PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe houden jullie katten weg

mirke
27-05-2008, 18:00
ik heb vooorheen is 2 voliere,s:help gehad een lange tijd niks meer gehad zoals velen weten wil ik toch weer gaan beginnen met een leuke voliere of zo maar heb een probleem .
er zitten hier best veel katten jeetje hoe ga ik die weg houden anders blijf ik vogels aan het schaffen wil er wel plezier van hebben hoe doen jullie dat ???
ik hoor het graag van jullie

distel-kanarie
27-05-2008, 18:07
je gaat schrik draad erop doen of dubbel gaas;)

theodoor
27-05-2008, 22:08
klinkt heel raar maar schaf zelf een kat aan ,leer hem haar dat ie van de vogels moet afblijven (kan echt)en die jaagd de andere katten weg(terretorium)
Moet je wel geen hekel aan katten hebben natuurlijk.

Garoeten Theo

gerard 6
28-05-2008, 05:58
Mirke
ik lees dat je 2 hondjes hebt, dus de katten komen niet in de tuin.
Dan kun je dus alleen op de bovenkant van de voliere prima schrikdraad doen. Want daar kunnen je kinderen niet aan komen. Zo heb ik het zelf ook en dat gaat helemaal goed. Ik heb zelf ook 2 honden en een kleine meid en die hebben er alle drie geen last van zo hoor helemaal veilig. Maar de katten uit de straat wel die springen een meter hoog met een dikke staart :D en zie je niet weer. Dus een mooie oplossing.

Berend R.K.
28-05-2008, 07:43
klinkt heel raar maar schaf zelf een kat aan ,leer hem haar dat ie van de vogels moet afblijven (kan echt)en die jaagd de andere katten weg(terretorium)
Moet je wel geen hekel aan katten hebben natuurlijk.

Garoeten Theo

Idem, zo'n kat had ik ook. Die heb ik een paar keer hard aangepakt omdat ie op de voliere zat (onder de kraan houden bij het nekvel). Zorg er wel voor dat je altijd dezelfde waarschuwing geeft of kreet of wat dan ook zodat ze meteen weten hoe laat het is. Dan is de kans ook groter dat ze tijdens je afwezigheid geen ongewenst gedrag vertonen.
Laat je kat goed weten wie de baas is en ze zijn poeslief, letterlijk. Die van mij was zelfs zo goed afgericht dat ie 's nachts lege kommetjes yoghurt die nog op de bank of salontafel stonden ongemoeid liet.

rupicola
28-05-2008, 09:26
Voor wat betreft een schrikdraadinstallatie hoeven we niet bang te zijn voor gevaar in verband met kinderen of honden.(voor de katten overigens ook niet)

Uitgaande van erkende, deugdelijke en gebruikelijke installaties voor volières/vijvers kun je stellen dat deze slechts een vervelende tik afgeven, niet meer en niet minder.
Om die reden is het m.i. dan ook niet nodig dit effect te dramatiseren.

Het effect is wel dusdanig dat de kat, (of de hond of het kind) er doorgaans maar één keer aankomt.

N.B. een en ander overigens niet te vergelijken c.q. te verwarren met schrikdraad voor vee!

Je zou zelfs kunnen stellen dat schrikdraad op de volière voor wat betreft kinderen een niet onbelangrijke didactische waarde vertegenwoordigd!

> Pas op! niet aankomen, want dat doet auw!
> Uiteraard toch even aankomen.
> Auw en een paar traantjes van de schrik.
> Goh, pappie had toch gelijk!
> niet meer aankomen dus.

Uiteindelijk zullen ze later met gevaren van heel ander kaliber te maken krijgen.

Dan nog wat ervaringen uit de afgelopen 30 jaar:

Dubbel gaas beperkt wel de pakkans maar weerhoudt een kat niet om regelmatig terug te komen voor een nieuwe poging.

Een hond (of honden) kan een goede reden zijn voor een kat om weg te blijven.
Er zijn echter exemplaren die daar niet gauw voor wijken.

Een eigen kat beschermd eigen territotium, dit werkt doorgaans prima.

Voor de regelmatig terugkerende katten zijn diverse mogelijkheden.

Een rattenklem ( grotere uitvoering van standaard muizenklemmetje) aan een touw of kettingkje leggen. Vis erop. Kat krijgt een ferme tik en daarmee een nare ervaring. De kat wordt echter niet serieus beschadigd en kan gewoon wegkomen.

Kat vangen en naar eigenaar brengen en even babbelen met de eigenaar.
kan goed werken, maar ook heel fout uitpakken.

Kat vangen en naar asiel brengen, alwaar de eigenaar tegen vergoeding zijn of haar dier terug kan halen.

Voor de echte die-hard gevallen: kat wegvangen en opruimen.

opmerking:

De mens bouwt afrasteringen, tuinafscheidingen ect. (ter aanduiding van eigen territorium of bijvoorbeeld om kleine kinderen op een schoolplein te houden)
De mens bouwt kennels voor honden, hokken voor kippen/duiven, volières voor vogels. Prachtig allemaal!

Waarom bouwt de mens maar zo zelden een cattery voor katten!

