PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogel Chat online

webmaster
20-05-2008, 15:47
Beste mensen,

Na een aantal verzoeken heb ik een chat op het forum gezet.
http://www.vogelcafe.nl/chat/flashchat.php

Je kunt alleen chatten als je bent ingelogd op het VogelCafe zelf.

Mocht er iets zijn dan graag hier melden.

Ps de chat wordt NIET gemodereerd.

Succes!

Peter.

gerard 6
20-05-2008, 16:05
Ben er net even op geweest erg leuk hoor maar je moet wel goed opletten want ik kan niet zo snel typen.

webmaster
20-05-2008, 18:11
Hallo Winterkoning,

Je kun maar beter wel even kijken, dat scheelt een hoop uitleggen.
Je kan in de Chat een bericht typen die meteen zichtbaar is bij de andere in de Chat.

Inloggen hoeft niet als je al ingelogd bent op het forum.
De chat wordt niet gemodereerd.

Er zijn nu 13 bezoekers, best gezellig.

Er komt nog iets van een handleiding, maar ik moet nog even kijken waar ik die ga plaatsen en ik moet hem nog maken.

Peter.

Barend
20-05-2008, 18:13
heel leuk dat je dit er ook bij hebt nu , zal er best veel gebruik van maken.

succes .

Gr Barend

gerard 6
20-05-2008, 18:21
zal wel een ouderwetse en domme vraag zijn,wat is chat :confused: :help
wat doe je daar mee?
hoe gaat dat in zijn werk?
wat zijn de spelregels?
etc.
leg het maar uit wat het is ,voor de onnozele of oudere garde onder ons.
ben benieuwd.
mvg
ps ben er nog niet wezen kijken, wat de boer niet weet dat vreet hij niet hé.

Winterkoning gewoon proberen het is heel leuk en gezellig
Ene wat een boer niet kent vreet ie niet. maar verandering van spijs doet eten he :D

barmsijscabaret
20-05-2008, 18:58
Zonet even op de chat geweest. Je wordt in meerdere gesprekken gelijk gegooid, maar je kan de voorgeschiedenis niet lezen. Zat zinnetjes te typen tussen mensen die het (volgens mij) over rose kaketoes hadden. Dit kwam in mijn ogen idioot over. Het zal wennen worden.

Plots toonde me iemand dat je dan ook nog eens met iemand persoonlijk kan chatten. Het lijkt me wel iets verslavend eens je het onder de knie hebt.

Misschien is het een persoonlijke indruk, maar het lijkt me dat een chat vatbaarder is voor "rotzooi". Er stelde me ook iemand de vraag wat voor vogels ik heb. Eer ik mijn lijstje klaarheb staat de vraag al ongeveer 30 minuten niet meer op het scherm denk ik en vragen de nieuwe, net ingelogde chatters zich waarschijnlijk af waar ik het in hemelsnaam over heb :)

de eerste indrukken dus

pascal
20-05-2008, 19:11
leuk initiatief!

zal af en toe ff langskomen

pascal

gerard 6
20-05-2008, 19:29
Zonet even op de chat geweest. Je wordt in meerdere gesprekken gelijk gegooid, maar je kan de voorgeschiedenis niet lezen. Zat zinnetjes te typen tussen mensen die het (volgens mij) over rose kaketoes hadden. Dit kwam in mijn ogen idioot over. Het zal wennen worden.

Plots toonde me iemand dat je dan ook nog eens met iemand persoonlijk kan chatten. Het lijkt me wel iets verslavend eens je het onder de knie hebt.

Misschien is het een persoonlijke indruk, maar het lijkt me dat een chat vatbaarder is voor "rotzooi". Er stelde me ook iemand de vraag wat voor vogels ik heb. Eer ik mijn lijstje klaarheb staat de vraag al ongeveer 30 minuten niet meer op het scherm denk ik en vragen de nieuwe, net ingelogde chatters zich waarschijnlijk af waar ik het in hemelsnaam over heb :)

de eerste indrukken dus

hahahahahahahha leuke eerste indruk

distel-kanarie
20-05-2008, 20:47
het was even wennen maar nu is het wel leuk:):D

Henk3
20-05-2008, 20:52
Werkt prima hoor. Ze vragen je wel het hemd van je lijf maar goed, ha, ha.

Serinus
20-05-2008, 20:52
Hallo,

Zojuist even rondgeneusd op de chat.
Tip; het is een beetje omslachtig om degene die je wilt antwoorden of aanspreken "zichtbaar" te maken op het scherm.
Je moet hiervoor het kleine puntje aanklikken bij naam van degene waarmee je wilt spreken.
Vervolgens moet je je cursor weer in het tekstvak plaatsen....

Misschien dat dát wat gestroomlijnder kan......

Verder, denk ik, dat het een leuke uitbreiding is van Vogelcafé, hoewel er misschien wat vaker "onzin" gekletst zal worden.
Maar goed, dat kán ook leuk zijn!

Groeten, Serinus.

Henk3
20-05-2008, 21:03
Het is ook even wennen. Zelf heb ik windows live messinger. Bijna het gelijke.

