PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan deze plant in de voliere?

wjvdlinden
18-06-2008, 19:51
http://i220.photobucket.com/albums/dd57/wjvdlinden/100_3178.jpg

Kan deze plant in de voliere? Is hij giftig? En is hij winterhard?

Marx
18-06-2008, 20:15
Dat is een kamerplant en die is niet winterhard. ;) Je moet gewoon even wat planten in een tuincentrum kopen als je meer planten wil. Deze horen op de vensterbank:D

wjvdlinden
18-06-2008, 20:22
Marx,

Ze komen uit de vensterbank. Daar werden ze afgedankt. Ik dacht misschien kan ik in voliere zetten. Er staan op zich al genoeg planten in . Ik had ze weleens in een plantenkas gezien met vogels. Maar daar is inderdaad de temperatuur constant hoog.

Toch weer bedankt voor de info. Dan wordt het waarschijnlijk enkele reis groen container.

Ton Koek
18-06-2008, 21:12
Je kunt ze natuurlijk ook nu in de volière zetten, heb je er in elk geval tot een strenge vorst plezier van.
Daarnaast overleven ook kamerplanten steeds vaker onze winters.
gewoon proberen en wie weet.

Marx
18-06-2008, 21:13
Marx,

Ze komen uit de vensterbank. Daar werden ze afgedankt. Ik dacht misschien kan ik in voliere zetten. Er staan op zich al genoeg planten in . Ik had ze weleens in een plantenkas gezien met vogels. Maar daar is inderdaad de temperatuur constant hoog.

Toch weer bedankt voor de info. Dan wordt het waarschijnlijk enkele reis groen container.

Zonde hoor, ze zijn erg mooi uitgegroeid. Ze zijn ook giftig trouwens. Het zijn anthuriums. Bij mij gingen die twee meteen in de vensterbank want ze zijn prachtig. :D

wjvdlinden
18-06-2008, 21:16
Ton en Marx bedankt voor jullie info. Ik laat het toch maar aan mijn vrouw over wat ze ermee wil.

Ik wil er zeker geen vogels aan verspelen.

tropic
18-06-2008, 22:03
Deze planten zijn NIET giftig voor de vogels. Hier staan ze tenminste al zes jaar in de voliere naast de vijver en bieden een schitterend aanzicht.

Als je ze voor de winter terugsnijd tot tegen de grond, en afdekt met een laag bladeren, strooi of andere bescherming, komen ze in het voorjaar weer tevoorschijn en bloeien opnieuw dat het een lieve lust is.

Hans de Vries
18-06-2008, 22:09
Ik denk dat Tropic deze plant met en andere verward. Dit is een witte Anthurium en het planten in een volière is zeer AF TE RADEN!
Vooral de jonge kolven het de bladeren zijn erg giftig. Ook voor mensen. Na inname kunnen maag-en darmkrampen optreden, misselijkheid en diarrhee. Irriteert huid en de slijmvliezen.

Hans.

Marx
18-06-2008, 23:21
Deze planten zijn NIET giftig voor de vogels. Hier staan ze tenminste al zes jaar in de voliere naast de vijver en bieden een schitterend aanzicht.

Als je ze voor de winter terugsnijd tot tegen de grond, en afdekt met een laag bladeren, strooi of andere bescherming, komen ze in het voorjaar weer tevoorschijn en bloeien opnieuw dat het een lieve lust is.

Bedoel jij geen spatyphyllum? Die hebben ook van deze witte bloemen met zo'n steeltje erin. Die zijn inderdaad niet giftig en ook vrij sterk.

tropic
19-06-2008, 10:21
Sorry mensen als ik me vergis, maar voor alle duidelijkheid, ik heb het over deze plant, en dacht dat het dezelfde waren als op de afbeelding van wjvdlinden.15849

15850

Marx
19-06-2008, 16:00
Hoi Tropic, hij lijkt er inderdaad sprekend op maar de plant die jij hebt is een Aronskelk - Zantedeschia aethiopica ;) Die is winterhard en zover ik weet echter ook giftig. Misschien niet voor vogels of misschien nemen ze hem gewoon niet op omdat ze het weten. Prachtige planten overigens :)

kevin
19-06-2008, 18:47
is dat een aronskelk of vergis ik me?

J.J.
20-06-2008, 19:47
Dat is inderdaad de aronskelk.

Verder sluit ik me ook aan bij WK, ik heb zo'n vermoeden dat vogels op de 1 of andere manier het wel in de gaten hebben of een plant wel of niet giftig is.

Animal
21-06-2008, 16:32
Dat is inderdaad de aronskelk.

Verder sluit ik me ook aan bij WK, ik heb zo'n vermoeden dat vogels op de 1 of andere manier het wel in de gaten hebben of een plant wel of niet giftig is.

In de natuur wel ,maar in gevangenschap werkt dat niet meer.