Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren van chineese dwergkwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eieren van chineese dwergkwartel

    mijn chineese dwergkwartel heeft al 10 eieren gelegd en in een nestje gelegt (een kuiltje in een berg hooi). maar deze broed nog steeds niet. voor twee maanden terug legde deze ook eitjes maar liet deze rond slingeren. (deed er niets mee) ik heb die eitjes naar anderhalve maand opgeruimd. kan het dat deze kwartel nog gaat broeden of moet ik deze nestjes weer weg gooien.

    ik weet ook niet of dat ze bevrucht zijn.

    ik heb 1 mannetje en 1 vrouwtje.

    groetjes, sanne.

    p.s. mijn vraag is dus wat moet ik doen om ze te laten broeden, gaan ze nog broeden, of is het koppeltje niet goed.
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

  • #2
    vogeltjes gewoon rust gunnen. Niet elke dag aan de eieren staan kijken.
    Als ze er klaar voor is zal ze wel gaan broeden;
    Van de eitjes zelf afblijven, niet herleggen enz; Gewoon de vogel en de natuur zijn gang laten gaan en het komt wel goed.
    Als je broedkastkwartels hebt zal het moeilijker zijn , maar volgens de kenners zal het hiermee ook wel goed komen

    Opmerking


    • #3
      Als je broedkastkwartels hebt zal het moeilijker...
      Even voor de duidelijkheid met broedkastkwartels wordt bedoelt, kwartels die uitgebroed zijn in een broedmachine.

      Vorig jaar heb ik natuurbroed jongen gehad van een hen uit een broedmachine, maar de moeder van de hen was ook natuurbroed.

      Volgens de kweker waar ik de betreffende hen kocht ging het zo wel (wat dus bleek) maar na 2 generaties broedmachines niet meer.

      Ik ben pro natuurbroed dus w8 het nog ff af!

      M.v.g.
      Met vriendelijke groet, Jeroen

      www.jeroenhubert.nl

      Opmerking


      • #4
        Dat hangt allemaal af van kwartel tot kwartel. Ik heb altijd al broedkastkwartels gehad en in het begin broberen ze eens te broeden, dan geven ze snel op, dan proberen ze het weer. Het duurt wel echter langer voordat ze succesvol gaan broeden zoals natuurbroed maar het is wel mogelijk. Ik heb al heel wat kuikens gehad van een broedkastkwartels die al verschillende generaties voortkomen uit broedkastkwartels.
        Have fun and live your live to te maximum!

        Opmerking


        • #5
          Maar natuurbroed is nog leuker, waarom probeer je dat niet?



          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            natuurbroed?

            hoe bedoel je? ton koek.

            bedoel je dat ik kwartels meot kopen die natuur broed zijn??

            zo ja, waar kan ik deze vinden?

            groetjes, sanne
            mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

            Opmerking


            • #7
              Niets moet...
              Maar ik denk inderdaad dat je veel beter kwartels kunt hebben die zelf natuurbroed zijn. Een deel is instict, een andere deel leren ze van de oudervogels.
              Dit jaar worden er bijzonder veel kwartels op natuurlijke wijze gekweekt, dus er zal styraks aanbod voldoende zijn.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                kwartels broeden....

                ik denk dat ik geen natuurbroed kwartels ga kopen. anders heb ik er denk ik te veel, voor de kleine voliere die ik heb.

                maar het maakt mij niets uit of ze nu gaan broeden of niet. ik heb ze alleen voor mijn hobby. of ze nu eieren leggen of niet het maakt mij niets uit.

                ik zou het natuurlijk wel leuk vinden om kleine kuikentjes te hebben.

                groetjes, sanne

                p.s. ik heb de eieren er 5 dagen geleden uitgehaalt. maar er liggen nu al weer 4 eieren in. haha
                mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

                Opmerking

                Working...
                X