Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedend diamandduifje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedend diamandduifje

    Hallo forumleden , ik ben hier nog nieuw maar wil toch al een vraag stellen . Tijdje geleden alweer heb ik mijn binnehuise vogelkooi verrijkt met een klein vrouwtjes diamand duifje . Samen met een man zebravinkje zitten ze in een kooi op een mooi plekje met schaduw en zon voor mijn raam . Nu is het al enige tijd zo dat het vrouwtje op nest op twee eieren broed maar omdat er geen mannetje duif bij gekomen is kan ze niet bevrucht zijn , kan ik ze gewoon weghalen of moet ik kijken wat er van komt ? Graag een reactie . vr. groet , John

  • #2
    Ik zou het weghalen, ze verspild haar energie. Je kan wel een mannetje halen zodat de volgende eitje bevrucht zijn ;p

    Gr.
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      Bedankt Jeroen Ik heb de eitjes net weg gehaalt na eerst tegen de zon op mogelijk levend broed gecontroleerd te hebben .. ik kreeg niet de indruk dat ze het erg vond .
      Ik heb ook een grotere witte zebravink gehad die miz haar eitje niet kwijt kon , ze liet zichzelf dan min of meer vanuit de rand in een schommelmandje vallen welke ik midden in de voliere heb hangen , achteraf denk ik dat het nooit echt goed is gegaan met dat "spelletje" ook het toedienen van enige oliedruppels heeft haar er niet vanaf geholpen . Ze is trouwens aan een dikke krop overleden mogelijk het gevolg van mijten ( wat ik toen nog niet wist en dacht waarschijnlijk een jodium tekort , wat na toediening via het drinkwater scheen te helpen )

      Opmerking

      Working...
      X