Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekervaringen met de witoorbuulbuuls

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kweekervaringen met de witoorbuulbuuls

    Goedeavond,

    Wie heeft ervaringen met witoorbuulbuuls? Ik ken iemand die heeft nu jongen. vorig jaar gingen de jongen dood. Hij dacht zelf te weinig vitamines. Maar wat kan hij nu het beste de eerste 3 weken voeren als er jongen zijn.
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

  • #2
    volgens mij een zo groot mogelijk assortiment verschillende insekten.
    krekels (maat afhankelijk van de grote van de jongen); pinky's, wasmotlarven, buffalo's, meelwormen, fruitvliegjes,....
    Weideplanton zijn ze natuurlijk ook gek op.
    Vooral variatie is belangrijk.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
      quote wjvdlinden :Goedeavond,

      Wie heeft ervaringen met witoorbuulbuuls? Ik ken iemand die heeft nu jongen. vorig jaar gingen de jongen dood. Hij dacht zelf te weinig vitamines. Maar wat kan hij nu het beste de eerste 3 weken voeren als er jongen zijn.

      beste wjvdlinden,
      ik denk dat je het beste eventjes een mailtje naar Arjan kan doen die heeft volop ervaring met dit soort vogels.
      Nou, Liever geen mailtje naar Arjan. (mag natuurlijk wel, zelf weten )
      Want dan kunnen wij hierover niets leren. Ik wil zelf ook wel eens wat lezen over deze vogels. Als we allemaal persoonlijke mailtjes gaan sturen kunnen we het forum net zo goed sluiten. Dus wat mij betrefdt.
      Kom maar op met de informatie over de witoorbuulbuuls want er zijn vast meer mensen die hierover wel wat willen leren. Denk ik tenminste
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        de ervaring waarover ik spreek is met de pycnonotus leucotis, volgens mij de witoor buul buul. Verder is het zo dat algemeen alle buul buul soorten op ongeveer dezelfde wijze hun jongen grootbrengen.
        In het verleden kweekte ik roodoor, chinese, witoor, witkop en zwarte buul buuls.
        Ik maakte steeds gebruik van massa's verschillende diepvriesinsekten, aangevuld met zoveel mogelijk (tot zes maal per dag) levend weideplankton.
        Met een insektenval 's nachts motjes vangen.
        Een graszode in het wild uitspitten en regelmatig een andere in de voliere leggen. Hiervan maken ze minder gebruik, daar ze als ze de kans zien, liefst vliegende insekten in de vlucht vangen.
        Je kan de insekten ook nog met wat avian insekten poeder bestrooien.
        Ik zeg niet dat dit de enige juiste manier is, maar op deze wijze is het hier gelukt ze te kweken.

        Opmerking


        • #5
          zo had ik het niet bekeken

          Hallo Winterkoning
          Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken . De juiste info had inderdaad erg lang op zich kunnen laten wachten, (of niet). Zouden de jongen ook niet mee geholpen zijn. Vandaar dat je dus zei om mail contact te nemen met Arjan voor een snel en goed antwoord rechtstreeks. Het is mij helemaal duidelijk nu . Vond het al wat appart dat jij iemand door verwees naar e-mail.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #7
            Kweekervaringen met witoorbuulbuuls

            Goedemiddag,

            Ik weet dat ik heel summier was mijn vraag. Ik wist ook niet meer. Afgelopen zaterdag zag ik de vraag thuis in mijn mailbox. Vervolgens heb ik hier een topic aangemaakt. Met toch al wat positieve verhalen. Vanavond hoop ik deze persoon wel even te bellen en kijk ik of ik het verhaal wat kan verduidelijken.

            In ieder geval tot nu toe bedankt voor het meedenken.
            M.vr.gr.
            Wim van der Linden
            http://www.vvvogelvreugd.nl/

            Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

            Opmerking


            • #8
              Kweekervaring met de witwangbuulbuuls

              Inmiddels heb ik gehoord dat de witwangbuulbuuls zijn uitgevlogen. Het waren dus toch geen witoorbuulbuuls. Daar zat ook vorig jaar het probleem dat ze toen na het uitvliegen na een paar weken alsnog doodgingen. Nu vliegen er dus 4 jonge witwangbuulbuuls rond en zit de pop al weer op eieren.
              M.vr.gr.
              Wim van der Linden
              http://www.vvvogelvreugd.nl/

              Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

              Opmerking


              • #9
                Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                vraagje in het algemeen:
                is iemand genegen om de twee soorten hier uitvoerig te uitbeelden in zowel tekst als beeld?
                mvg
                Ik wil deze week wel even wat foto's gaan maken van de witwangbuulbuuls. Als er dan nog iemand anders de andere kan maken zijn wij rond.

                Maar zijn probleem was dus dat de jongen dood gingen 2 tot 3 weken na het uitvliegen.
                M.vr.gr.
                Wim van der Linden
                http://www.vvvogelvreugd.nl/

                Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                Opmerking


                • #10

                  Opmerking


                  • #11
                    Foto's van witwangbuulbuuls

                    Op verzoek van winterkoning. Dit zijn de foto's van de jonge vogels.





                    M.vr.gr.
                    Wim van der Linden
                    http://www.vvvogelvreugd.nl/

                    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

                    Opmerking


                    • #12
                      Dit zijn dus witoorbuulbuuls en geen witwang!

                      Kijk op mijn site www.buulbuul.nl

                      Opmerking


                      • #13
                        echte buul buul of is hij toch niet meer een klauwier?????????? en dus misschien verkeerd ingedeeld?

                        Opmerking


                        • #14
                          Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                          echte buul buul of is hij toch niet meer een klauwier?????????? en dus misschien verkeerd ingedeeld?

                          Opmerking


                          • #15
                            quote:Ik heb geen ervaring met de gevlekte buulbuul. Hoezo, heb je die dan, of weet je iemand die die heeft?
                            umhm NEE

                            Opmerking

                            Working...
                            X