Hans de Vries
20-05-2008, 21:39
Heb ook even geklept...... Als de kroeg vol zit moet je goed opletten, ik denk dat leuker is als er niet te veel gasten zijn, zo rond koffietijd 's morgens.
Maar een erg leuk initiatief.

Ton Koek
20-05-2008, 23:30
Ziet er netjes uit, niet te ingewikkeld ook.
Goed plan Peter!

ele
21-05-2008, 00:59
Werkt prima hoor. Ze vragen je wel het hemd van je lijf maar goed, ha, ha.

Inderdaad haha

Henk3
21-05-2008, 09:57
Die heeft dezelfe functie als het rode vakje met wit kruisje. Dat betekent dus afsluiten. Ik heb ook gemerkt dat je contact met vogelcafe verloren is en dat je na een bezoek aan de chat opnieuw kunt inloggen.
Misschien een optie om via een nieuw tapblad naar de chat te gaan.
Maar dan zal je eveneens opnieuw moeten inloggen want met die chat ben je zo een tijdje verder als je niet oppast.

Henk3
21-05-2008, 11:39
chat is eigenlijk meer voor het heden. Berichten blijven niet staan. Er zit geloof ik nog wel een opslaan functie in. Je kan zelf ook tekst die je belangrijk vind ff kopieëren en in word plakken o.i.d. Maar daar begin ik maar niet aan.

Hoeft niet speciaal voor oppervlakkige zaken te zijn. Je kan ook met mensen een discussie voeren zonder oppervlakkig te zijn. Maar dat lukt vaak niet meer na 12.00 uur s'avonds. Ha, ha.

Gewoon wat testen. Op msm kun je met meerder personen die je zelf kiest een gesprek hebben zonder last te hebben van de andere praters.

Ik weet niet of dat hier ook kan met enkele personen (meer dan 2, en niet met allemaal dus.) Moet nog ff getest worden dan.

dijkkamp
21-05-2008, 14:48
Berichten blijven niet staan

nee gelukkig niet

Maar dat lukt vaak niet meer na 12.00 uur s'avonds. Ha, ha.

is dat zo Ele en ik weten niet waar je het over hebt:shy:

en over vogels wordt er ook nog gepraat hoor :yes:

en soms laat de Web ook Alice verschijnen;) :p

pascal
21-05-2008, 18:16
Hallo winterkoning er zijn geen echte regels
probeer het te zien net als in het dagelijks leven, gewoon fatsoenlijk met elkaar omgaan je praat gewoon met mensen net als telefoon maar nu doormiddel van een chatroom. Wel is het wennen aan de taal er worden veel afkortingen gebruikt die mensen misschien nietbegrijpen gewoon ff vragen.
Ik ben het wel eens met mensen die zeggen dat er geen toezicht is. Ik vind wel dat er een moderator moet zijn die in het geval van onfatsoenlijk gedrag iemand kan bannen (blokeren).

groetjes Pascal

Henk3
21-05-2008, 18:29
Negeren. = als je die persoon aanklikt waar je niet mee spreken wil dan klik je die op negeren.

Uitnodigenen voor een gesprek, klik er op en als je geaccepteerd word ga je samen met die persoon ff aan de klets. Zonder dat je gestoord wordt.

Je kan ook nog een eigen kamer aanmaken, heb ik geprobeerd en dat lukte ook maar later was dat ding weer verdwenen. Nou er is nog wat uit te zoeken maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

chat is gewoon ff kletsen met de groep (is druk), of ff apart van de groep.
Je moet het gewoon een beetje niet te moeilijk zien/benaderen. Wil je niet aan het gesprek deelnemen dan kan je je niet aanwezig zetten. Ff zoeken.

dijkkamp
21-05-2008, 19:23
Ik ben het wel eens met mensen die zeggen dat er geen toezicht is. Ik vind wel dat er een moderator moet zijn die in het geval van onfatsoenlijk gedrag iemand kan bannen (blokeren).

en jij voelt je geroepen om daar de hele dag op te zitten letten,want de Web is er af en toe wel en zijn vriendin Alice ook maar je kunt toch niet van hun verwachten dat ze de hele tijd de chat controleren:help

franc
21-05-2008, 21:26
hoi,
krijg een wit beeld.
Ik draai ubuntu met firefox 3

groetjes

ele
22-05-2008, 16:39
Is het misschien ook handig, als je net binnenkomt, om dan een x aantal regels te kunnen lezen van wat er, voordat je binnen kwam, geschreven is?
Je weet dan gelijk een beetje waar je wel of niet naar hoeft te vragen (hemd mag je aanhouden hoor H3:D ) .

Groeten Eelke

Jeroen H
23-05-2008, 09:43
Als iemand onvatsoenlijk is kan je toch gewoon een screenshot maken van het gesprek en dat naar de moderator sturen zodat de boosdoener niet meer de chat in mag of een waarschuwing krijgt.

M.v.g. Jeroen

tropic
23-05-2008, 09:52
jeroen, en waar ligt de grens van onfatsoenlijk??:help

Henk3
23-05-2008, 11:18
Ha die winterkoning met je vraagjes, sjonge zeg, jij wil ook alles weten hé? Ha, ha. Soms is het beter om niet alles te weten.

