PDA

Bekijk Volledige Versie : aankopen

kevin
09-06-2008, 18:51
ik zou voor volgend jaar een koppeltje jap. meeuwen..
maar nu weet ik niet wanneer dat ik dat het beste doe. het is voor een onverwarmde buitenvolière. Doe ik dat dan het best in het najaar, of in het voorjaar

Henk3
09-06-2008, 20:16
Nu, of wachten tot morgen. Ik denk dat ze beter wel vorstvrij en uit de tocht gehouden zullen moeten worden.

kevin
15-06-2008, 18:03
ik heb vandaag op een beurs een koppeltje gekocht: een bruin-zwarte man en een crème-ino pop

Hans de Vries
16-06-2008, 09:38
Meeuwtjes kunnen 's winters buiten blijven. Maar ze voelen zich een stuk lekkerder in een binnenhok. Wil je ze wel buiten plaatsen dan kan dit het beste bij een temperatuur boven de pakweg 15 graden.
En eigenlijk zouden ze dan in de winter een nestkast moeten hebben om in te slapen. Het nadeel is dan wel dat ze zeker voor jongen zullen zorgen. En dat in de winter......

Hans.

kevin
16-06-2008, 17:54
.En eigenlijk zouden ze dan in de winter een nestkast moeten hebben om in te slapen. Het nadeel is dan wel dat ze zeker voor jongen zullen zorgen. En dat in de winter......
Hans.

kan ik dat niet simpel oplossen door de eitjes weg te nemen..

maar ik heb al een vraagje
ik hoor de man(toch als man gekocht) een liedje zingen van: tetetetitititete ong. misschien gaan de kwekers heb wel herkennen(aan de tekst:p) maar hij zingt dat niet voor het vrouwtje of denk ik dat?

Hans de Vries
17-06-2008, 07:56
Ja hoor; zolang je eitjes weghaalt komer er geen jongen:(
Maar het is natuurlijk beter om ze binnen te houden, heb je ook minder werk van.

Mooi hè, zo'n zingend mannetje. Natuurlijk zingt ie graag voor een popje maar bij afwezigheid daarvan zingt ie voor alles wat veren heeft, desnoods voor een houtduif :cool:

kevin
17-06-2008, 17:56
ik heb geen mogelijkheid om ze binnen te zetten of een nachthok te maken..:s

Hans de Vries
18-06-2008, 09:01
In dat geval Kevin, zou ik geen Japanse meeuwen - en dat geldt voor meer vogels - in een buitenvolière plaatsen. Tenminste niet in de winter. Ook al wordt het klimaat milder, een paar graden vorst zonder voldoende bescherming is niet goed voor veel vogelsoorten. Neem dan bv Europese vogels, kanaries etc. die kunnen er veel beter tegen.

Animal
18-06-2008, 10:54
ik heb geen mogelijkheid om ze binnen te zetten of een nachthok te maken..:s
Als je geen nachthok kunt maken zouw ik helemaal geen volliere zetten.
Iedere vogel heeft wel eens beschutting nodig ,zeker in de winter.
Maar als je wel een volliere kunt plaatsen en geen nachthok ,lijkt me dat toch erg raar.
Een nachthok is niks meer dan een stukje van je volliere wat niet van gaas is ,en geheel af te sluiten ,zodat de vogels daar droog en tochvrij kunnen zitten bij slecht weer.En het hoeft helemaal niet zo groot te zijn.
Afhankelijk van het aantal vogels en de grote van de volliere kan boven in een hoek een kast van 50 hoog en 50 diep en 80 breed al voldoende zijn.

kevin
18-06-2008, 18:15
ze zitten uit de tocht en regenvrij
de volière heeft mijn pa enkele jaren geleden gezet. Maar het is maar de laatste 2 jaar dat ik vogels houd.
Zelf ondervind ik geen nadelen. Wel bevroren water maar dat vervang ik 'smorgens. En met mijn grasparkieten en zebravinken gaat dat goed.
Ik weet dat er wel tegenreactie's zullen zijn, maar ik ben gelukkig met wat ik heb.

Henk3
18-06-2008, 18:26
Als het goed gaat dan is dat toch goed. Tocht en vocht is vaak de grootste vijand.
Maar je zou ook een klein nachthokje in het hok kunnen hangen toch? Geen idee hoe je het hebt.

kevin
18-06-2008, 18:35
als ik een nachthokje bouw is dan gewoon wat gaas waar ze in moeten zitten
in de winter doe ik er gewoon platen tegen waardoor ze nooit in de tocht of regen zitten.