Hans de Vries
28-05-2008, 12:06
Mijn kat doet regelmatig een slaapje op de volière. En wee de soortgenoot die haar hierin stoort...... En mijn drie Jack Russell's dulden zéker geen vreemde katten in de tuin...:D

pascal
28-05-2008, 12:14
Heel onze familie heeft het eigenlijk niet zo op katten
Heb er een een keer betrapt iets gegooid kat geschrokken niet meer weergezien:cool: :o niet zo netjes misschien maar kattenhouders moeten
die beesten gewoon binnenhouden in plek van bij anderen de vijvers laten leegroven
en in de volière de schrik aan jagen zodat de vogels gewond raken als ze in paniek tegen gaas of stokken aanvliegen vooral in het donker raken ze in paniek misschien komen ze aan het gaas op een on beschutte plek te hangen wind erop de hele nacht vogel ziek...

mirke
28-05-2008, 16:44
helaas ik houd helemaal niet van katten .
ja ik heb hier langs mijn huis al een super grote ruimte waar ik van denk daar een mooi volieren te kunnen bouwen ja ik weet het allemaal nog niet .
ja en anders ga ik er toch stroom op zetten wil wel van mijn vogeltjes willen genieten niet dat ik maar blijf rapen :confused:
dan zie je hier wat anders vliegen -0- hahaha

winterkoning
28-05-2008, 18:33
mirke ,misschien heel hard boe roepen ,dan jaag je ze ook weg :o :eek:
hahahaha (grapje moet kunnen).

mirke als je een mooie grote plek hebt voor een mooie grote volieré dan kan je de kans op letsel bj de vogels aanzienlijk verminderen als je deze rijkelijk beplant en bv de achterkant helemaal dicht maakt.
dan hebben de vogels schuil mogelijkheden en uitwijk mogelijkheden en last van stress word op die manier verminderd.
vaak is het dan zo dat als 1 bewoner "gevaar" opmerkt deze een kreet slaakt en iedereen zit veilig in de bosjes.

maar dit gegeven ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor vogels je wilt gaan houden,heb je van die houthakkkers die geen beplanting met rust laten tja dan heb je er niet zoveel aan (het tipje).
wat je ook kan doen zijn van die watersproeiers die op beweging reageren,komt er een kat in de zone dan krijgt hij een plens water (maar dan moet je wel rekening houden met welke kanten hij allemaal heensproeit).

1 ding wat je nooit moet doen is als jij een voliere neer wilt zetten ,is je oren te laten hangen omdat een ander zijn kat niet binnen kan houden,maw laat jij jouw plezier afpakken omdat een ander een kat heeft?
dacht het toch niet hé.

gewoon neer planten dat ding en dealen met de problemen als de problemen zich voor doen.
mvgr

ps:
misschien staan er in deze topic ook nog wat tipjes in voor jouw?
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=947

Robin
29-05-2008, 10:37
Beste Mirke,

Ik heb een grote tuin met heel veel volières en ook heel veel loslopende katten, enkele steenmarters en bunzings. Ik maak gebruik van 2 Koltec schrikdraad apparaten. Nooit wordt er een kat of ander roofdier op een volière waargenomen. Er is mijns inziens dan ook maar 1 goede oplossing voor het weghouden van dit soort dieren en dat is gewoon schrikdraad boven op de volière. Volkomen veilig voor honden of kinderen. Heb je een houten volière, dan 2 draden boven elkaar spannen(stroom plus aarde), heb je metaal, dan kan 1 draad volstaan...Succes!

Henk3
29-05-2008, 23:18
http://i187.photobucket.com/albums/x67/7705pg14/gekkekatxq3.gif

kevin
31-05-2008, 07:15
zoals al is gezegt:dubbel gaas, de katten gaan het misschien wel eens proberen maar gaan het doorhebben dat het niet lukt

Animal
31-05-2008, 09:50
Als je zelf een kat hebt blijven vreemde katten meestal wel weg uit de tuin.
Als de volliere degelijk en groot genoeg is kunnen de vogels ook wennen aan de kat ,en de kat went aan de vogels.
De kat weet dat hij er toch niet bij kan ,en de vogels weten dat ze toch geen gevaar lopen.
Wel moet de volliere zodanig zijn dat een kat er niet tegemakkelijk bovenop kan komen.
Ik heb altijd vogels gehad ,en ook altijd katten ,,en nog nooit vogels verspeeld door katten.

