Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foto's kweek 2008 van Rudmer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Foto's kweek 2008 van Rudmer

    Nu hopenlijk wel op de goede plek

    Hier een paar foto's van de draakjes van ons valkparkietenkoppel (bont / x1 ino opaline x2 cinnamon * cinn opaline / ? ) Helaas wel met flits gefotografeerd omdat het al vrij laat was en bovendien ook nog donker weer, maar goed ze zijn in het echt dus wat intenser van kleur zeg maar..

    De oudste dame, lekker blazend kattekopje (12 dagen oud)


    Nummer 2 een echte schat, qua gedrag zou ik nu zeggen een man, wil ook wel eens blazen en zo, maar over het algemeen toch een lekker knuffelkousje.(11 dagen oud)


    Nummer 3 niet zo'n grote kattekop als zusterlief, maar ja dat zou ook het leeftijdsverschil kunnen zijn, dat weet ik nog niet..(10 dagen oud)


    Daar is dan nummer 4 (al heeft hij ringnr 5 omdat nr 4 verdwenen is) Weer zo'n rustig beestje, die blaast nog niet. Gisteren op de foto 8 dagen oud zo uit mijn hoofd.

    De turqen hebben nu 2 eitjes liggen

    Er lag 1 ei bij de grasp. op de grond. 1 pop houd alle 4 de blokken in bezit, dus die gaan we van het weekend wat uit elkaar hangen
    Mijn Site

  • #2
    Mooie foto's van eh... monstertjes...
    Voeden de ouders ze zelf op?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Zoals echte draakjes; oerlelijk maar ook weer bijzonder mooi!
      Leuke plaatjes en reclame voor de vogelhobby.

      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        ontzettende mooie foto's
        heb ze nog nooit gezien zo jong..

        Opmerking


        • #5
          De volle kroppen is puur natuur. Wij doen eigenlijk alleen aan natuurbroed. Mogelijk dat als een ouder het nest verlaat dat we dan het jong redden door zelf te voeden, maar dat hebben we gelukkig nog nooit bij de hand gehad. Wij hebben dan ook geen spul in huis voor handopvok.
          Wij zijn van mening dat als de ouders al geen opvoeding kan geven, kan de jong het dan wel?? Dit zie je bijvoorbeeld veel bij de kwartels.

          Hans: je hebt groot gelijk, ze zijn mooi van lelijkheid!

          Risotto: ik zal nog wel een foto plaatsen dat ze een dag oud zijn, maar nu eerst eten!
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            Het werd weer hoog tijd voor nieuwe foto's.

            Helaas is het niet meer mogelijk om alleen foto's te maken, want je hebt nu echt 2 handen nodig om de jongen vast te houden, ook paps houd de boel nog scherper dan ooit in de gaten dus dat maakt het ook niet makkelijker

            Nummertje 1; ino oplaline


            Nummertje 2; cinnamon


            Nummertje 3; ino opaline


            En de laatste, nummertje 4 opaline
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              mooi hoor
              mooie foto's van jouw draakjes ze worden steeds mooier he?
              een kwartet aan hanekam punkers.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                mooi hoor die foto's!
                ze komen er wel zo te zien

                Opmerking


                • #9
                  Erg leuke kweek en mooie foto's.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Stand van zaken:

                    Euh... dat is wel erg eng buiten, zou ik het durven?


                    Jaaaaaaaaaaaa


                    nog 2 te gaan

                    Onze albino man (valk) bleek toch een pop (DNA gesext). Dus het koppel is geen koppel. Het derde koppel gaatnog niet helemaal lekker. af en toe probeert hij haar te treden, maar dan flikkeren ze van het stokkie af

                    Ons tweede koppel turquoisineparkieten zitten nu ook op een ei!
                    De eitjes van het eerste koppel zouden rond de 14e uit moeten komen.

                    De zebravinken krijgen geen blokken meer. We hebben besloten om die de deur uit te doen. We kunnen ze de ruimte niet bieden die ze zouden moeten hebben en ze begonnen elkanders staart te vernielen. Op een aantal die ik nog voor de TT wil bewaren gaan ze de verkoop in.
                    Mijn Site

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                      mooi hoor
                      mooie foto's van jouw draakjes ze worden steeds mooier he?
                      een kwartet aan hanekam punkers.
                      hanekam punkers hahaha:P



                      wat geef je extra aan je valkparkieten

                      ivm bij mij al 5 nesten het fout is gegaan nu zijn ze weer bezig ben al 3 dagen niet meer bij het nest geweest en hou dat ook zo
                      maar ik geef ze nu tropisch zaad me kanarie zaad en wat zonne pitten en eivoer en krachtvoer en grit

                      en soms een appel
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hier krijgen ze parkietenzaad (beyers) aangevuld met zonnbloempitten.
                        grit en sepia.
                        af en toe wat groenvoer
                        en eivoer (2 beschuiten, 1 eigeel, 2/3 schep breedmax, scheeutje roosvicee)

                        Van de hanekam is helaas niet veel meer over aangiezien papa de enige wil zijn met een kuif. na eerst de pop ontkuift te hebben heeft hij daarna de jongen van kuif ontdaan. Omdat hij alleen de kuif pakt en verder niet wachten we het nog even af, maar we houden hem goed in de gaten
                        Mijn Site

                        Opmerking


                        • #13
                          dat is dus geen goede man deze zou ik uit mijn kweek bestaan gooien

                          maarja moet je zelf maar weten

                          ik zou dat eivoer wat jij geeft ook eens proberen mischien dat het dan beter gaat

                          je zult het wel zien als ik jongen heb zal ik het effe melden :P

                          mvg roy (vogelfreak)
                          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Op deze actie na is het een zeer mooie man, daarom krijgt hij straks nog een tweede kans. Als hij het de tweede ronde weer doet dan moeten we nog eens bekijken of wij hem nog in de kweek zetten.

                            Hij heeft nu ook niet meer geplukt. De twee jongen die nog neit uitgevlogen zijn zitten nu telekns in het gat. Het zal dus niet lang meer duren.

                            Mijn egaa heeft pa en moe al weer zien wipwappen, dus de volgende ronde kan al weer in aantocht zijn.

                            Bij ons wordt dit eivoer zowel bij de zebra's als de parkieten beter opgenomen dan commercieel eivoer.
                            Mijn Site

                            Opmerking


                            • #15
                              Alle valkenjongen zijn nu uitgevlogen!

                              En het nieuws van de dag (euh, de dag van gisteren):

                              Het eerste jong bij Tequilla en Sunrise!

                              Bij Bloody en Mary liggen nu 4 eitjes. over een dag of 3 maar even schouwen.

                              Wat is nestcontrole bij deze vogels toch ook een genot vergeleken met gras en valkparkieten! De grasjes krijsen je doof en de valkjes bijten je vingers er af
                              De Turqjes kijken je boos aan... en laten zich zo wegtillen
                              Mijn Site

                              Opmerking

                              Working...
                              X