Screenshot, = prt scr op je toetsenbord. = foto maken van scherm, maar je kan net zo goed de boel ff selecteren en dan in word plakken of in een mail.
Gaat veel sneller bij zoiets.

Je kan zelf instellen of dat je aanwezig wil zijn of wat anders aan het doen bent. klik op de knopjes en je vindt het wel.

Rappoteer is denk ik als er iemand ongewenste taal uitslaat, dan kan je die rapporteren. Dus misschien heb je dat dan al gedaan, arme gebruiker.

De snelheid kan je zelf bepalen door ff apart met iemand te gaan chatten.

girlits
23-05-2008, 12:54
Of zijn kop in het zand steken:D .Chatten gaat wat snelheid betrefd mij te vlug.Type nog steeds met een vinger.Wat sms taal betrefd ken ik alleen de nieuwe spelling van van kooten en de bie<xzt en xznmrt> wie weet het nog?
groeten eddie.

ele
28-11-2008, 22:50
Hallo,
Vanmiddag was de chat nogal al traag en sommige zinnen moest ik meerdere keren typen en "verzenden" omdat ze niet "aankwamen".
Beetje lastig communiceren en een hele hoop typewerk voor niks. :D

Heeft zoiets een speciale reden of ligt dat aan het internet in het algemeen ofzo :confused:

mozkan
11-03-2009, 22:35
Goeie chat leuk voor de mensen die het nog niet kennen.

Just_Nele
30-04-2009, 18:09
Erg leuk :D
Ik zit er best vaak op en heb ik meestal meteen antwoord op vragen (wat op het forum meestal ook snel het geval is hoor :D)

Leuk om met andere cafegangers te chatten :D

Hero
30-04-2009, 22:48
ja hoe moet je berichten zenden? ik zie nergens een vak waar ik m'n text in kan gooien? :confused: :help

angela
01-05-2009, 21:46
Gooien lukt ook niet........
Onderaan zit een balkje daar kun je de berichten intoetsen en vervolgens enter, zit aan de rechterkant van je toetsenbord..:)

roy1994
15-05-2011, 18:57
heel druk is het tegenwoordig niet meer in de chat:( :huh

andre 44
15-05-2011, 19:09
tja ik kom er ook bijna nooit ik ben er geloof ik 2 of 3 x geweest

natuurkweker
15-05-2011, 21:07
meestal is er s,avonds wel wat te doen
kom gewoon af en toe binnen er itten genoeg kweker van allerlei soorten vogesl die je op weg kunnen helpen en is vaak best gezellig
en nog meer leerzaam :D

Laurens Degryse
22-05-2012, 21:15
wordt de chat nog gebruikt?

ik kijk er geregeld op en zie nooit niemand. of doe ik iet verkeerd?

jfk1
24-06-2013, 10:30
wordt de chat nog gebruikt?

ik kijk er geregeld op en zie nooit niemand. of doe ik iet verkeerd?

ik kijk ook geregelt .maar dan is er ook niemand

ducocatch
23-02-2014, 22:14
hallo,
graag wil ik ieder van jullie melden dat de chat weer goed bezocht word en iedereen welkom is :D

Webmaster, graag zouden de 'chat stamgasten' en functie willen om direct foto's in de chat te plaatsen, zo nu en dan is dat uiteraard een probleem als men een foto wil laten zien van iets..

jwvb
28-02-2014, 19:15
hallo,
graag wil ik ieder van jullie melden dat de chat weer goed bezocht word en iedereen welkom is :D

Webmaster, graag zouden de 'chat stamgasten' en functie willen om direct foto's in de chat te plaatsen, zo nu en dan is dat uiteraard een probleem als men een foto wil laten zien van iets..

sluit ik me bij aan duco -0-
zou mooi zijn als dat in de toekomst kan

bvd aan de webmaster

webmaster
03-03-2014, 14:09
Je kan alleen bestand onderling delen, dus 1 aan de ander.
Klik op een naam aan de rechterkant en kies bestand delen.

Zie bijgevoegd plaatje.

webmaster
03-03-2014, 15:40
Oeps,

Gebruikers kunnen dit niet. Alleen beheerders. Ik ga kijken of ik gebruikers ook toegang hiertoe kan geven.

Wordt vervolgd.

Peter.

webmaster
03-03-2014, 16:25
Als het goed is kan het nu ook door iedereen gebruikt worden.

Ik kan het niet testen, ik kon het al. Dus graag bericht als het niet lukt.

Peter.

GravenImage
03-03-2014, 20:32
Ja, het werkt! Danku. :)

Harm Berend
11-04-2014, 19:20
Nog leden in de chat vanavond ????????? :)
Gr Harm Berend

jan
11-04-2014, 19:37
Nog leden in de chat vanavond ????????? :)
Gr Harm Berend

Eenzaam ons Harm, :p

Harm Berend
11-04-2014, 20:53
Valt mee Jan, dacht misschien komen er nog nieuwe bezoekers op de chat, andere bezoekers leren kennen is niet verkeerd.:p