Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer

    welk eivoer geven jullie aan grasparkieten
    ik geef droog gemengd met krachtvoer

  • #2
    eivoer

    eivoer is wat je koopt goed maar het ei gehalte is aan de lage kant daarom doe ik er een hard gekookt bij met een schepje wimoraal van de witte molen bij voor de mineralen ze eten het goed en de jongen groeien er goed van dat is mijn recept de grasparkiet.

    Opmerking


    • #3
      vererving bij grasparkieten

      Als Je Twee Grijsgroenen Koppelt En Er Komen Grijzen En Grijsgroenen En Grijsgroenen Cinamon En Dubbel Factorig Gijs Uit Terwijl De Ouders Van Het Koppel Grijs Maal Gr.groen Zijn En Daar De Ouders Van Gr.groen Zijn Hoe Kom Ik Dan Aan De Dubbel Factorigen Jongen. Wie Kan Daar Antwoord Op Geven. Degrasparkiet.

      Opmerking


      • #4
        wat heeft dat te maken met men vraag?=p

        Opmerking


        • #5
          eivoer

          Hallo kevin,

          ga eens op sites kijken van de grotere kwekers,
          daar kun je veel informatie en tips vinden hoe anderen het doen.

          groetjes pascal
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking


          • #6
            ok zal eens proberen

            Opmerking


            • #7
              kwekers

              Hallo Kevin,

              Hier kun je heel veel sites van kwekers vinden.
              ook kun je huisbezoeken lezen van de grotere kwekers.

              www.ngc-dbs.nl de nederlandse grasparkieten club

              groetjes pascal
              groeten uit apeldoorn

              Opmerking


              • #8
                proefparingen

                Oorspronkelijk geplaatst door grasparkiet
                Als Je Twee Grijsgroenen Koppelt En Er Komen Grijzen En Grijsgroenen En Grijsgroenen Cinamon En Dubbel Factorig Gijs Uit Terwijl De Ouders Van Het Koppel Grijs Maal Gr.groen Zijn En Daar De Ouders Van Gr.groen Zijn Hoe Kom Ik Dan Aan De Dubbel Factorigen Jongen. Wie Kan Daar Antwoord Op Geven. Degrasparkiet.
                Hallo grasparkiet,

                Allereerst is de man van de gekoppelde grijsgroenen splitcinnamon en zijn de jonge cinnamons hieruit poppen. Dit komt omdat cinnamon geslachtsgebonden vererft.Verder zijn zowel de man als de pop van de grijsgroenen split voor blauw. Je kunt dubbelfactorigen niet met zekerheid herkennen.
                Je hebt wel een indicatie omdat de wangvlek dan ook echt grijs is, en de kleur is dan ook goed grijs zonder blauwe waas maar dit geeft geen zekerheid dat het altijd om dubbelfactorigen gaat. Bij de grijsgroenen is het kleurverschil tussen enkel en dubbelfactorig eigenlijk helemaal geen indicatie.
                Je kan het eigenlijk alleen maar zeker vaststellen door proefparingen. Aangezien de Australisch grijsfactor onvolkomen dominant vererft zullen uit een dubbelfactorige grijze of grijsgroene altijd alleen maar vogels met een grijsfactor komen, dus grijs of grijsgroen tonen. Uiteraard klopt dit niet als je een inoman op een dubbelfactorige pop zet omdat dan de poppen ino's zijn maar dan nog klopt het voor de mannen en dragen de inopoppen ook de Australisch grijsfactor, alleen dan is deze factor verborgen onder de witte of gele kleur. enkelfactorig grijs x enkelfactorig grijs geeft 25 % blauw, 25 % dubbelfactorig grijs en 50 % enkelfactorig grijs. Hou er rekening mee dat dit alleen klopt over een groter aantal jongen.
                Dubbelfactorig grijs tegen normaal geeft 100 procent enkelfactorig grijs.


                Groet,

                Herman

                Opmerking


                • #9
                  dubbelfactorig

                  beste Herman dat de poppen uit het koppel cinnamon zijn maar de vader is een grijzen de moeder een grijsgroenen de dubbelfactorigen zijn heel licht grijs de stippen zijn heellicht zichbaar ook de vleugeltekening is heellicht en als je de stam terug kijkt zit veel grijs en blauw in tot 4 generatie terug . maar Heman bedankt alvast voor je reactie . de grasparkiet.

                  Opmerking


                  • #10
                    Foto's

                    Hallo grasparkiet,

                    Zou het kunnen dat je overgoten hebt gekweekt?

                    Graag foto's!

                    Groet,

                    Herman

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door herman
                      Hallo grasparkiet,

                      Zou het kunnen dat je overgoten hebt gekweekt?

                      Graag foto's!

                      Groet,

                      Herman
                      Ik heb 1 foto in het fotoalbum gezet. Heb nog 2 duidelijker foto's maar die zijn 650 Kb en het fotoalbum kan maar 500 Kb aan. Kan ik ze aan je mailen?
                      Mijn email is ahvanvelzen@planet.nl stuur me als je wilt maar even een mailtje.

                      Antoon

                      Opmerking


                      • #12
                        Overgoten

                        Hallo grasparkiet,

                        De vogel op de foto in het fotoalbum is inderdaadeen overgoten grijze. Dit heeft niets te maken met dubbelfactorig grijs.
                        Overgoten vererft recessief dus zowel je man als je pop zijn splitovergoten.
                        Ik heb je inmiddels een mailtje gestuurd.

                        Groet,

                        Herman

                        Opmerking

                        Working...
                        X