Alie
18-09-2008, 22:11
Mijn kat doet regelmatig een slaapje op de volière. En wee de soortgenoot die haar hierin stoort...... En mijn drie Jack Russell's dulden zéker geen vreemde katten in de tuin...:D

ok ,goeie oplossing,bij mij gaat er voor het donker word plexiglas op het gaas,
helpt prima ,als ze springen glijden ze weer naar beneden ,oeps.
heb ik nog een ander vraagje,met wat knip je het allerbeste een snaveltje bij ,van bijv ,een zebravink,met een nagelknippertje of een echt schaartje?
Wie weet raad ,
groet alie

Tori no Hime
18-09-2008, 22:19
heb ik nog een ander vraagje,met wat knip je het allerbeste een snaveltje bij ,van bijv ,een zebravink,met een nagelknippertje of een echt schaartje?
Wie weet raad ,
groet alie
Schaartje of nagelknipper maakt volgens mij niet zoveel uit, dus ik zou degene kiezen waar je zelf het liefst mee werkt. Als het maar goed scherp is en je goed kunt zien hoeveel je er af knipt.

wessellouw
19-09-2008, 08:26
Hallo Alie:

Voor het bijwerken van een vergroeid snaveltje gebruik ik een (imitatie) dremel.
Het idee heb ik (met de ogen) gestolen bij mijn vogeldierenarts.
Ik slijp dus het overtollige keratine weg

Wessel van der Veen.

naruch
19-09-2008, 08:36
in de zomer staat de schrikinstalatie aan, in de winter heb ik voorzet ramen ervoor.

en in de winter zet ik een vangkooi, als er een kat in zit, even door elkaar schudden, emmer water erover, hond er naast en en de kat los laten, heb nog nooit 2 x dezelfde kat gevangen :D

Rissotto
19-09-2008, 09:10
en in de winter zet ik een vangkooi, als er een kat in zit, even door elkaar schudden, emmer water erover, hond er naast en en de kat los laten, heb nog nooit 2 x dezelfde kat gevangen :D

:eek:
als je dat bij mij kat had gedaan had ik jou door mekaar geschud

tja..kun je niet gewoon zelf een kat aanschaffen zodat die zijn territorium verdedigd... dan heb je helemaal geen last van katten..

Birdfarm
19-09-2008, 14:51
Kunnen die katteneigenaren niet gewoon hun katten thuis laten, dan hebben de vogels ook rust.

Greetzzz

naruch
19-09-2008, 16:56
in de winter vang ik redelijk wat katten, de meeste zijn verwilderde, die mag je eigenlijk doden, maar ik heb nog nooit een kat opzettelijk gedood( ook niet onopzettelijk) heb vroeg zelf katten gehad en het zijn best lieve beestjes, maar dat ik en anderen overlast moet hebben omdat katten liefhebbers hun kat naar buiten goeien om hun behoefte te doen vind ik niet normaal.

trouwens volgens de flora en fauna wet mogen katten niet los lopen, net zoals een hond dat niet mag.

iedereen moet opletten dat zijn huisdier geen overlast geeft en geen dieren verstoort of dood.

pascal
19-09-2008, 17:17
ik heb van mijn oma een kattenval gekregen
dit ding is al heel oud maar werkt perfekt een stukje worst e inderdaad de derde nacht had ik beet ik s morgens de tuinslang erop gezet en de kat niet weer gezien

nog een hele goeie tip vind ik:

als je weet van wie de kat is ga er naar toe en vertel dat hun kat bij jouw in de schuur op de vogels loert en vertel dan dat je verschillende muizen vallen hebt staan in de schuur en ook buiten bij de volière bij mij resulteerde dat erin dat deze mensen hun kat nu binnenhouden ik heb deze namelijk niet meer gezien nog wel een week de val gebruikt.

Nog een tip een kattenval is verboden en je kunt je ook voorstellen dat kattenliefhebbers hier heeeeel erg kwaad over kunnen worden logisch natuurlijk zij houden net zoveel van hun kat als wij van onze vogels!!
dus voorkom buurtruzies en doe alles voorzichtig.

Rissotto
20-09-2008, 08:35
trouwens volgens de flora en fauna wet mogen katten niet los lopen, net zoals een hond dat niet mag.

iedereen moet opletten dat zijn huisdier geen overlast geeft en geen dieren verstoort of dood.

okeej.. ben er even wel mee eens dat mensen hun katten binnen zouden kunnen houden, bedoel onze poes zit is ook een binnekat..
maar vaak probleem oook sommige katten (met name die uit asiels zijn gehaald) zijn gewend om naar buiten te gaan of kunnen echt niet als huiskat gehouden worden.. voor die katten is het jammer.. mischien zou je dan gewoon grote tuin moeten afzetten zodat je kat lekker daar in kan rennen en spelen.. word je voleire ook niet lastig gevallen, en die kat heeeft plezier..

ik hou net zoveel van mijn vogeltjes als van mijn kat, en ik zou het ook heel erg vinden als een kat de vogeltjes pakt. het zijn ook meestal de wilde katten denk ik die echt devogels opeten..als onze kat ook mar iets vangt gaat ze er mee spelen ze vind de jacht alleen maar leuk en ze doet er verder niks mee..
het opjagen van de vogels is natuurlijk ook niet leuk, maarja iedereen ook z'n eigen manier van het weghalen van katten... ik zou gewoon ene tosa inu plaatsen.. :)

Henk3
20-09-2008, 08:39
Dat moest ik ff opzoeken want dat zei me helemaal niks, ha, ha,

http://honden.dierenplanet.nl/t/tosainu/index.html

Die kon wel eens goed werken tegen vervelende katten.

