sluit me bij jullie allemaal aan.
Ik weet niet meer wat ik er nog op moet zeggen, walgelijk gewoon :mad:

gerard 6
28-10-2008, 11:31
Tja het is wederom weer een triest verhaal.
Volgens mij weten deze lui niet eens wat ze gestolen hebben.:mad:
Het komt wel dichtbij hoor 20km.

Henk3
28-10-2008, 13:20
http://i187.photobucket.com/albums/x67/7705pg14/59d54bb8.gif

gerard 6
28-10-2008, 13:57
geintje kan gewoon hoor.
Ik zou flink tegenstribbelen Winterkoning, des te langer moet ze me ondervragen.:D
Bekennen kan altijd nog.

P.Wijlaars
28-10-2008, 15:30
een alarmsysteem voor vogelvoliere's , dat zou wel een gat in de markt zijn
daar moet in mij ogen , wel iets op te vinden zijn.

Hans de Vries
29-10-2008, 10:51
http://i187.photobucket.com/albums/x67/7705pg14/59d54bb8.gif
Ik denk dat je met zo'n tante voor je hok eerder dieven aantrekt ........

gretha
03-11-2008, 20:12
vandaag stond er weer een melding van vogel diefstal op marktplaats http://link.marktplaats.nl/205431531

cor sterkte met dit verlies

Roadworks
04-11-2008, 00:10
Misschien dat iemand hier t bericht wil vermelden (Gretha??)
en natuurlijk de kweeknr.Ik ben zelf een beetje de weg kwijt mede omdat ze hier vanmorgen ook in de tuin stonden maar al voor t krieken van de dag verstoort zijn door mn 9 jarige dochter die ergens van waker was geworden en ze zag vluchten,en dat terwijl ikzelf nog maar net op weg was naar mn werk. Ik ben vannavond bezig geweest om de boel wat beter te beveiligen en hoop dat ze hier niet weer komen.

Trouwens gretha bedankt voor je medeleven,mn vader is er helemaal kapot van . Hij is al een aantal jaar bij huis en heeft dingen verkocht om zn oude hobby weer op tepakken,dan gebeurt er dit.alles in een klap weg.afgelopen seizoen kweekte hij majoorputters maar had in de periode dat ik bij jouw die pop heb gehaald zelf ook een koppel noordse gekocht,dit gaf hem veel plezier en heeft een week geleden nog een koppel gekocht.Maarja je weet t verhaal `er is niets meer`
Nu maar hopen dat jouw poppie t goed gaat doen hier,en ik hem weer op weg kan helpen.

gr John (roadworks):mad:

Henk3
04-11-2008, 00:38
Als er vogels worden aangeboden wil je dan op kweek no kijken en in de gaten houden

[kweekno 3947 met bec ringen ]

want ik heb vanacht bezoek gehad en mis onder andere:

3 koppels gemaskerde goudvink
5 koppels putters
3 koppels noorse goudvinken
6 span waterslagers
1 span groenlingen

Cor,

Wezep, Gelderland – telefoon 0383762245

gretha
04-11-2008, 00:40
hoi john

ik heb het gelezen hoop dat ze niet bij je terug komen .
je weet nooit hoe brutaal zulke lui zijn .
begrijpt dat je pa er kapot van is .
ik hoop dat hij de hobby weer opkan pakken als de grote schrik weer voorbij is wat denk ik wel even zou duren .heb een nieuwe bericht geplaatst ,als ik iets ben vergeten in de bericht te melden dan kun je het aan vullen .
hoop dat de popje volgend seizoen er iets goeds van maakt .
sterkte