PDA

Bekijk Volledige Versie : Gemeente voliere leeggeroofd

Jeroen H
09-05-2008, 19:35
http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/3092747/Voliere-Dongen-leeggeroofd.ece
Hier werd ik niet vrolijk van, zeker als je leest dat er jongen achter gebleven zijn, en die inmiddels dus dood zijn. Alhoewel ik me afvraag of de meeste vogels het wel overleefd hebben. :mad:

Gr. Jeroen

gerard 6
09-05-2008, 19:40
Gewoon schofterig. geen woorden voor.:mad:
Het ene bericht na het andere bericht haald de pers.

Henk3
09-05-2008, 19:50
Het word denk ik tijd dat er eens echt werk van gemaakt word om die lui eens wat meer op de hielen te gaan zitten. Zou het komen door die open grenzen misschien?

gerard 6
09-05-2008, 21:10
Het word denk ik tijd dat er eens echt werk van gemaakt word om die lui eens wat meer op de hielen te gaan zitten. Zou het komen door die open grenzen misschien?

Daar ben ik het wel mee eens,maar of het door de open grenzen komt weet ik niet. Al zou het me niks verbasen want ze kunnen de vogels nu veel makkelijker weg sluisen. In ieder geval moeten ze dit zeer stevig gaan aanpakken. en niet op die slappe hollandse wijze, met de mantel der liefde toestoppen.

ThomasD
10-05-2008, 08:16
het grootste vraagteken bij mij :
HOE DOEN ZE HET dat vraag ik me nu wel eens af hoe kan je in godsnaam 250 vogels in 1 nacht vangen en het is s'nachts gebeurd dus het is ook nog eens donker ???

gerard 6
10-05-2008, 09:54
het grootste vraagteken bij mij :
HOE DOEN ZE HET dat vraag ik me nu wel eens af hoe kan je in godsnaam 250 vogels in 1 nacht vangen en het is s'nachts gebeurd dus het is ook nog eens donker ???

Dat vraag ik me inderdaad ook telkens af, moeten wel veel gewonde vogels door komen

Henk3
10-05-2008, 11:37
Nou je moet uitgaan van proffessionele vangers denk ik.

Wel eens gehoord van een infraroodnachtkijkertje? Nou dan pak je ze denk ik zo van de stok. En ook nog in rap tempo.

Maak maar eens een slot open als je er geen verstand van hebt. Lukt denk ik niet zo snel maar een geoefende boef weet precies hoe dat moet. Paar seconden klaar.

gerard 6
10-05-2008, 11:49
Ja dat is zo wij krijgen een slotje niet zo snel open, deze personen wel natuurlijk.
Maaaarrr eeeee die nachtkijkers zijn harstikke duur toch?

Henk3
10-05-2008, 11:50
Wat is duur dan? Voor ons misschien wel maar als je daarmee zoveel vogels kunt jatten als je lief is? Nee dan is duur al snel een "goed"- koopje!!!

Een nachtkijker die je op je hoofd bevestigd heb je al vanaf zo'n € 400,00 zag ik net.

gerard 6
10-05-2008, 12:28
Een nachtkijker die je op je hoofd bevestigd heb je al vanaf zo'n € 400,00 zag ik net.

Hahahahaha Henk ben je op onderzoek uit voor nachtkijkers :nono:

Tja alle gekheid op een stokje, 250 kanarie,s leveren inderdaad meer op dan 400 euro mag ik aannemen. Wat mij opvalt is dat dit het meest voorkomt in het midden en het zuiden van het land. Zou dit dan georganiseerde bende toestanden zijn. Gezien de hoeveelheden vogels en de soorten. ze weten telkens precies waar en waneer ze ergens moeten zijn.

Jeroen H
10-05-2008, 14:53
Tja alle gekheid op een stokje, 250 kanarie,s leveren inderdaad meer op dan 400 euro mag ik aannemen.

Ruim 2000 euro volgens de beheerder, lijkt mij inderdaad minimaal

Gr.

Henk3
10-05-2008, 18:48
Gerard 6:
Hahahahaha Henk ben je op onderzoek uit voor nachtkijkers

Nou kijk, met zo'n ding kun je natuurlijk ook de boel mooi in de gaten houden als het donker is hé!!!

gerard 6
10-05-2008, 18:51
Ja dat is zo, hier zie je 'snachts ook niets achter het huis.
In dat opzicht best wel een handig ding zo'n nachtkijker.

gerard 6
10-05-2008, 18:53
Ruim 2000 euro volgens de beheerder, lijkt mij inderdaad minimaal

Gr.

