Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wil geen dood mereljongske HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ik wil geen dood mereljongske HELP

    Hallo!

    Ik heb gisterenavond (zaterdag) een mereljong gevonden. Er waren nog volwassen merels in de buurt maar het jong zat op het gras rond te huppen en er waren veel katten in de buurt. Ik heb het dan meegenomen en binnen in hamsterkooigezet. Ik heb het water en wormen gegeven. Levendig jong, ging allemaal vlot. Het heeft de nacht doorgebracht op mijn kamer in de hamsterkooi. Deze morgen zag het jong het licht door het raam en hoorde de vogels buiten. Hij zat de hele tijd te kwetteren dus, en naar het livht toe te springen, tegen de kooi. Ik ben dan pas op het idee gekomen hem in een bloempot in de haag te zetten, niet ver van waar ik hem vond. Ik wou dat ik dat gisteren al had gedaan want nu heeft hij maarschijnlijk mijn geur. Ik heb hem nog wat wormen gegeven en dan in bloempot in de haag gezet. Hi jzit behoorlijk beschut, tis een heel dichte haag. Ik denk niet dat er katten aankunnen. Hij zat nog maar net in de bloempot of er kwam een olwassen merel op de haag zitten. Die zocht het jong en sprong even in de bloempot. Daarna ging hij er weer uit. Nog geen minuut later begon hij weer te zoeken en kwam weer heel dicht bij de bloempot.
    Zou die merel het jong opnemen en voederen? Ik durf niet te vaak gaan kijken of het jong al dan niet eten krijgt, want ik wil de volwassen merels niet wegjagen. Kan iemand helpen??



    Grtz,
    Kim xx

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Komt goed en merels doen niet aan geur. Die ruiken nooit aan hun jongen maar functioneren op het oog en oor. Als je hem precies daar hebt teruggebracht waar hij gevonden is is er helemaal niks aan de hand. Het is normaal dat een jonge merel zo jong al op de grond loopt. Heel goed dus dat je hem teruggezet hebt en lekker laten zitten is mijn advies

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor jullie reacties!
        Ik heb ondertussen mama/papa merel al eten zien brengen!
        Sorry dat ik dit bericht fout postte, heb niet erg opgelet! Het mag nu altijd verwijderd worden, ik heb de informatie die ik nodig had.
        BEDANKT

        Kim xx

        Opmerking

        Working...
        X