Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleur en leeftijd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleur en leeftijd?

    Ik heb twee vinken van dit jaar gekregen en ik wil even zeker weten wat de kleuren zijn en misschien ook een schatting van hun leeftijd.

    Dit is de man.




    En dit is de pop




    En een foto van beide

  • #2
    volgens mij nog een jonge man, want zijn kaakjes zijn nog niet helemaal gekleurd

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ok.

          Bedankt.

          Maar vertel es iets meer over het 'slecht'? Wat is niet goed?

          Opmerking


          • #6
            Als je met zelfgekweekte vogel meedoet aan tentoonstelling dan dienen de vogels te voldoen aan door de vogelorganisaties vastgestelde normen betreffende model, kleur, tekening etc.
            Zo te zien lijken jouw vogels op een zgn masker bruin ( een masker dus in de bruinserie). Vooral de man. De kleur van de pop is moeilijker vast te stellen, voor; om dat het nog jonge vogels zijn en bovendien is een vogel in de hand altijd moeilijk te beoordelen.
            Ik ben het met Barmsijscabaret eens dat ze als vogel thuis in de kooi prima vogels zijn maar dat ze als showvogel niet hoog zullen scoren.
            Een zgn Engels type zie ik er zeker niet in. Die hebben een bolle kop en een erg kort snaveltje.

            Groetend
            Hans
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Ok. Ik was ook niet van plan om mee te gaan doen met shows. Het is echt pure hobby, maar is interessant om te weten over standaarden, vooral omdat ik niet veel weet van typische standaarden voor zebravinken.

              Ik krijg binnenkort een fotokooi, dan kan ik mooiere plaatjes schieten.

              Hans, het gaat trouwens heel goed met die zebra van jou.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                Een zgn Engels type zie ik er zeker niet in. Die hebben een bolle kop en een erg kort snaveltje.

                Groetend
                Hans
                Hans, een "masker engels type" is de Belgische benaming voor een masker zwartoog met het zwarte petje en bleke staartblokken. Deze "Engelse type" zijn de ideale partner om mooie bleekruggen te kweken. Dit heeft niets met vorm of model te maken, dus ook niets met de Engelse vogels die sommige in hun stam aan het kweken zijn.

                Voor de rest heb je mooi verwoord wat ik met "slechte" bedoel.

                Opmerking

                Working...
                X