Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scherpte foto's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Scherpte foto's

    Beste lieden.

    Het valt me op dat velerlei foto's die hier getoond worden niet echt uitblinken qua scherpte. Hier wat foto's waar detail ontwaard kan worden.


    Eerst even een test.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    en wat meer
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      berend, ben het met je eens, maar, we zitten hier op een vogelforum met vogelliefhebbers, en niet op een fotoforum , waar men fotowedstrijden organiseert en zich specifiek toelegt op fotograferen.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          foto's

          Nou Robin, jou fotomateriaal mag er wel zijn hoor. Maar ja we zijn niet allemaal even goede fotografen toch? Ik vind dat er wel degelijk aardige foto's geplaatst worden en af en toe eens een wat minder exemplaar.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Over het algemeen staan er erg mooie foto's hier op het forum.
            Maar niet iedereen is geinteresseerd in fotograferen ,en die mensen zijn al blij als het lukt om een foto van hun vogel's te maken en hier te plaatsen.
            Daar komt nog eens bij dat het fotograferen van dieren tot de moeilijkste onderdelen van de fotografie behoort.
            Vogels zijn klein ,dus moet je er kort bij komen of een telelens gebruiken ,wat niet echt bevordelijk is voor (bewegings)onscherpte.Ook zit er vaak gaas of glas ,tussen de kamera en de vogel wat ook niet ideaal is.
            Ook zijn de lichtomstandigheden verre van ideaal . Felle lampen of grote flitsers kan niet ,en statief gebruiken kan meestal ook niet.,want de vogels blijven ook niet echt stil zitten.
            Ook het aantal megapixels is helemaal niet zalig makend. Een kwaliteits lens is veel belangrijker . Voor foto's die hier geplaatst worden is zelfs 2 megapixels nog ruim voldoende ,en zul je geen verschil zien met 14 megapixels.
            Het is hier ook geen foto forum ,en de meeste foto's zijn ook alleen maar bedoeld om het verhaal wat te verduidelijke.

            Een bijna tamme parkiet in het zonnetje scherp fotograferen kan iedereen wel ,en zelfs de eerste foto is slecht belicht ,hij is dan wel scherp ,maar dat is dan ook het enige wat er goed aan is.

            Opmerking


            • #7
              Het is natuurlijk geen fotografen forum hier en ik wil me zelf ook helemaal niet bestempelen als een 'goeie fotograaf' of eijckpunt. Maar als ik een slechte foto maak (van een tamme parkiet in 't zonnetje bijvoorbeeld), dan zal ik hem niet op 't forum zetten. Neemt alleen maar bits in beslag. Er wordt nogal eens wat gepost waarvan je bijna de opticien gaat bellen.

              Opmerking


              • #8
                In beslag genomen bits

                Berend R.K. schreef;

                Neemt alleen maar bits in beslag. Er wordt nogal eens wat gepost waarvan je bijna de opticien gaat bellen.

                Opmerking


                • #9
                  Ik vind de gemiddelde kwaliteit van de foto's op dit forum best redelijk. Wat dat betreft heeft de digitale fotografie een hoop goed gedaan voor de vogelfotografie. Mooi is ook dat je achteraf nog een hoop kunt verbeteren aan een gemaakte foto dmv. een bewerkingsprogamma. Zelfs iets verscherpen, zoals bij deze plaat:

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                    Berend R.K. schreef;
                    Ik denk dat het ook wel meevalt, want de foto's worden eerst ergens anders geupload, dus zijn het linkjes naar een andere site, waarvan de foto wordt geopend.

                    Dat heb ik ook, zeker als de foto's niet groter mogen dan 600 breed.
                    Hier is dat 800 dacht ik ??
                    Het verlies is behoorlijk, verscherpen is vaak niet nodig als je van een groot formaat erg veel moet inkrimpen. Heb je een verscherpte foto en je ga die kleiner maken, krijg je vaak een vertekend beeld, dan lijkt de foto scherp maar is het niet.
                    Een storende achtergrond kan je vaak zelf wel wat aan doen, hierdoor krijg je ook erg onrustige foto's, die niet lekker kijken.
                    En soms moet gewoon heel, heel veel geluk hebben dat alles klopt
                    Maar bewegend dieren blijft moeilijk

                    Henk
                    vriendelijke groet
                    Henk

                    Opmerking


                    • #11
                      Over de bits en bytes hoor je me nog niet klagen hoor.
                      We gebruiken nu ongeveer 15% van de beschikbare ruimte (incusief forum en foto's). De verhoudig forum / foto's is nu ongeveer 1 op 2,5.
                      Dus de database waar alle gebruikers en berichten instaan is 2,5 keer zo klein als de foto's.

                      Jullie zien dus wel dat foto's best een hoop ruimte inneemt, maar daar vertel ik niks nieuws mee :-)

                      Peter.

                      Opmerking

                      Working...
                      X