Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekbox maken voor goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekbox maken voor goudvinken

    ik wil kweekbox (vlucht) maken voor goudvinken en kanarie's en putter's
    om ze uit te kunnen laten vliegen, maar ik heb een probleempje, deze vluchten moeten op zolder komen staan en aan gezien dat het daar niet al te hoge ruimte is kan ik niet aan de 2m komen.

    dus ik dacht meer aan een breede uitvliegkooi zoals: 1.00h x 0.50d x 1.50 of 2.00 lang of meschien is deze maat beter 0.50h x 0.50b x 2.00lang zodat ik er 2 a 3 op elkaar kan zetten. of hebben jullie een ander idee hoe ik dit kan oplossen?

    want ik dat als je de breedte in gaat dat dat ook het belangrijkste is wat een vogel moet toch in de breedte kunnen vliegen en niet in de hoogt?

    hopenlijk hebben jullie wat goede tips voor me!!!

    groetjes

  • #2
    maak dan de kweekboxen, 50 cm hoog 50cm diep en 2 meter lang, en zodanig dat je ze kunt opdelen in kooien van 50 cm, je kunt ze dan als vluchtkooi gebruiken als alle schotjes eruit zijn.(volle lengte)
    je kunt ze dan ook in 2 en delen, zo houd je dan 2 broedkooien over van 1 m bij 50 cm bij 50 cm.
    en in deze broedkooien kun je dan nog een schotje van gaas zetten als de man apart moet, heeft deze toch een plaats van 50 bij 50 bij 50 cm ipv een tt-kooi.

    ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, en je kunt dan 3 van deze kweekvluchten boven elkaar zetten zoals jezelf aan geeft.

    dit geeft dan in totaal 3 vluchtkooien, of 6 broedkooien of 12 opkooi kooitjes allemaal naar gelang het nodig is ,te maken doormiddel van dichte schotjes of draad schotjes.

    het is wel raadzaam om hier bij ook een grote vlucht te gebruiken voor na de kweek zodat ze dan in iedergeval voldoende vliegruimte hebben,
    www.fretteren.eu

    Opmerking

    Working...
    X