Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • prijs

    ik wil beginnen met het kweken van zebravinken.

    maar ik weet niet wat ik voor de vogeltjes moet vragen als ik ze verkoop..

    weet iemand een degelijke prijs. want ik wil ook niet boven het gemiddelde zitten maar ook onder de gemiddelde prijs vind ik weer zo dom.

    groetjes, sanne
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

  • #2
    Is wel een beetje afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk. TT-vogels zullen duurder zijn dan andere vogels.

    In de dierenwinkel betaal je zo'n 10 euro voor een koppeltje... 6 euro voor het vrouwtje en 4 voor eht mannetje. Ook hier ben je weer afhankelijk van de dierenwinkel / kweker.

    Ik bekijk het altijd op het moment. Verleden jaar zat ik met een ruimtegebrek en betrof het een kleur waar ik niet mee verder wilde, dus heb ik ze goedkoper van de hand gedaan.
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

      Opmerking


      • #4
        sorry

        voor mij alweer een totaal verkeerd begin.
        Je kweekt of probeert vogels te kweken uit interesse, liefhebberij , hobby, omdat je gefacineerd bent door vogels. NIET om het geld.
        Jij start al met te vragen wat het opbrengt ALVORENS je proberen kweken hebt. Rare manier van vogels houden.

        Opmerking


        • #5
          dat voor zichzelf uitmaken.
          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

          Opmerking


          • #6
            ik ben het helemaal met koene eens.

            het gaat mij niet om het winst maken hoor!!

            maar ik ben nog maar 14 en ik heb zelf niets te doen thuis. dus ik dacht laat ik wat vogeltjes nemen om mee te kweken zodat ik iets te doen heb, en als ik dan ook nog geld mee kan verdienen is dat mooi meegenomen. veel winst zal ik er toch niet mee maken want de voliere die we hebben is maar heel klein en er zitten al 5 kanarie's in waarvan er al 2 broeden. dus veel plaats is er niet voor. ik zat misschien te denken aan 2 koppeltjes of zo. ook ben ik niet vanplan om er mee naar shows te gaan. het gaat mij gewoon alleen om een bezig heid.

            maar van mij mag hobby ook geld kosten. maar ja, als je er dan ook nog (een beetje) mee kan verdienen is dat goed toch. en ik wil ook niet dat ik dadelijk veel te veel voor die beestjes ga vragen.

            groetjes, sanne
            mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

            Opmerking


            • #7
              Hee, Sanne

              Probeer eerst maar eens wat vogels op stok te krijgen want er kan tussentijds zoveel gebeuren dat het ook nog wel eens tegen kan vallen.
              Nou je doet je best maar om er rijk van te worden. Zie het vooral als een leuke bezigheid.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Mijn ervaring is wel dat er meer aan zaad in die vogels gaat dan aan centen die het oplevert.
                Dus voor de centen doe ik het ook niet.

                Het is natuurlijk wel zo dat ik nu 17 jonge zebra's op stok heb en dat ik daar ongeveer 5 tot 7 van wil houden, dus dat die andere 10 a 5 euries weer 50 euro opleveren. Daar kan ik weer 2 zakken voer van kopen. Maar voordat ik er een winstgevende zaak in heb

                Uit (helaas) ervaring probeer ik geen prijzen vast te zetten of vogels te reserveren voordat ze geboren en op stok zijn. Verleden jaar hebben we vele aanvragne gehad en helaas maar 1 jong van de valken op stok gekregen. Dat was voor beide patijen een teleurstelling. We zien nu wel wat er groot wordt, wat we zelf willen houden (kweek en TT) en dan gaat de rest de verkoop in.
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  Met vriendelijke groet, Jeroen

                  www.jeroenhubert.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    'Laat het geld maar rollen etc' zegt Koene. Ik ben het wel met hem eens.
                    Een hobby - welke dan ook - heb je om er van te genieten. En daar hangt een prijskaartje aan. Zelf bepaal je de hoogte van dat prijskaartje.
                    Het bedrag wat je besteed aan de vogelhobby zal zelden overtroffen worden door het bedrag wat als 'opbrengst uit verkoop' bestempeld mag worden.
                    Maar, het is wel eens een beetje zuur als je het hele jaar vogels kweekt uit ouders die je voor goed geld hebt gekocht, en dat de jongen dan slechts anderhalve euro opbrengen, in dit geval zebravinken.
                    Ik heb naast andere soorten vogels ook zebravinken Sanne, al bijna 40 jaar en ik ben er nog lang niet op uit gekeken! Je moet vogels houden die JIJ leuk en mooi vindt, daar gaat het om.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Goed lezen

