Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe houden jullie katten weg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe houden jullie katten weg

    ik heb vooorheen is 2 voliere,s gehad een lange tijd niks meer gehad zoals velen weten wil ik toch weer gaan beginnen met een leuke voliere of zo maar heb een probleem .
    er zitten hier best veel katten jeetje hoe ga ik die weg houden anders blijf ik vogels aan het schaffen wil er wel plezier van hebben hoe doen jullie dat ???
    ik hoor het graag van jullie

  • #2
    je gaat schrik draad erop doen of dubbel gaas
    _____________
    Groetjes jan

    Opmerking


    • #3
      klinkt heel raar maar schaf zelf een kat aan ,leer hem haar dat ie van de vogels moet afblijven (kan echt)en die jaagd de andere katten weg(terretorium)
      Moet je wel geen hekel aan katten hebben natuurlijk.

      Garoeten Theo

      Opmerking


      • #4
        Mirke
        ik lees dat je 2 hondjes hebt, dus de katten komen niet in de tuin.
        Dan kun je dus alleen op de bovenkant van de voliere prima schrikdraad doen. Want daar kunnen je kinderen niet aan komen. Zo heb ik het zelf ook en dat gaat helemaal goed. Ik heb zelf ook 2 honden en een kleine meid en die hebben er alle drie geen last van zo hoor helemaal veilig. Maar de katten uit de straat wel die springen een meter hoog met een dikke staart en zie je niet weer. Dus een mooie oplossing.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door theodoor
          klinkt heel raar maar schaf zelf een kat aan ,leer hem haar dat ie van de vogels moet afblijven (kan echt)en die jaagd de andere katten weg(terretorium)
          Moet je wel geen hekel aan katten hebben natuurlijk.

          Garoeten Theo
          Idem, zo'n kat had ik ook. Die heb ik een paar keer hard aangepakt omdat ie op de voliere zat (onder de kraan houden bij het nekvel). Zorg er wel voor dat je altijd dezelfde waarschuwing geeft of kreet of wat dan ook zodat ze meteen weten hoe laat het is. Dan is de kans ook groter dat ze tijdens je afwezigheid geen ongewenst gedrag vertonen.
          Laat je kat goed weten wie de baas is en ze zijn poeslief, letterlijk. Die van mij was zelfs zo goed afgericht dat ie 's nachts lege kommetjes yoghurt die nog op de bank of salontafel stonden ongemoeid liet.

          Opmerking


          • #6
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                groeten uit apeldoorn

                Opmerking


                • #9
                  helaas ik houd helemaal niet van katten .
                  ja ik heb hier langs mijn huis al een super grote ruimte waar ik van denk daar een mooi volieren te kunnen bouwen ja ik weet het allemaal nog niet .
                  ja en anders ga ik er toch stroom op zetten wil wel van mijn vogeltjes willen genieten niet dat ik maar blijf rapen
                  dan zie je hier wat anders vliegen hahaha

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Rare beesten

                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          zoals al is gezegt:dubbel gaas, de katten gaan het misschien wel eens proberen maar gaan het doorhebben dat het niet lukt

                          Opmerking


                          • #14
                            Als je zelf een kat hebt blijven vreemde katten meestal wel weg uit de tuin.
                            Als de volliere degelijk en groot genoeg is kunnen de vogels ook wennen aan de kat ,en de kat went aan de vogels.
                            De kat weet dat hij er toch niet bij kan ,en de vogels weten dat ze toch geen gevaar lopen.
                            Wel moet de volliere zodanig zijn dat een kat er niet tegemakkelijk bovenop kan komen.
                            Ik heb altijd vogels gehad ,en ook altijd katten ,,en nog nooit vogels verspeeld door katten.

                            Opmerking


                            • #15
                              En dit dan??

                              ok ,goeie oplossing,bij mij gaat er voor het donker word plexiglas op het gaas,
                              helpt prima ,als ze springen glijden ze weer naar beneden ,oeps.
                              heb ik nog een ander vraagje,met wat knip je het allerbeste een snaveltje bij ,van bijv ,een zebravink,met een nagelknippertje of een echt schaartje?
                              Wie weet raad ,
                              groet alie

                              Opmerking

                              Working...
                              X