Hans de Vries
18-06-2008, 22:18
Juist, platen er tegen aan........ had je er niet bij verteld, Kevin. En ik maar denken dan we het over een geheel open volière hebben. Dit is een ander verhaal en op deze manier kun je inderdaad heel wat vogel buiten houden.
En als jij er gelukkig mee bent en je vogels ook... wel dan is er niets aan de hand :)

barmsijscabaret
19-06-2008, 08:51
Kevin

Vermits jij één volière hebt kan je voor in de winter misschien best eens overwegen om een verwarmingselementje aan te schaffen om in je drinkwater te doen. Ik heb dit voor mijn kippen. Hoef je niet elke morgen naar je volière om het ijs te verwijderen EN, eigenlijk het belangrijkste, je vogels kunnen de hele dag drinken! Ze hebben zo niet enkel dat halfuurtje 's morgens en dan wachten tot jij weer van school komt, maar kunnen lekker de ganse dag drinken.

Dit verwarmingselementje ziet er uit als een soort van lange flexibele rubberen staaf. Verkrijgbaar bij elke AVEVE-zaak of zaadhandelaar en helemaal niet duur.

Een nachthok is totaal overbodig als je je volière in de winter winddicht kan maken. In de zachtere seizoenen is een overdekt gedeelte met een afgeschermd hoekje al voldoende.

Je argument van ik ben gelukkig met wat ik heb raakt echter kant noch wal. Probeer eens wat vroegere postings na te lezen, doe eens wat opzoekingen zelf op internet. Onlangs gaf je nog aan dat er spreeuwen bij jou in de buurt nestelen en als iemand ze wou ze die mochten komen halen. Toen ik je daarop wees dat dit beschermde vogels zijn wist je dit niet. Stel je vindt plots die spreeuw wel leuk en zet er eentje in je volière. De politie komt langs en jij antwoordt: "Oh, dat wist ik niet, maar ik ben gelukkig met wat ik heb". Ik vraag je niet van de ganse wetgeving te kennen hoor, maar als je ooit een bromfiets wil zal je toch even de wegcode moeten doornemen.

Ik wil je niet ontmoedigen in het houden van vogels en hopelijk leer je interesante dingen bij. Ga anders eens kijken in de buurt of er een vogelvereniging is die je leuk vindt. Zij kunnen je met de meeste praktische vragen helpen en kunnen bij je ter plaatse komen kijken en je begeleiden bij het verzorgen van je vogels. Het vogelcafé is er natuurlijk ook nog steeds, maar het is niet het Walhalla van vogelkunde.

Suc6

Animal
19-06-2008, 12:39
Een boekje over het houden van vogels aanschaffen kan ook heel nuttig zijn .
Voor slechts 12,50 pas een goed boek gekocht met erg veel informatie.
geillustreerde Kooivogels en volierevogels Encyclopedie ,door Ester Verhoef.
Ruim 300 bladzijde met veel foto's en veel informatie.
Dit boek vond ik bij een tuincentrum (Groenrijk)

nixunior
19-06-2008, 12:55
Dat boek heb ik ook! In dit boek vind je werkelijk alles wat je moet weten. Ik heb zelfs een tijdje geleden een nieuw boek moeten kopen omdat mijn oude boek versleten was omdat ik er teveel in las :D

Ik heb deze boeken gekocht bij boekenvoordeel. Dat is een boekenwinkel in België maar wordt wel uitgebaad door 2 Nederlandse dames dus ik denk wel dat ze zo'n soort boekenwinkels ook in Nederland hebben.

greets nixunior

kevin
19-06-2008, 18:43
de spreeuwen hebben het niet gehaald voor mocht het jullie intereseren.
Nja dat verwarmingselement had ik ook al aan gedacht maar ik heb geen electriciteit in men volière...Of gaat dat op baterijen

kevin
19-06-2008, 18:56
Ga anders eens kijken in de buurt of er een vogelvereniging is die je leuk vindt.
Suc6

ja ik denk van in de witte mus te gaan, ik weet niet of dat hier iemand kent?

BertAlderliesten
23-06-2008, 08:04
ja ik denk van in de witte mus te gaan, ik weet niet of dat hier iemand kent?

in welk dorp/stad woon je dan?

kevin
23-06-2008, 17:56
torhout en de witte mus is in lichtervelde

BertAlderliesten
23-06-2008, 21:45
is dat in limburg ofzo

kevin
24-06-2008, 18:09
is dat in limburg ofzo

west-vlaanderen