HenkvdMeer
20-09-2008, 08:48
Ik heb een kastje wat hoge tonen geef, die wij niet horen ( tenminste niet op de katten stand) maar katten wel.
Op stand 5 is het voor sommige mensen wel te horen.
Op het kastje zit een bewegingsmelder , die zorgt dat het kastje zijn werk doet :)
De kat zie je dan heel snel verdwijnen zodra hij of zij de tonen hoort. :p

Henk

Freaky
20-09-2008, 09:58
opmerking:

De mens bouwt afrasteringen, tuinafscheidingen ect. (ter aanduiding van eigen territorium of bijvoorbeeld om kleine kinderen op een schoolplein te houden)
De mens bouwt kennels voor honden, hokken voor kippen/duiven, volières voor vogels. Prachtig allemaal!

Waarom bouwt de mens maar zo zelden een cattery voor katten!

Tis wel zo ..goed punt idd

gerard 6
20-09-2008, 10:05
Dat moest ik ff opzoeken want dat zei me helemaal niks, ha, ha,

http://honden.dierenplanet.nl/t/tosainu/index.html

Die kon wel eens goed werken tegen vervelende katten.

Hahahahaha Henk
De Tosa inu is geen makkelijke hond hoor maar inderdaad dan heb je geen last van katten meer nee.:D :rolleyes: Hap slik weg.

Deze werkt ook 100% een kennis van mij heeft er 1 geweldige honden.
http://www.canecorsoitaliano.be/eng/reuen.htm

Ik heb hier schrikdraad en 2 honden en geen katten problemen meer. Het schrikdraad loopt trouwens rondom de gehele tuin. Over de schutting, 7000 volt en geloof mij ze vinden het niet lekker hoor. Heb zo'n weideklok voor paarden en dat geeft echt een harde klap zelfs voor ons laat staan voor een kat.
Alleen wel in de voortuin gore poep van die mormels.:mad:

Freaky
20-09-2008, 10:39
weet niet wat ik lees.... katten vangen en slang erop bla bla ...nou moet dat echt niet mee maken of zien ..zo krijg je alleen maar problemen met je buren toch ?...die ook weer wraak acties wille...wat een gedoe zeg...knal er lekker gewoon schrikdraad tegenaan en klaar ben je ..jij wil voliere met de weet dat er katten lopen.

Animal
20-09-2008, 11:08
Als je zelf vogels en ook katten hebt kun je zien dat dat prima samen kan gaan.
En als ik zouw weten wie er mijn kat in een vangkooi mishandelt ,dan zorg ik er wel voor dat die persoon een vangkooi nodig heeft om zijn vogels weer terug te krijgen.

gerard 6
20-09-2008, 11:12
weet niet wat ik lees.... katten vangen en slang erop bla bla ...nou moet dat echt niet mee maken of zien ..zo krijg je alleen maar problemen met je buren toch ?...die ook weer wraak acties wille...wat een gedoe zeg...knal er lekker gewoon schrikdraad tegenaan en klaar ben je ..jij wil voliere met de weet dat er katten lopen.

Tja er zitten methodes tussen die een grens over gaan wat mij betrefd, ben het helemaal met je eens. Ik moet het ook niet zien ook katten zijn dieren met gevoel en dat doe je gewoon niet punt.
Oke ik hou ook niet van katten alleen is het hun natuur om te jagen.
Maar vangen in een kooitje en dan door elkaar schudden nee nee hier niet.
Een goede schrikdraad installatie en klaar ben je.
Wel zou ik ook graag zien dat ze eens wat deden tegen al die katten op straat hou ze lekker binnen zou ik zeggen. Ze schijten je hele voortuin vol :mad: hier tenminste en dat gejank 's nachts ik kan er echt gek van worden hahahahah

Freaky
20-09-2008, 11:20
hahaha ja jankende krolse katten idd...maarrrrrrrrrr vogels kunne ook aardig geluid overlast met zich mee brengen toch >?
daarom von ik het zo clever idee ...een katteren plaatsen en katten kunnen dan ook hun gang gaan ...maar de vraag was dus...wat te doen om katten bij je voliere weg te houden dus..nou zelf een kat nemen of schrikdraad ..vangen is geen optie...nu ben ik toch benieuwd wat die gene gaat doen ;)

Henk3
20-09-2008, 11:27
Graaf een gracht om je vijver, dan hoef je alleen het bruggetje naar je volière maar met schrikdraad af te bakenen, volgend probleem zullen dan wel de grote reigers zijn. Dus dan toch maar geen gracht. Ik heb er een vijver voor aan één kant, daar heeft al eens een keer een kat in gelegen. Die wist ff niet zo snel waar ie heen moest. Dan zit je nog met het probleem roofvogel, want ook die kunnen wel aardig schade aanrichten. Dus eigenlijk zou er een hok om je hok heen moeten, van gaas of zo iets. Ik denk maar wat hier hoor.

gerard 6
20-09-2008, 11:36
Graaf een gracht om je vijver, dan hoef je alleen het bruggetje naar je volière maar met schrikdraad af te bakenen, volgend probleem zullen dan wel de grote reigers zijn. Dus dan toch maar geen gracht. Ik heb er een vijver voor aan één kant, daar heeft al eens een keer een kat in gelegen. Die wist ff niet zo snel waar ie heen moest. Dan zit je nog met het probleem roofvogel, want ook die kunnen wel aardig schade aanrichten. Dus eigenlijk zou er een hok om je hok heen moeten, van gaas of zo iets. Ik denk maar wat hier hoor.

