Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele bourks???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gele bourks???


  • #2
    Roze met geel aan de vleugels is waarschijnlijk een rubino. De helemaal gele een lutino. Dat klopt ook wel dat die samen in een nest komen
    De ogen zijn rood en robijn van die jongen als het goed is.

    Rubino:


    lutino:

    Opmerking


    • #3
      de ogen van de gele en geel roze jongen zijn idd rood.

      ik wil je hartelijk bedanken voor je antwoord.
      nu weten mijn man en ik ook weer waar we over praten... dat is wel net zo handig.

      moeten we nog ergens speciaal rekening mee houden?
      met het voer of zoiets?
      nu wordt het wel gemakkelijker om naar dingen te zoeken op het internet

      nogmaals bedankt

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Cornet
        de ogen van de gele en geel roze jongen zijn idd rood.

        ik wil je hartelijk bedanken voor je antwoord.
        nu weten mijn man en ik ook weer waar we over praten... dat is wel net zo handig.

        moeten we nog ergens speciaal rekening mee houden?
        met het voer of zoiets?
        nu wordt het wel gemakkelijker om naar dingen te zoeken op het internet

        nogmaals bedankt
        Graag gedaan hoor. Ik heb ook bourken gekweekt vandaar. Leuk dat jullie op deze heel toevallige manier aan splitvogels zijn gekomen. Als je nu goed op internet zoekt kun je ook de geslachten van de vogels bepalen als je geluk hebt. Rubino is nl lutino met opaline in 1 vogel. De roze heet opaline. Lutino is wildkleur met het lutinogen.

        Ze zijn best iets waard voor kwekers. Zeker omdat ze uit onverwante ouders zijn, uit wildkleur x opaline en dus vaak wat sterker dan doorkweek op de mutaties. Denk dat de rubino een euro of 90 kan opleveren en de lutino 50-70 euro. Lucratief koppeltje dus en je kan er een hoop mensen heel blij mee maken Beter dan wildkleur of opaline waar je met moeite een goed tehuis voor kan vinden voor een euro of 15. Vind dat altijd wel jammer aangezien ik alleen kweek met vogels die zeker goed terecht komen.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Zien er goed uit inderdaad. Leuk nest. 1 rubino, 1 lutino, 1 opaline en 1 wildkleur.
            Je moet die blokken wel weghalen bij bourks na het 2e of bij een goed jaar 3e nest want anders krijg je in de winter ook jongen. Dan put je de ouders teveel uit en dat is niet goed. Ze zullen hierna zeker weer een nestje geven hoor, bourks kennende

            Je pop zal wel opaline zijn, de man split voor lutino. De jongen die lutino en wildkleur zijn zijn lutino, de jongen die opaline en lutino zijn zijn rubino. Je weet ook nu al dat de twee met rode ogen dus poppen zijn. Die zijn iets minder waard maar minimaal 50 euro per stuk. Zeker de rubino als ze heel veel diep rood toont. Daar is goede kans op als de pop een echte goede opaline is.

            Opmerking


            • #7
              bedankt voor de informatie.
              Ik ben hier heel blij mee.
              zo hebben we al weer een hele boel geleerd.
              in boekjes vind je lang niet zoveel goede info als van iemand die zelf dit soort heeft gehad.
              soms voind ik de info uit de boekjes zelfs incompleet

              ik heb hier nog even een foto van de ouders




              groetjes Jeanet Cornet

              Opmerking


              • #8
                Mooie vogeltjes hoor. Je hebt goed ingekocht. Vooral pa ziet er goed uit, goede forse vogel. Van de jongen denk ik dat de opaline lutino fraai wordt, zij heeft een goede kleur, goede vleugeltekening, het rose is mooi diep van kleur en loopt goed door op de staart. Hopen dat het ook na de rui zo mooi blijft.

                Succes!
                mvrgr

                Piet

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Piet
                  Mooie vogeltjes hoor. Je hebt goed ingekocht. Vooral pa ziet er goed uit, goede forse vogel. Van de jongen denk ik dat de opaline lutino fraai wordt, zij heeft een goede kleur, goede vleugeltekening, het rose is mooi diep van kleur en loopt goed door op de staart. Hopen dat het ook na de rui zo mooi blijft.

                  Succes!
                  Yep, Pa is duidelijk van betere kwaliteit dan ma De man heeft de dieprode buik en dat is de perfecte wildkleur om rubino's uit te kweken.
                  Mijn pop was ook opaline en wel van hele hoge kwaliteit. Jammer dat ze dood is gegaan aan legnood anders had ik haar best aan jullie willen geven. Zij was samen met jullie man de perfecte vogel om kwalitatief hoge mutanten uit te kweken

                  Let niet op de situatie want dit was tijdens de verhuizing. Normaal zitten mijn vogels gewoon buiten in de voliere. Deze pop was zo fors dat ze dus de perfecte match voor jullie man zou zijn geweest.

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Zorg wel dat je op tijd de jongen uitvangt. De mannen kunnen nog wel eens agressief worden van de een op de andere dag. Meestal is de beste tijd zo'n 3- 4 weken na het uitvliegen. Ze zijn dan helemaal zelfstandig

                      Opmerking

                      Working...
                      X