Mededeling

Collapse
No announcement yet.

handopfok van jonge mutatiemerels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • handopfok van jonge mutatiemerels



    3 jonge satinetmerels, een zilvermereltje en een bruin zanglijstertje worden met de hand grootgebracht vanaf 6 dagen oud. Hier zijn de vogels ca. 12 dagen.

  • #2
    Wat grappig dat een jonge zilveren merel meteen zwart is ipv bruin. Missen die de rood of geel in hun veren?
    Ze zien er goed uit. Dat kleine lijstertje ziet er grappig uit zo tussen de merels.
    Doe jij nog iets aan de zang? Zet je wel eens cd op? Horen ze wilde merels? En heb je er ervaring mee met oudere soortgenoten die met de hand zijn grootgebracht?
    Mijn Spaanse Timbrado's zingen werkelijk verschrikkelijk. Ze babbelen, tjirpen als een putter die toen ter tijd in mijn kamer stond en ze hebben totaal geen ritme Hun vader zong waanzinnig en ook hun oudere broers die bij pa zaten zingen perfect. Alleen die twee handopfokjes kun je absoluut niet aanhoren

    Opmerking


    • #3
      knap

      wat een mooie mereletjes zeg.
      wat een aparte kleur is dat wel erg mooi hoor.
      knap gedaan en wat een tijd heeft dat weer gekost.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Marx,

        Die zilver is wel wat donker op de rug, maar niet helemaal zwart. Op de buik is hij nog aardig licht. Er zit ook wel bruin in, maar niet zo warm van kleur als bij een gewone jonge merel. De oudere zilvermerels van het vorige nest zijn nu aan het ruien en beginnen over het hele lichaam zilverkleurig te worden.
        Ik doe verder niets aan de zang. Weet ook niet of het wat dat betreft veel uitmaakt of ze door de ouders zelf zijn grootgebracht of door mij. Volgens mij zingen de handopfok net zo mooi als de natuurbroed...Misschien is de zang aangeboren?

        Opmerking

        Working...
        X