Ja een kat die in de vijver valt is een grappig gezicht. Hadden thuis vroeger een vijver maar ook katten en ja hoor daar ging er 1 in perongeluk.
Nou dat koppie en de paniek geweldig gewoon en er bleef maar weinig kat over toen ie eruit was met zijn natte vacht.:D :p
Wat de roofvogels betrefd heb hier 2 jaar terug een sperwer op de voliere gehad nou dat gaf meer schade dan een kat op de voliere hoor.

Alie
20-09-2008, 12:28
Hallo Alie:

Voor het bijwerken van een vergroeid snaveltje gebruik ik een (imitatie) dremel.
Het idee heb ik (met de ogen) gestolen bij mijn vogeldierenarts.
Ik slijp dus het overtollige keratine weg

Wessel van der Veen.

Hoi ,wessel ,
lijkt me een goe d idee ,maar een dremel,(om te slijpen )waar kan je die krijgen??
Alie

gerard 6
20-09-2008, 12:33

Na nog een paar keer overgelezen te hebben vraag ik mij af of dit wel een goede reclame voor ons vogelliefhebbers is en voor het forum.
Ik vind het echt te ver gaan en vind het dan ook vreemd dat dit op het forum blijft staan RobK.:confused:
Als we het hebben over munitie voor de tegenstanders van onze hobby lijkt dit mij een kwalijke zaak. Het gaat echt wat mij betrefd grenzen voorbij:mad: .

gerard 6
20-09-2008, 12:35
Hoi ,wessel ,
lijkt me een goe d idee ,maar een dremel,(om te slijpen )waar kan je die krijgen??
Alie

Gewoon bij bouwmarkten en doe het zelf winkels.

pascal
20-09-2008, 13:14
Als je zelf vogels en ook katten hebt kun je zien dat dat prima samen kan gaan.
En als ik zouw weten wie er mijn kat in een vangkooi mishandelt ,dan zorg ik er wel voor dat die persoon een vangkooi nodig heeft om zijn vogels weer terug te krijgen.

de mensen met hun rotkatten moeten deze binnenhoude heel makkelijk
en als ze op mijn grond komen zijnze niet jarig en degene die aan mijn vogels
niet doen.............................!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Freaky
20-09-2008, 13:27
rotkatten ???? wat een rotgedachten zeg pffffffff

gerard 6
20-09-2008, 13:53
Pascal
Ik ben het met je eens dat die katten maar binnen moeten blijven of in een kattenren.
Alleen de manier hoe je met katten omgaat als ze tot last zijn is iets anders.
Jij wil ook niet dat iemand anders iets met je vogels doet (ik ook niet trouwens) dus waarom jij dan wel met andersmans kat of poes. Met welk recht dan.
Die mensen houden waarschijnlijk ook van hun beestje net als wij van onze vogels. En ik denk dat als die er achter komen hoe dat dan met hun kat gaat ze niet blij zijn. En dat kan ik me dan helemaal indenken.
Wat ik hier inderdaad lees grenst tegen dieren mishandeling aan en dat meen ik echt.
Het is een feit dat de meeste vogelliefhebbers nou niet direct fan zijn van katten. Uitzonderingen bevestigen de regel trouwens want er zijn ook genoeg vogelliefhebbers die gewoon katten hebben zonder problemen.
Er zijn methodes genoeg om ze buiten je tuin te houden en ik zou zeggen kies de diervriendelijkste.;)

naruch
20-09-2008, 17:58
het lijkt wel of ik op een katten forum zit, de katten worden nog beter beschermd dan de vogels:rolleyes:

ps in de tuin houd ik de honden kort, en roep ze terug als ze achter een kat aan gaan, in het jachtveld mogen ze hun gang gaan.

Rissotto
20-09-2008, 19:01
Uitzonderingen bevestigen de regel trouwens want er zijn ook genoeg vogelliefhebbers die gewoon katten hebben zonder problemen.
Er zijn methodes genoeg om ze buiten je tuin te houden en ik zou zeggen kies de diervriendelijkste.;)

jaaa juist :) ben ik het helemaal mee eens.
er zijn zat diervriendelijkere manieren om katten uit je tuin te krijgen.

