Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weten jullie wat voor kleur dit is

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • weten jullie wat voor kleur dit is

    hallo
    ik zou graag willen weten wat voor kleur dit is
    komen uit zeegroen/violet en volgens mij turquase violet
    in de vogels op de foto zit in allemaal violet
    met groeten jeroen



  • #2
    cinnamon

    Op de foto van de enkele vogel kun je goed zien dat het een cinnamon is. Cinnamon is een bruinmutatie en de kleur van de slagpennen is duidelijk bruin.
    Je hebt dus violet cinnamon turquoise en violet cinnamon aqua(zeegroen gebruiken we niet meer).

    Als het uiterlijk niet bij de ouders zichtbaar is dan weet je nu dat de vader split cinnamon is en dat de jongen poppen zijn. Cinnamon vererft namelijk geslachtsgebonden.
    mvrgr

    Piet

    Opmerking


    • #3
      dank je wel weet ik weer meer
      groeten jeroen

      Opmerking


      • #4
        hallo hoe kun je dat zo snel zien of waaraan dat de ene een aqua is en de andere een turquoise is op de foto waar ze met zijn twee op staan (aan het masker) ze komen uit het zelfde nest
        groeten jeroen

        Opmerking


        • #5
          Hallo:

          U schreef:
          >>...komen uit zeegroen/violet en volgens mij turquase violet...>>

          Als u de ouders goed hebt geidentificeerd zijn beide jongen violet cinnamon AquaTurquoise, een ongewenste kleurslag.
          Blauw, aqua en turquoise zijn multipele alleles (alternatieven) met een recessieve vererving.
          Echt blauw hebben we nog niet bij roseicollis..
          Een roseicollis is kan da zijn: of aqua (2 x aqua) of turquoise (2 x turquoise) of AquaTurquoise (1 x aqua, 1 x turquoise).

          Als we even de bijkomende factoren weglaten zijn de ouders aqua X turquoise.
          Omdat een jong theoretisch de helft van de eigenschappen krijgt van beide ouders krijgt hij van de ene ouder dus het gen voor aqua, van de andere dat voor turquoise.
          Met als resultat het ongewenste AquaTurquoise fenotype.

          Wessel van der Veen.

          Opmerking

          Working...
          X