Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geplastificeerd volieregaas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geplastificeerd volieregaas

    Ik heb twee grasparkieten binnen zitten die ik overweeg in mjn voliere te zetten. Nu heb ik mijn voliere voorzien van groen, geplastificeerd gaas. Voor mijn huidige vogelbezetting is dat prima.

    Nu heb ik mij laten vertellen dat voor grasparkieten alleen gegalvaniseerd gaas geschikt is. Moet ik het er toch op wagen?

    Robert

  • #2
    Hallo,

    Wij hebben binnen een kooi (geplastificeerd gaas) met een grasparkiet, ze molt het wel, maar ze eet het niet echt op. Wat mij betreft kan het. Maar het wordt inderdaad wel veel afgeraden. Gewoon nog ff wat reacties afwachten ;-)
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      volieregaas

      hoy met huntje,
      ook ik ben nieuw ,en ik heb gekozen voor kleine gezllige vogeltjes om mijn voliere niet te beschadigen,op aanraden van mijn speciaalzaak

      Opmerking


      • #4
        Een andere vraag; bij welke vogeltjes wil je de grasparkieten zetten? Grasparkieten kunnen niet bij alle vogels, ze kunnen zeer agressief zijn.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door mees69
          Ik heb twee grasparkieten binnen zitten die ik overweeg in mjn voliere te zetten. Nu heb ik mijn voliere voorzien van groen, geplastificeerd gaas. Voor mijn huidige vogelbezetting is dat prima.

          Nu heb ik mij laten vertellen dat voor grasparkieten alleen gegalvaniseerd gaas geschikt is. Moet ik het er toch op wagen?

          Robert
          Ik zou ook gegalvaniseerd gaas aanbrengen , ik weet dat dit het beste is en niet giftig . Ik weet niet hoe die van jou is en of dat niet giftig is .

          Grtjs Ann

          Opmerking


          • #6
            gaas

            Hoi zoals jeroen zegt zullen ze het kapot maken
            of dat zon mooi gezicht? Iki denk het niet maar ze zullen er niet kapot aan gaan, als ik wilgen ophang gebruik ik groen geplastificeert ijzerdraad dat vinden ze wel leuk, dat te pellen. dus voor de gezondgeid van de vogels maakt het niets uit.

            pascal
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #7
              groen geplastificeert ijzerdraad dat vinden ze wel leuk, dat te pellen. dus voor de gezondgeid van de vogels maakt het niets uit.
              Ik ben wel bezig vandaag, sorry, maar dit is echt de grootste onzin.
              Plastic is zeer gevaarlijk, het wordt glashard in de maag en darmen en kan ernstiige problemen veroozaken.
              Dat het soms goed gaat is puur mazzel.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Hallo:

                En wat iedereen over het hoofd ziet: geplastificeerd gaas wordts niet verzinkt
                Dus zodra het plastic eraf is, gaat het gaas roesten.
                En roest is dan weer niet gezond voor gaas.

                Resume:
                parkietachtigen en geplasticeerd gaas zijn niet verenigbaar.

                Wessel van der Veen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                  Resume:
                  parkietachtigen en geplasticeerd gaas zijn niet verenigbaar.

                  In een kooi? Daar ben ik het mee eens. In een grotere vlucht met voldoende te doen durf ik best Neophema soorten te houden met plastic gaas.

                  Nu we het er toch over hebben. Groen gaas in een begroeide voliere is hartstikke mooi, maar als het niet verzinkt wordt en het gaat roesten is al dat mooie voor niks geweest. Is het mogelijk verzinkt (of anders niet roestend) gaas groen te spuiten of te verven?

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Berend:

                    Zowel groene als zwarte vert (nog minder zichtbaar) zijn gemakkelijk aan te brengen met een verfroller.
                    U hoeft echt niet met een penseeltje draad voor draad te beschilderen .

                    Uiteraard: loodvrije verf en goed laten drogen.

                    Wessel van der Veen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                      Hallo Berend:

                      Zowel groene als zwarte vert (nog minder zichtbaar) zijn gemakkelijk aan te brengen met een verfroller.
                      U hoeft echt niet met een penseeltje draad voor draad te beschilderen .

                      Uiteraard: loodvrije verf en goed laten drogen.

                      Wessel van der Veen.
                      Knabbelen (de meeste) parkieten dat er niet af dan?

                      Opmerking


                      • #12
                        Gaas

                        Ik ben een keer bij iemand geweest die had een hele voliere vol grasparkieten,
                        en die had daar GROEN GEPASTIFICEERD GAAS voor. Toen ik aan hem vroeg of
                        dat kon zei hij dat ze er NIET aan zaten...

                        wat daar waar van is weet ik niet, ik heb het zelf niet meegemaakt ofzo, maar
                        ik denk ik zeg het even



                        Groeten wilbert

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Berend:

                          Niet of nauwelijks.
                          Misschien moet u na een jaar of tien er nog eens met de roller overheen, tenzij u vlak aan de kust woont. Daar kan, door het zout, de verf wat vlugger verdwijnen.

                          Wessel van der Veen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door mees69
                            Ik heb twee grasparkieten binnen zitten die ik overweeg in mjn voliere te zetten. Nu heb ik mijn voliere voorzien van groen, geplastificeerd gaas. Voor mijn huidige vogelbezetting is dat prima.

                            Nu heb ik mij laten vertellen dat voor grasparkieten alleen gegalvaniseerd gaas geschikt is. Moet ik het er toch op wagen?

                            Robert
                            Ik zou het niet doen hoor ! Als ze er van iets van binnenkrijgen , is het giftig ! Grtjs . Als je het toch doet , zou ik maken dat er voldoende knaagdingen zijn , want ze knagen graag aan takken en hout , enzo
                            .Grtjs Ann

                            Opmerking

                            Working...
                            X