Animal
20-09-2008, 19:10
De meeste katten kun je niet binnenhouden.
Als er nu eens mensen zijn die hetzelfde doen ,wat sommige hier met katten doen ,maar dan met (post)duiven ,kraaien en eksters ,,dan is het ineens wel dieren mishandeling en staat het hele forum op zijn kop.

pascal
20-09-2008, 19:24
Pascal
Ik ben het met je eens dat die katten maar binnen moeten blijven of in een kattenren.
Alleen de manier hoe je met katten omgaat als ze tot last zijn is iets anders.
Jij wil ook niet dat iemand anders iets met je vogels doet (ik ook niet trouwens) dus waarom jij dan wel met andersmans kat of poes. Met welk recht dan.
Die mensen houden waarschijnlijk ook van hun beestje net als wij van onze vogels. En ik denk dat als die er achter komen hoe dat dan met hun kat gaat ze niet blij zijn. En dat kan ik me dan helemaal indenken.
Wat ik hier inderdaad lees grenst tegen dieren mishandeling aan en dat meen ik echt.
Het is een feit dat de meeste vogelliefhebbers nou niet direct fan zijn van katten. Uitzonderingen bevestigen de regel trouwens want er zijn ook genoeg vogelliefhebbers die gewoon katten hebben zonder problemen.

hallo gerard

wat jij zegt heb ik ook al gezegd en we zij het redelijk eens
de eigenaren van de kat zeiden zelf gooi er maar een emmer water over....
mijn lampen zijn tot 23.00 aan en de deur van de kweekruimte is open
als daa een kat binnenkomt kunnen de vogels schrik strerven en het is bij mij nu broedtijd........... dus ik blijf bij mijn mening ik heb het recht die katten van mijn terein te weren en van water gaan ze echt niet dood ik zal
ze zeker niet bewust pijn doen dat kan een echte dierenliefhebber niet.....
en in mijn schuur staan muizenvallen dus in de kweekruimte en het is niet mijn schuld als er prongelijk een kat er met zn snuit in zit.... dat heb ik aan de eigenaren van de katten medegedeeld meer kan ik niet doen.... het gaat bij mij om 2 katten

groet pascal

naruch
20-09-2008, 20:09
ik weet wat sommige duivenliefhebbers doen met katten :rolleyes:
maar daar doe ik niet aan mee, en ben er ook niet voor, zeker als het om huis katten gaat.

dan doe ik het maar een beetje minder diervriendelijk, maar ze hebben wel nog een lang en gelukkig leven.

muizen en ratten worden meteen dood geslagen, omdat de vogels er ziek van kunnen worden en/of vogels opeten,.

een kat hangt tegen de voliere, de helft van je vogels vliegt zich dood, dacht je dan dat ik blijf toe kijken, jullie wel als ik het zo hoor :rolleyes:

dat de katten liefhebber, zelf maar een schrik installatie om zijn eigen tuin zet, om de katten op eigen terrein te houden, wij moeten ook een afrastering zetten om de hond op eigen terrein te houden.

Freaky
20-09-2008, 22:19
walgelijke man ben je barend ....suc6 ermee zou ik zeggen.. dit topic is voor mij gesloten!!

gerard 6
21-09-2008, 08:26
hallo gerard

wat jij zegt heb ik ook al gezegd en we zij het redelijk eens
de eigenaren van de kat zeiden zelf gooi er maar een emmer water over....
mijn lampen zijn tot 23.00 aan en de deur van de kweekruimte is open
als daa een kat binnenkomt kunnen de vogels schrik strerven en het is bij mij nu broedtijd........... dus ik blijf bij mijn mening ik heb het recht die katten van mijn terein te weren en van water gaan ze echt niet dood ik zal
ze zeker niet bewust pijn doen dat kan een echte dierenliefhebber niet.....
en in mijn schuur staan muizenvallen dus in de kweekruimte en het is niet mijn schuld als er prongelijk een kat er met zn snuit in zit.... dat heb ik aan de eigenaren van de katten medegedeeld meer kan ik niet doen.... het gaat bij mij om 2 katten

groet pascal

Hallo Pascal
De emmers water heb ik ook geen problemen mee hoor. En over de muizenvallen tja moeten ze er hun neus maar niet insteken ben ik ook met je eens.
Als ik dit stukje zo lees kan ik het eigenlijk wel met je methode eens zijn, je doet ze immers geen pijn :hmmmm . De andere methodes die ik hier heb gelezen ben ik niet zo'n fan van.

gerard 6
21-09-2008, 08:33
een kat hangt tegen de voliere, de helft van je vogels vliegt zich dood, dacht je dan dat ik blijf toe kijken, jullie wel als ik het zo hoor :rolleyes:

dat de katten liefhebber, zelf maar een schrik installatie om zijn eigen tuin zet, om de katten op eigen terrein te houden, wij moeten ook een afrastering zetten om de hond op eigen terrein te houden.

Hallo Naruch

Ik ga ook niet staan toekijken hoor. Ik heb gewoon gelukkig geen last meer van katten in de tuin of op de voliere. De schrikdraadinstallatie is dusdanig zwaar dat ze gewoon een beetje versuft wegrenden:p en never nooit niet meer terug zijn gekomen.
Ik moet wel bekennen dat mijn honden katten zo hoog de kastanjebomen in hebben gejaagd, in het begin, dat ze er met een ladder door de buurman uit gehaald moesten worden en ook die katten heb ik niet weer gezien.:D

Schrikdraad om de tuinen van de kattenliefhebbers vind ik een mooi idee.

gerard 6
21-09-2008, 08:36
walgelijke man ben je barend ....suc6 ermee zou ik zeggen.. dit topic is voor mij gesloten!!

