Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedrag - hen valt jonge kanarie aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gedrag - hen valt jonge kanarie aan

    Hallo,

    Eigenlijk zou ik zelf niet verwachten dat er een oplossing voor is, maar ik zie dat er voor andere gedragsproblemen ook tips worden gegeven. Dus post ik dit maar met het idee; niet geschoten is altijd mis.

    Het probleem -->
    Een van de kanaries sprong al het nest uit terwijl ze nog niet echt kon vliegen (ze is bijna een week jonger dan het oudste jong, maar ze sprong er 1 dag later uit.) Maar ik zal het even kort houden voor jullie. Toen ze dus een keer op de grond zat heeft onze nieuwe japanse kwartel (hen) de kanarie van haar staartveren ontdaan en ook wat veren uit beidde vleugels getrokken. (Je kan nou eenmaal niet, ookal zou ik het willen, 24-7 voor je voliere zitten.) Die kanarie red het verder wel. Maar het probleem is die kwartel.

    Die kwartel leeft goed samen met de andere 2 japanse kwartels. Maar was niet gewend aan vliegende vogels, die ze ook vaak weg jaagde van de grond.

    Ik hoop dat jullie tips hebben.

    Gr.
    (Het is trouwens de kwartel van mijn avatar )
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

  • #2
    Ik zou die vogel weggeven aan iemand met alleen grote vogels persoonlijk. Zo'n kwartel kan toch behoorlijk wat stress geven en er zullen altijd nieuwe vogeltjes uitvliegen die daarna dus ook niet meer gaan vliegen als ze geplukt zijn.

    Opmerking


    • #3
      meestal doen kwartels dat altijd maar je kan voor kanarie en kleine tropen beter chin dweg kwartels op de bodem doen die doen het ook wat minder en deze zijn ook wat rustiger(ook niet altijd maarja)
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ow, vorig jaar heb ik ze beidde gehad maar vond ik de chin. veel drukker
        Maar het ging niet samen dus zijn de chin nu weg.
        Waarscheinlijk waren ze minder rustig omdat het een koppel was, dus ook een man. Ze waren ook schuwer. Het was natuurlijk wel geweldig dat ze zelf kunnen broeden, in tegenstelling tot japanse kwartels.
        Met vriendelijke groet, Jeroen

        www.jeroenhubert.nl

        Opmerking


        • #5
          Mijn chinese dwergkwarteltjes ,die zitten te broeden ,houden momenteel ook jonge zebravinkjes warm ,die op de grond zitten. Het kan dus ook erg goed gaan.

          Opmerking


          • #6
            hahaha jah joh? ook onder de vleugels?

            haha geweldig!!

            Opmerking

            Working...
            X