Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouwvergunningen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bouwvergunningen

    Het zal per gemeente wel verschillen, maar moet bij de bouw van een voliere een vergunning aangevraagd worden? Wie heeft dat hier wel en niet gedaan?

  • #2
    ik heb niet gedaan
    _____________
    Groetjes jan

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
      Het zal per gemeente wel verschillen, maar moet bij de bouw van een voliere een vergunning aangevraagd worden? Wie heeft dat hier wel en niet gedaan?
      zolang je geen diepe fundatie maakt hoeft het niet volgens mij. Mijn fundatie zit maar 30cm diep dus ik heb het niet aangevraagt.(hoeft hier ook niet ondanks het formaat 6x3x2m)
      Hoe dat in andere gemeentes is weet ik eigenlijk niet. Ik zou het gewoon eens navragen bij jouw gemeente.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
        zolang je geen diepe fundatie maakt hoeft het niet volgens mij. Mijn fundatie zit maar 30cm diep dus ik heb het niet aangevraagt.(hoeft hier ook niet ondanks het formaat 6x3x2m)
        Hoe dat in andere gemeentes is weet ik eigenlijk niet. Ik zou het gewoon eens navragen bij jouw gemeente.
        Bij ons is het geloof ik als je hoger dan 2 meter bouwt dan moet je vergunnig hebben
        _____________
        Groetjes jan

        Opmerking


        • #5
          Om problemen te voorkomen, informeer je best even bij de gemeente waar je woont. Inderdaad zijn er zeer grote verschillen.
          Alles beter dan achteraf moeten afbreken, toch?

          Een goede relatie met de buren kan ook zeer nuttig zijn.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Wij hebben het ook niet gedaan. Mede omdat alle buren blij waren dat wij vogels hebben.

            Hier kun je online bekijken of je een vergunning nodig hebt:
            http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online

            navragen bij de gemeente is het beste
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              volgens die site heb je overal een bouwvergunning voor nodig. Uit eigen ervaring heb ik niet veel vetrouwen in de betrokken ambtenaren. Toen mijn ouders een huis gingen bouwen werd die afgekeurd en moesten de dakgoten 20 CM!!!!!! lager. Alsof je dat ziet vanaf de weg.

              Ik zal wel luchtig informeren bij de gemeente.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Het is toch wat als je niet eens wat in je eigen tuin kan doen. Daar willen ze ook al een vinger in de pap.

                  Opmerking


                  • #10
                    voor zover mij bekend is mag je 3 meter hoog, en 30m2 meter vergunningsvrij bouwen buiten het voor het bouwen bestemde bouwblok dus alles wat daarin staat teld niet mee bij deze regel. verder gelden er nog een paar andere (lees strengere) regels voor als je naast je huis iets bouwt of als je naast een open weg/groenstrook etc. wat bouwt. heb je een tussenwoning dan is de controle minder en kun je vaak meer doen.

                    mvg Ben

                    Beste Berend dan zul je wel een groot kasteel voor je vogels willen bouwen dat mag volgens mij ook niet bij ons kwam er uit dat het wel mocht maja van ons is niet zo groot
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zit de vragenlijst op de site (vrom) in te vullen en de volgende vraag is heel belangrijk: Wat is de oppervlakte van het bijgebouw en andere vergunningvrije bijgebouwen?

                      veel succes!
                      Groeten, Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        In het meest perfecte scenario wordt mijn voliere 3,5 x 7 lang en 2,20 schuin oplopend naar 2,50 weer terug naar 2,20 hoog.

                        Opmerking


                        • #13
                          Als het open vluchten zgn. rennen zijn, waar je doorheen kunt kijken, zonder diepe funderingen mag je praktisch onbeperkt bouwen. Vergelijkbaar met pergola's ed. Anders wordt het met afgesloten ruimtes, zoals nachthokken en schuren. Zou overeenstemming met de buren zoeken en in eerste instantie geen vergunning aanvragen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
                            In het meest perfecte scenario wordt mijn voliere 3,5 x 7 lang en 2,20 schuin oplopend naar 2,50 weer terug naar 2,20 hoog.
                            Ik denk dat voor vergunning vrij bouwen 2,50 m te hoog is.
                            Ik dacht dat je onder de 2 meter moet blijven ,dat is ook de maximale hoogte van de erfafscheiding (denk ik)

                            Opmerking


                            • #15
                              Gewoon een bijgebouw als die dient tot het verhogen van het woongemak, als je daar onder de perken blijft dan heb je geen bouwvergunning nodig. Apart hoor.

                              Opmerking

                              Working...
                              X