Iets te zwaar oordeel vanwege 1 antwoord vind ik persoonlijk.
De man kan best een hele fijne kerel zijn alleen niet wat de katten betrefd:rolleyes:
Een ieder houdt er blijkbaar zo zijn methodes op na of we dat nu leuk vinden of niet het is niet anders.

Rissotto
21-09-2008, 08:53
De meeste katten kun je niet binnenhouden.
Als er nu eens mensen zijn die hetzelfde doen ,wat sommige hier met katten doen ,maar dan met (post)duiven ,kraaien en eksters ,,dan is het ineens wel dieren mishandeling en staat het hele forum op zijn kop.

vind dit ook hoor..
tja begrijp best wel dat hier mensen op het forum zitten die katten niet leuk vinden omdat hun vogeltjes mischien zich eventueel dood kunnen vliegen.
wat voor'n dierenliefhebbers zijn we nou eigenlijk?
alle dieren behoren niet te mishandelt worden, en je gaat niet iemands anders kat dood knuppelen. schrikdraad gaan ze niet dood aan, ze schrikken er alleen van, dat onthouden ze klaar, komen ze niet meer. emmer water kan helpen, maar sommige katten vinden water niet erg, dat is dan weer lastig.
als je zelf zoveel van je vogeltjes houd en dan wel andere dieren mishandelt of dood wilt knuppelen ben je voor mij behoorlijk fout bezig..

henk
25-09-2008, 10:25
Zelf gebruik ik af en toe zo'n inloopval voor ratten, hermelijntjes, bunzing (ik woon in een bosrijke omgeving).
Als ik daar een stukje vis in doe dan komt de kat vanzelf binnen.
Ik zet de val dan even onder de kraan, laat daarna de kat los.
En..............ik heb van die kat nooit meer last.

Henk

gr fransen
19-12-2008, 22:14
Ik heb een PVC buis in de tuin liggen van ongeveer 70cm lang.
Als wij thuis een visje eten gooi ik het afval tot ongeveer midden in de pijp.
De bovenkant van die buis heb ik aan de binnenkant met een bokkepoot dik ingesmeerd met smeervet. Het liefst kopervet of grafietvet.
De katten kunnen de verlijding niet weerstaan , kruipen in die buis tot de vissekop en komen er achteruit weer uitgekropen.
Natuurlijk met de rug dik in het vet.
Rondgegeten thuis het kattenluikje door, een dutje doen op de witte bank of nog mooier op bed.
Wat erna dan gebeurd is wat jij had willen doen, met die kat als hij weer een vogeltje van je te pakken heeft gehad.
Jij hoeft dus verder niets te doen dat doet dus zijn baasje wel.
Als dit 2 x gebeurd komt die kat gegarandeerd nooit meer buiten.

Animal
19-12-2008, 22:19
Als de kat een goede baas heeft ,,net zoals jij waarschijnlijk ook een goede baas voor je vogels bent ,,gebeurt er met die kat helemaal niks.
Alleen loop jij de kans dat de katteneigenaar zelf een keer bij jouw langs komt als hij te weten komt wie zulke dingen doet ,en dan loop je zelf de kans dat er bij jouw iets onder het vet zit.

gr fransen
19-12-2008, 22:30
Oja Animal ik heb een bord in de voortuin staan PAS OP UW KAT VETTE PVC BUIS.
Animal, waarschijnlijk krijgt die poes alleen een flinke wasbeurd.
Aan een beetje vet gaat hij echt niet dood.
Of jij moet de vuile bank van je buurman erger vinden, dan weer een vogeltje die 2 pootjes mist.
Maar als hij 2 x zo thuis komt houden ze hem verder graag binnen.

Alie
19-12-2008, 22:46
Ik heb een PVC buis in de tuin liggen van ongeveer 70cm lang.
Als wij thuis een visje eten gooi ik het afval tot ongeveer midden in de pijp.
De bovenkant van die buis heb ik aan de binnenkant met een bokkepoot dik ingesmeerd met smeervet. Het liefst kopervet of grafietvet.
De katten kunnen de verlijding niet weerstaan , kruipen in die buis tot de vissekop en komen er achteruit weer uitgekropen.
Natuurlijk met de rug dik in het vet.
Rondgegeten thuis het kattenluikje door, een dutje doen op de witte bank of nog mooier op bed.
Wat erna dan gebeurd is wat jij had willen doen, met die kat als hij weer een vogeltje van je te pakken heeft gehad.
Jij hoeft dus verder niets te doen dat doet dus zijn baasje wel.
Als dit 2 x gebeurd komt die kat gegarandeerd nooit meer buiten.

Ik vind het wel een mooie op lossing

Hans de Vries
20-12-2008, 12:03
Nou, ik eigenlijk niet. Kopervet en grafietvet zijn zaken die niet op een dierenhuid thuis horen.
Het is heel simpel: doordat onze vogels in gevangenschap leven kunnen zij zich niet verweren tegen hun vijanden. Alsvogelhouders zijn wij dat verplicht te doen. En wel op een doelmatige en wettige manier. Een schrikdraadje is een goede oplossing: het werkt en je beschadigd geen dieren.
Zelf heb ik drie katten die regelmatig op mijn voilère liggen te pitten, moet je eens zien; geen enkele kat uit de buurt heeft de euvele moed hun terrein te betreden! En is er een bikkel die dat wel durft dan lopen om de kooi nog drie Jack Russell's...... Die zien de katten graag als lunch maar gelukkig is dat nog nooit gelukt omdat de katten eieren voor hun geld kiezen....

