PDA

Bekijk Volledige Versie : kweken van buffalowormen

kanarieke
28-05-2008, 16:02
hoe kweek je het best buffalowormen ???

Ton Koek
28-05-2008, 16:09
Dat is wel mogelijk maar niet gemakkelijk. Ze hebben een contante, vrij hoge temperatuur nodig en de kweekbak is bijzonder gevoelig voor schimmel.

Een kweekbak waar ze niet uit kunnen kruipen, lekker ruim en donker, warm en vooral droog.
Wat zemelen of ander gemalen graanproduct als bodembedekking. Daarin een flinke portie buffalo's doen. Als voedsel geef je paardenbloemblad, wortel, brandnetel en eventueel een voedingssubstraat om ze wat voedzamer te maken.
Dan maar wachten. Zodra er torretjes te zien zijn wordt het leuk. Als je ongeveer 20 torretjes ziet, schep je de overige wormpjes er uit. De torren leggen eitjes, daaruit kunnen weer kleine wormpjes komen. Deze cyclus duurt een week of 6.

Belangrijk: goed droog houden, de wormpjes hebben wel wat vocht nodig, de torren nauwelijks, dus voorzichtig met vochthoudend voer.

Ik kweek ze niet meer zelf, bestellen bij Kreca.com is een stuk makkelijker en niet duur.

wjvdlinden
28-05-2008, 20:46
Wat zijn jullie ervaringen met ingevroren met buffalo's?

Ton Koek
28-05-2008, 23:03
Bij mij eten ze die niet, waarschijnlijk omdat ze gewend zijn aan levende. Ook diepvries pinky's worden niet aangeraakt.

Hugo
29-05-2008, 13:36
Ik heb goede ervaringen hiermee. Ik had voorheen levende buffolo's, maar doordat die niet allemaal werden genuttigd, gingen ze aan de wandel met als gevolg overal van die torretjes in mijn hok. Dus sinds die tijd geen levende buffolo's meer voor de vogels en ze nemen het allemaal goed af.

Groeten,

Hugo

Dovelett
20-07-2008, 20:51
Waar kun je die kopen? Ingevroren buffalowormen

Ton Koek
20-07-2008, 23:14
Bijvoorbeeld bij Kreca. www.kreca.com.

gerard 6
21-07-2008, 05:38

Hallo

Mijn ervaring met ingevroren buffalo's en pinkie's en andere ingevroren insecten is dat ze er hier niet naar omkijken.:o
Ook al doe ik ze door levend voer samen met eivoer, hier laten ze telkens de ingevroren insecten liggen.
Ze eten er echt omheen.:rolleyes:
Misschien teveel verwent, ik weet het niet.
Ik heb ze ook geprobeerd te dwingen door alleen ingevroren te geven maar dan willen ze nog niet.
Dus hier alleen levend voer want ze blieven het echt niet.
En hoe ik ze het wel moet leren ik weet het niet meer want ik heb nu van alles geprobeerd en niet werkt.

wjvdlinden
21-07-2008, 11:46
Hallo

Mijn ervaring met ingevroren buffalo's en pinkie's en andere ingevroren insecten is dat ze er hier niet naar omkijken.:

Gerard6,

Wanneer ben je er dan meegestart. Ik had vorig jaar dezelfde ervaring. Dit jaar ben ik veel eerder gestart met bevroren buffalo's / pinky en wasmotten. Net voor het broedseizoen begon ben ik gestart met het ingevroren voer. Nu zie ik bijvoorbeeld de japanse nachtegalen rondvliegen met ingevroren wasmotten. Witoorbuulbuuls zie ik weer volop ingevroren buffalo's eten.

M.vr.gr.
Wim van der Linden

gerard 6
21-07-2008, 12:46
Gerard6,

Wanneer ben je er dan meegestart. Ik had vorig jaar dezelfde ervaring. Dit jaar ben ik veel eerder gestart met bevroren buffalo's / pinky en wasmotten. Net voor het broedseizoen begon ben ik gestart met het ingevroren voer. Nu zie ik bijvoorbeeld de japanse nachtegalen rondvliegen met ingevroren wasmotten. Witoorbuulbuuls zie ik weer volop ingevroren buffalo's eten.

M.vr.gr.
Wim van der Linden

Hallo Wim

Ze krijgen hier het hele jaar door insecten ook in de winter.
Ik ben begin maart dit jaar begonnen met diepvries insecten erdoor te mengen.
Ook heb ik ze geprobeerd te dwingen, maar niets hoor.:confused:
Ik ben er inmiddels ook maar mee gestopt hoor, ze willen het echt niet.
Wel lusten ze de diepvries krekels graag trouwens maar dat is ook echt de enige.