                      Oorspronkelijk geplaatst door tropic
                      voor mij alweer een totaal verkeerd begin.
                      Je kweekt of probeert vogels te kweken uit interesse, liefhebberij , hobby, omdat je gefacineerd bent door vogels. NIET om het geld.
                      Jij start al met te vragen wat het opbrengt ALVORENS je proberen kweken hebt. Rare manier van vogels houden.
                      Hallo allemaal
                      Als jullie het goed zouden lezen wat Tropic zegt, En zoals ik het begrijp
                      Is dat de kweek is er nog niet eens aan de gang en nu wordt er al nagedacht wat ze moeten opbrengen.
                      Dus het gaat zoals het opgeschreven wordt om het geld.
                      Dus ik ben het wel eens met Tropic, als dat de inslag is voor dat je begint met de kweek. Is dat in mijn ogen ook een vreemde manier van denken om vogeltjes te nemen. Al moet iedereen het voor zich zelf bepalen maar het strookt ook niet met mijn manier van vogels houden.

                      Kijk ben je al bezig met kweken, dan kan ik het nog enigzins begrijpen.
                      Maar moet je nog beginnen en hou je je nu al bezig met de prijs, dat begrijp ik dan niet
                      mvg Gerard 6

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik wel hoor

                        Sanne is nog niet zo oud, ik vind het eigenlijk wel erg goed dat ze nadenkt over wat het eventueel op kan brengen, ha, ha. Dan bedoel ik dat ze niet zomaar haar geld wegsmijt. Die denkt gewoon een beetje verder. Niks mis mee en ik denk dat Sanne het wel degelijk doet voor haar plezier hoor.
                        Ik heb het goed gelezen hoor Gerard. Heb al eerder gereageerd. Beetje zakelijk bekijken kan ook geen kwaad, ha, ha.
                        en Sanne is helemaal weg van vogels dus dat komt echt wel goed.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          ierdereen denkt dat ik meteen aan het geld denk'.


                          maar ik vind het ook een leuke hobby om het te doen


                          maar ik vind het ook niet erg om er tientallen euro's aan uit te geven

                          maar IK DOE HET HELEMAAL NIET OM HET GELD.

                          vinden jullie het dan zo erg dat ik me afvraag over hoeveel ik voor de vogeltjes moet vragen? als dat zo is wil ik wel een eerlijk antwoord.


                          groetjes, sanne
                          mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

                          Opmerking


                          • #14
                            op zich niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door sann393
                            ierdereen denkt dat ik meteen aan het geld denk'.


                            maar ik vind het ook een leuke hobby om het te doen


                            maar ik vind het ook niet erg om er tientallen euro's aan uit te geven

                            maar IK DOE HET HELEMAAL NIET OM HET GELD.

                            vinden jullie het dan zo erg dat ik me afvraag over hoeveel ik voor de vogeltjes moet vragen? als dat zo is wil ik wel een eerlijk antwoord.


                            groetjes, sanne
                            Op zich niet, maar ga er eerst eens mee bezig en zie eerst eens of je er wat op de prik krijgt. Dan kun je later altijd nog gaan vragen wat je voor de jongen kunt vragen aan prijs.
                            Ik persoonlijk vond de vraagstelling ook wat vreemd. Omdat je er nog mee moet beginnen.

                            En wat je leeftijd betrefdt zoals henk3 dat zegt, Ach een beetje puber kan goed van zich afbijten toch
                            mvg Gerard 6

                            Opmerking


                            • #15
                              Sanne, ik denk altijd in de eerste plaats in functie van de vogel, of het nu een goedkope, spotgoedkope of zeer dure soort is maakt niet uit.
                              Zoals ik je vraagstelling begrijp, heb je nog geen zebravinken, en wil de jongen al verkopen. Dit kan niet anders dan tot teleurstellingen lijden, of je nu 14 of 84 bent, de start is verkeerd.
                              Dit is gewoon alles wat ik bedoelde te zeggen.
                              Ik denk inderdaad dat gerard het goed gelezen en begrepen heeft.
                              Verder wil ik Henk vertellen dat een hobby een liefhebberij is, en ik ken geen enkele hobby die geld opbrengt, zelfs vogels kweken niet.
                              Van het ogenblik dat je het puur zakelijk gaat bekijken is het volgens mij "handel" en geen hobby meer.
                              Is gewoon mijn mening hierover, en ik weet dat die niet altijd strookt met de massa.

                              Opmerking

                              Working...
                              X