Hans.

fransb
20-12-2008, 16:05
Als de buren last hebben van mijn vogels,moet ik daar wat aan doen.
Als de buren last hebben van mijn honden,moet ik daar wat aan doen.
Als de buren last hebben van mijn kinderen,moet ik daar wat aan doen.
Als ik last heb van de kat van de buren,moet ik daar wat aan doen.
Als ik er wat aan doe, worden de buren boos.:huh

Hans de Vries
20-12-2008, 18:06
:D Als jouw hond de kat van de buren molesteert, kun jij daar toch niets aan doen?

@Barend
Niks hok met herrie, gewoon rustig communiseren... Het is een onderwerp wat jaaaaren mee kan gaan.

Hans.

fransb
20-12-2008, 19:41
:D Als jouw hond de kat van de buren molesteert, kun jij daar toch niets aan doen?

Hans.

wedde dat ze zeggen dit IK mijn hond had bij moeten houden.:mad: :D

Hans de Vries
20-12-2008, 20:48
Eh.... klopt, niets. Maar dat laatste dialoogje was ook meer bedoeld om aan te geven hoe krom mensen met elkaar omgaan als het om overlast van huisdieren gaat.
En ik vond het verhaal van fransb best aardig.
Hans.

henk
22-12-2008, 19:23
Barend heeft gelijk; niet weer !

firebird
26-08-2010, 10:20
ben ook naarstig op zoek gegaan naar middeltjes om katten op afstand te houden. Water geprobeerd maar zodra de deur van het slot gaat spurten ze er al van tussen. Heb de voliere pas sinds kort maar krijg nu al wel geregeld bezoek. Vooral in de nachtelijke uurtjes. Heb vernomen dat er (eco) middeltjes te koop zijn, korrels of spray. Wil dit gaan proberen, diervriendelijk uiteraard. Schijnt ontzettend te stinken voor de poesies. Verder vernomen dat katten de simpele mottenbal niet waarderen. Zal die ook maar eens rond de voliere hangen. Verder heb ik sinds kort stroken gaas geknipt en boven op de voliere bevestigd. Soort van grote spijkermat is het geworden. Daar zullen ze wel overheen stappen om op het dak te kunnen. Maar eens even aanzien hoe dat werkt. Zoals ik al aangaf, straks eerst maar eens met de mottenballen aan de slag. Een zoektocht op internet levert voldoende (diervriendelijke) opties. Succes allemaal, en wbt de ballen, ik hou u op de hoogte!

Rob

carolina
26-08-2010, 10:28
er werkt maar 1 ding en dat is schrikdraad. ook diervriendelijk.

natuurkweker
26-08-2010, 11:41
ja de schrikdraad is een oplossing dat zeker een kat niet ik ben zelf allergies voor katten
maar ja ik weet het nog niet iedere geval begint mijn tuin te beetje op orde te komen en toch knaagt het me toch een leuke gezelschap voliere neer te zetten
wie weet wat de toekomst brengt :D

andre 44
26-08-2010, 17:01
heb er schrikdraad om en heb ook nog katten en 4 duitse herders laat hier maar een vreemde kat komen dan heeft hij heel veel pech of het schrikdraad en de eigen katten (heb ik het liefst) komt hij daar door zijn er nog de honden die zijn dag en nacht buiten dat is er geen redden meer aan voor de kat

Barend
26-08-2010, 17:14
heb er schrikdraad om en heb ook nog katten en 4 duitse herders laat hier maar een vreemde kat komen dan heeft hij heel veel pech of het schrikdraad en de eigen katten (heb ik het liefst) komt hij daar door zijn er nog de honden die zijn dag en nacht buiten dat is er geen redden meer aan voor de kat

Ach , dieren-liefhebbers.:help

kanarieliefhebber
11-09-2010, 13:40
Mijn vogels zitten in de schuur met een hordeur er in zodat de buitendeur open kan en er geen katten naar binnen kunnen

maar het stikt bij ons van de katten heb net de voortuin mooi gemaakt met graniet steentjes erin wat denk je
zitten die katten er lekker in te schijten ik weet van wie die katten zijn lopen de hele dag buiten 24 uur per dag je zegt er wat van wordt je lekker uitgelachen want zij n katten mochen lekker buiten zijn
heb toen de stront tegen zijn voorraam gegooid

vond hij niet leuk ik wel alleen zijn katten lopen nog steeds bij mij in de tuin

dus wat kan ik nog doen om dit op te lossen

Hans de Vries
11-09-2010, 16:06
Het kattenverhaal is inmiddels 10 x uitgekauwd en evenveel keren grijs gedraaid.... Ik kan me best voorstellen dat je er last van hebt en dat je er iets aan wilt doen. Begin dan maar om dit forum eens uit te pluizen.... En sukses hè...

gr
Hans