PDA

Bekijk Volledige Versie : handelaren gezocht

wilfred coljee
25-06-2008, 20:24
Geachte vogelliefhebbers

vogelvereniging ons Genoegen bestaat in maart 2009 60 jaar
dit willen wij graag vieren door een grote vogelbeurs te organiseren.
hiervoor zijn wij op zoek naar handelaren die op deze beurs hun vogels willen verkopen.

weet u een handelaar wilt u deze dan even aan ons door geven zodat wij op onze beurs een zo breed mogelijk aanbod aan vogels hebben.

een ieder alvast bedankt voor jullie hulp

groeten wilfred coljee
ps je kan me ook een mailtje stuuren
wilfredcoljee@hotmail.com

Ton Koek
25-06-2008, 23:33
In welke plaats zit die vereniging Wilfred?

Rissotto
26-06-2008, 09:21
bij ons in de buurt zit henk van os..
http://www.vanosbird.nl/nederlands/indexnl.html
die verkoopt heel veel vogels..

kingfisher
26-06-2008, 15:49
bij ons in de buurt zit henk van os..
http://www.vanosbird.nl/nederlands/indexnl.html
die verkoopt heel veel vogels..

Ik weet niet wanneer je daar voor het laatst geweest bent maar dat is niet veel meer.
Hij is ook flink ingekrompen sinds vroeger door de importstop (zoals velen)en mede dankzij zijn outdoor kleding kan hij het redden.
Verder heb ik Harry en zijn broer nog nooit op beurzen gezien.

mvg,
kingfisher

wilfred coljee
27-06-2008, 18:12
onze vereniging zit in zwijndrecht

groeten
wilfred

Rissotto
28-06-2008, 10:08
Ik weet niet wanneer je daar voor het laatst geweest bent maar dat is niet veel meer.
Hij is ook flink ingekrompen sinds vroeger door de importstop (zoals velen)en mede dankzij zijn outdoor kleding kan hij het redden.
Verder heb ik Harry en zijn broer nog nooit op beurzen gezien.

mvg,
kingfisher

jaa hij heeftwel wat minder dan vroeger ja, amar de laatste keer dat ik er was had hij kooien vol met vogels, en 2 voleires vol met rode kanaries.. en dat was nog rond de winter.. weeet niet of ze op beursen staan... vind het gewoon de beste bij ons in de buurt... de vogelkelder zit er ook niet meer..

kingfisher
28-06-2008, 15:56
jaa hij heeftwel wat minder dan vroeger ja, amar de laatste keer dat ik er was had hij kooien vol met vogels, en 2 voleires vol met rode kanaries.. en dat was nog rond de winter.. weeet niet of ze op beursen staan... vind het gewoon de beste bij ons in de buurt... de vogelkelder zit er ook niet meer..

Volieres vol met (rode) kanaries is niet zo moeilijk maar een beetje apartere soorten zul je er niet aantreffen meer zoals bij velen het geval is.

Borgstein,vh hart en kloeg(is er geloof ik niet eens meer voor particulieren)en birdcenter het is allemaal niet veel meer.

Wil je wat apartere soorten moet je toch vaak bij particulieren zijn of zo'n winkel moet net een voliere bij iemand leeggekocht hebben dan wil er wel eens wat bij zittern.
Met wat kanaries,meeuwen,parkietjes en wat amadinesoorten houdt het vaak op.
Het is maar net wat je zoekt.
mvg,
Kingfisher

BertAlderliesten
09-07-2008, 14:06
pas had henk van os nog blauw fazantjes zitten en nog wel meer van zulk soort vogels. ik woon in Ridderkerk.

kingfisher
09-07-2008, 17:34
Hallo Bert, zoals ik in mijn vorige berichtje schreef het is maar net wat je zoekt en waar je belangstelling naar uit gaat.
Voor mij zijn dit niet dit soort vogels(niet kwaad bedoelt he) waar ik naar op zoek ben maar een ander misschien wel.
Zitten er dan een paar blauwfazanten of wat astrilde soorten bij dan is dat voor de een bijzonder maar ik loop er niet warm voor.
mvg,
Kingfisher

