Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 Vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 Vragen.


  • #2
    spoedbestelling is gewoon beter

    Oorspronkelijk geplaatst door petra
    Hallo vraag 1: is deze klopt het dat je van elkaar geen ringen mag gebruiken als je er te kort kom.

    Vraag 2 is deze: Wie weet waar ik nog ringen 2.7 en 2.9 kan bestellen
    nu hoorde ik als je er te kort kom dat ze dan €1,-- per stuk kosten klopt dat.

    en kan ik ze nog ergens bestellen voor 2008 maar dan niet voor die euro per stuk.

    De kweek gaat zo goed dat ik nu al ringen te kort kom bij de eerste ronde.

    Misschien is er iemand die mij nog kan helpen om aan ringen te komen.

    Groetjes Petra.
    Hallo Petra

    Ik zou geen ringen van andere kopen of gebruiken. Als je weet dat je na de eerste ronde nu al ringen te kort komt.( heb je nog een aantal weken voor de 2de begint) Zou ik gewoon voortijdig tijdens de eerste ronde een spoedbestelling doen bij de NBvV.
    Het klopt dat je 1 euro extra moet betalen per ring en de ringprijs zelf maar dan heb je wel gewoon ringen met je eigen kweeknummer. Is toch veel leuker en precies volgens de regels. De spoedbestelling doe je via de ringcommissaris van de club waar je lid van bent. Naar anderhalve week heb je ze dan in huis en doe je het netjes volgens de regels.

    Leuk trouwens dat de kweek zo goed gaat succes verder
    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • #3


      Nabestellingen: kosten van de ring + € 1,00 per ring. Dus nog duurder dan die enen euro per ring. Vrij prijzig wel.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Je mag wel bij iemand anders ringen lenen alleen kan je er niet mee naar tentoonstellingen toe maar je kan ook ringen bestellen tegen a E 1.- per stuk bij vogel bond in je kan ook als je lid ben van een vereniging daar bij de ringen commisaris na vraag doen

        Opmerking


        • #5
          Hoi Winterkoning,

          Het gaat om Goulds.

          Had zoveel jongen dat ik nu dus door de ringen heen ben.

          moet er minstens nog wel 50 bij hebben.

          Maar wat jij zei over die 1 euro erbij tellen had ik niet aan gedacht
          is goed van je om mij daar op te wijzen.
          nog bedankt ervoor.

          natuurlijk is mijn eigen kweeknummer leuker om er ook om te doen he.

          Dat er zo'n misbruik van gemaakt word wist ik niet hoor, van die ringen.

          nou in ieder geval allemaal bedankt.

          groetjes petra.

          Opmerking


          • #6
            Tip die ik eens gehoord heb: partner lid maken van de NBvV, krijg je wel een nieuw kweeknummer, maar heb je snel en tegen een normale prijs je ringen (en natuurlijk nog 12,5 contrib.)


            Volgen mij kan je bij de Parkieten Societeit het hele jaar door ringen bestellen, en zit je niet aan bestelrondes vast, maar pin me daar niet op vast want ik weet het neit zeker!
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Ter verduidelijking, een gesloten ring (nbvv,kbof,aob...) is een persoonlijk item, Het is dan ook bij wet verboden om ringen door te verkopen, aan andere liefhebbers door te spelen ...
              Op een ring staan volgende gegevens : JOUW stamnummer, JE CLUB zijn stamnummer , kentekens van de organisatie (in belgie dan toch bvb kbof of aob) en de ringmaat aangeduid met een letter en in mindere mate belangrijk voor de wetgeving jaartal, volgnummer van de vogel.

              Waarom, heel simpel om fraude tegen te gaan in de eerste plaats, bvb jij kweekt zebravinken die moeten gerongen worden met D2.7 mm wel deze ringen zijn dan ook goed voor de kleine putter.
              Indien er vogels in beslag genomen worden dewelke gefraudeerd zijn,illegaal... en ze hebben jouw ringen rond dan ben jij strafbaar.
              2de rede : een ring met indentificatienummer is persoonlijk en moet dus bij de kweker zelf blijven, behalve als de vogel verkocht wordt gaat deze met de vogel mee.

              Eigen ervaring: ik kweekte vroeger five fancy, verkocht een hele resem aan een "opkoper" 2 maand later zat ik op een bestuursvergadering kbof en werd ik opgebeld door het huiselijk front dat er politie inspectie... aan mijn deur stond ivm fraude .
              Bij nader onderzoek bleek dat de vogels die ik verkocht had allen gedood waren en de ringen gebruikt waren om illegale vogels mee te ringen, dewelke dan op hun beurt onderschept waren.

              Een geluk heb ik een degelijke boekhouding en zelf had ik toen geen inlandse vogels en kon ik dus aanwijzen dmv nazicht van de boekhouding , advertenties in een clubblad... dat ik niets met deze zaak te maken had.

              Opmerking

              Working...
              X