Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kalkpoten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kalkpoten

    Ik heb een putter man die denk ik last heeft van kalkpoten.De vogel zit doorgezakt op de stok (niet bol), de linker poot opgetrokken. Als de vogels van stok naar stok vliegt trek hij met de linker poot. Ik behandel momenteel beide poten met slaolie wat toch een verbetering lijkt te geven. Heeft iemand hier ervaring mee en hoelang moet ik doorgaan met het behandeling.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Heb de ervaring dat Ivermectine weinig uitricht tegen kalkpoten. Sommige vogels zijn zelfs allergisch voor het spul en kunnen er dood aan gaan. Heb zelf goede resultaten geboekt met insmeren van de poten met hertshoornolie. Pootjes met een penseeltje insmeren en een dag of 2 geen badwater verstrekken. Na een week of 2 nog eens herhalen.

      Opmerking


      • #4
        Insmeren..

        De pootjes wekelijks insmeren met wat huishoud vaseline geeft vaak een verrassend effect.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          Kalkpoten

          Iedereen bedankt voor de informatie. Ik ga het gelijk eerst proberen met vaseline. Dit heb ik voorradig.
          Gr. Wim.

          Opmerking


          • #6
            sodabrokken oplossen in warm water , pootje even laten aden in dat sopje en achteraf de pootjes met een penseeltje insmeren met terpentine of petrolium dat tot de kalkpootjes verdwenen zijn en dan nog een beetje nazorg met vaseline

            Opmerking


            • #7
              sla olie

              Hallo,
              Ik heb in het verleden goede resultaten geboekt tegen kalkpoten, door de poten even enkele seconden geheel te dompelen in sla olie.
              Wel opletten dat alleen de poten en niet de veren onder de slaolie komen tijdens het dompelen.
              Indien noodzakelijk na 1 week deze behandeling herhalen.
              groet, Klaas

              Opmerking


              • #8
                kalkpoten

                Mocht je Vaseline gaan gebruiken, wel de zuurvrije variant.

                Succes Michael.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking


                • #9
                  Kalkpootjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Mocht je Vaseline gaan gebruiken, wel de zuurvrije variant.

                  Succes Michael.
                  Ja dat bedoelde RobK ook. Gewoon te koop bij de drogist.

                  Gewoon even in het medicijnkastje kijken.(hahaha). Dat kost niks.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking

                  Working...
                  X