Rissotto
10-07-2008, 08:20
Hallo Bert, zoals ik in mijn vorige berichtje schreef het is maar net wat je zoekt en waar je belangstelling naar uit gaat.
Voor mij zijn dit niet dit soort vogels(niet kwaad bedoelt he) waar ik naar op zoek ben maar een ander misschien wel.
Zitten er dan een paar blauwfazanten of wat astrilde soorten bij dan is dat voor de een bijzonder maar ik loop er niet warm voor.
mvg,
Kingfisher

het is gewoon heel persoonlijk denk ik wat je wil..die vogels die jij wil hebben, heeft hij niet, begrijp ik er gewoon uit.. maar ik vind het wel een handelaar die goede kwaliteit vogels heeft :).. hij levert ook aan dierentuinen, vandaar laatst ook die walibi's en de uilen... jij haalt gewoon je vogels bij kwekers enzo? of weet je nog een ander goede handelaar?

kingfisher
11-07-2008, 19:51
het is gewoon heel persoonlijk denk ik wat je wil..die vogels die jij wil hebben, heeft hij niet, begrijp ik er gewoon uit.. maar ik vind het wel een handelaar die goede kwaliteit vogels heeft :).. hij levert ook aan dierentuinen, vandaar laatst ook die walibi's en de uilen... jij haalt gewoon je vogels bij kwekers enzo? of weet je nog een ander goede handelaar?

Hallo Rissotto,hij leverde of nog dat weet ik niet inderdaad aan dierentuinen en zijn kwaliteit is over het algemeen goed daarom is hij ook wat duurder.
Maar je moet toch altijd op je zelf vertrouwen en een vogel altijd goed bekijken voor je tot aanschaf over gaat maar dat geldt bij elke aankoop toch?

Voorheen had die vogelhandel in Wamel wel redelijk wat maar als je nu zijn stocklist bekijkt valt het ook wel een beetje tegen maar ik denk dat dat landelijk is.
In apeldoorn zit er ook nog een die wel wat schijnt te hebben,adverteert ook regelmatig maar kennen doe ik hem niet en in Nijlen, belgië zit ook een redelijke grote maar dat weten onze zuiderburen beter dan ik.

Zelf koop ik eigenlijk liever niets maar als ik het doe merendeel bij kwekers/particulieren uitzonderingen daar gelaten maar meestal probeer ik te ruilen met wat ik zelf heb dan ga je ook niet zo gauw de boot in wat betreft de financiele kant en tot nu lukt dat redelijk als ik bloedverversing nodig heb of een andere cinisoort erbij wil.
mvg,
Kingfisher

Rissotto
12-07-2008, 08:58
Hallo Rissotto,hij leverde of nog dat weet ik niet inderdaad aan dierentuinen en zijn kwaliteit is over het algemeen goed daarom is hij ook wat duurder.
Maar je moet toch altijd op je zelf vertrouwen en een vogel altijd goed bekijken voor je tot aanschaf over gaat maar dat geldt bij elke aankoop toch?

Voorheen had die vogelhandel in Wamel wel redelijk wat maar als je nu zijn stocklist bekijkt valt het ook wel een beetje tegen maar ik denk dat dat landelijk is.
In apeldoorn zit er ook nog een die wel wat schijnt te hebben,adverteert ook regelmatig maar kennen doe ik hem niet en in Nijlen, belgië zit ook een redelijke grote maar dat weten onze zuiderburen beter dan ik.

Zelf koop ik eigenlijk liever niets maar als ik het doe merendeel bij kwekers/particulieren uitzonderingen daar gelaten maar meestal probeer ik te ruilen met wat ik zelf heb dan ga je ook niet zo gauw de boot in wat betreft de financiele kant en tot nu lukt dat redelijk als ik bloedverversing nodig heb of een andere cinisoort erbij wil.
mvg,
Kingfisher

jaaa precies, daar heb je gelijk in! je moet het altijd goed bekijken voordat je een vogel koopt.

jaa dat is waarschijnlijk wel het beste, om het bij kwekers/particulieren te halen..
vind ook als je het bij een kweker haalt dan zie je ook waar het vandaan komt, en dan kunj e ook meer vragen stellen over hoe groot het nest was waar hij uit komt bijv. want bij een handelaar weten ze dat niet..