Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pop die niet kan vliegen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pop die niet kan vliegen.

    vorige week heb ik een koppeltje kanaries gekocht op de markt in mol, het is een gele man geworden en een bruin-gele pop met een kuifje.
    toen ik ze los liet in het nachthok van onze binnenvoiliere vloog het mannetje meteen naar een zitstok en het popje "vloog" naar de grond.
    ik heb ze wat laten doen en het mannetje zat al vlug buiten maar het popje was niet naar buiten gevlogen. ze was door het gaatje voor de kwartels naar buiten gegaan. omdat ze niet kon vliegen heb ik haar samen met haar man in een broedkooi gezet. gisteren heb ik het deurtje open gezet (de broedkooi hing namelijk in onze buitenvoiliere) de man was direct weg maar het popje niet. De man begong te zingen om haar er uit te lokken maar ze wou niet. toen heb ik haar op de broedkooi gezet. De man kwam direct met nestmateriaal aangevlogen maar de pop reageerde er niet op. na een uurtje zat ze al weer op de grond. nu is de man altijd rondom haar heen gaan zingen en hij zit te dansen met nestmateriaal in de bek. de pop loopte direct weg. nu begingt ze een beetje te vlieg (om van de man weg te vluchten) maar ze vliegt ongeveer 4 meter ver; 10 cm boven de grond en vliegt soms over de lage struiken. ik ga nu morgen op de jaarmarkt nog een popje halen (gladkop(wit)) zodat hij zich daar wat mee kan bezig houden ( ik wil stiekem ook kleintjes).

    heeft er soms nog iemand tips om haar te doen vliegen?

  • #2
    Er loopt toch al een topic waarin alles erg duidelijk is uitgelegd?
    Geduld en laat die man even in de broedkooi voor hij haar helemaal over de zeik jaagt. Die pop heeft een weekje nodig minimaal. Met een vette pop die niet kan vliegen en dus uit een kooitje komt moet je niet willen kweken. Kans is groot dat ze legnood krijgt.
    Koop je andere vogel ook niet op zo'n smerige markt vol zieke dieren maar gewoon bij een kweker die je kan zeggen hoe oud de vogel is en of ze gezond is. Dieren uit de handel en van markten is rommel die ziektes meeneemt.

    Opmerking

    Working...
    X