Ja Jeroen dat is inderdaad minimaal ja het is triest dat dit zo vaak gebeurt tegenwoordig. Gelukkig heb ik 2 grote waakhonden, je komt de tuin wel in hoor, maar het is de vraag of je eruit komt en kom je er dan uit is het de vraag hoe.:cool:

Henk3
10-05-2008, 18:54
je moet er denk ik dan maar beter ook een flinke "peperbus" (jachtgeweer) bij kopen, voor het geval dat.......

gerard 6
10-05-2008, 19:09
Ja leuke hobby hoor, Nog even en je kunt er een beveiligings bedrijf pertinent in je tuin installeren, of een ouderwetse knokploeg:rolleyes:

vogelfreak
10-05-2008, 20:31
ik weet wel waarom de onze vogels steeds de dupe worden van dit soort dingen

meestal hebben mensen ze achter het huis een tuinhuisje met een voliere er aan als er dan mensen langs komen om in te breken zie je niks en hoor je ook niks

het enige wat ze kan stoppen is meschien alarm dikke sloten en video camera beveiliging

maarja waarom zou je dat nemen als je 10 vogeltjes hebt je zou het nooit weer verdienen het is gewoon lullig dat er mensen rondlopen die dit doen

bij mensen die het overkomt kunnen er levens lang een trauma aan overhouden als iemand daarvoor gepakt wordt(stelen van vogels) krijgen ze maar 3 a 4 jaar celstraf en soms nog minder daarna doen ze het net zo hard weer ze lachen om deze celstraffen het lullige is ook nog dat de politie er niks aan kan doen als er geen bewijzen zijn ivm geen camera beelden en dat soort dingen

je staat dan machteloos

voor deze man ook veel sterkte en hopen dat de daders gepakt worden en dat hij weer kan genieten van zijn vogels (en de andere mensen)

Animal
11-05-2008, 11:04
Ja dat is zo wij krijgen een slotje niet zo snel open, deze personen wel natuurlijk.
Maaaarrr eeeee die nachtkijkers zijn harstikke duur toch?
Er is geen slot opengemaakt ,toen de beheerder kwam zat de deur zelfs nog op slot.
De hele deur was echter wel aan de scharnierkant met waarschijnlijk een koevoet opengebroken. Tegen zulk gereedschap helpt geen enkel slot.

gerard 6
11-05-2008, 11:57
Er is geen slot opengemaakt ,toen de beheerder kwam zat de deur zelfs nog op slot.
De hele deur was echter wel aan de scharnierkant met waarschijnlijk een koevoet opengebroken. Tegen zulk gereedschap helpt geen enkel slot.

Met grof geweld naar binnen, de lui horen achter het slot en grendel.

naruch
11-05-2008, 12:13
en om deze reden, verkoop ik mijn vogels niet meer waar mijn voliere en mijn grote binnenkweek hok staat, deze staan bij mijn ouders, ik verkoop de vogels bij mij thuis, hier heb ik ook nog een klein kweekhok op zolder, met een uitvlieg ruimte. bijm ij thuis kweek ik ook de meeste mutatie putters en goudvinken.
het is wel erg dat het zo moet :( :mad:

gerard 6
11-05-2008, 12:26
en om deze reden, verkoop ik mijn vogels niet meer waar mijn voliere en mijn grote binnenkweek hok staat, deze staan bij mijn ouders, ik verkoop de vogels bij mij thuis, hier heb ik ook nog een klein kweekhok op zolder, met een uitvlieg ruimte. bijm ij thuis kweek ik ook de meeste mutatie putters en goudvinken.
het is wel erg dat het zo moet :( :mad:

Ja verstandig ik hou dit in mijn achterhoofd. Het is trouwens toch triest dat je dit allemaal zo moet doen. Omdat een stelletje onverlaten niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven. Echt hoor mij maakt het echt kwaad.:mad:

dijkkamp
11-05-2008, 18:32
zolang er vogels verhandeld kunnen worden zonder ring/chip en zonder de daarbij behorende eigendoms papieren is het mogelijk om gestolen vogels te verhandelen en zullen we ons boos blijven maken om diefstal of het vogels vangen uit de vrije natuur

gerard 6
11-05-2008, 18:38
zolang er vogels verhandeld kunnen worden zonder ring/chip en zonder de daarbij behorende eigendoms papieren is het mogelijk om gestolen vogels te verhandelen en zullen we ons boos blijven maken om diefstal of het vogels vangen uit de vrije natuur

En dat heb je al eerder gezegt en daar heb je helemaal gelijk in, wat mij betreft alles ringen en papieren erbij ongeacht de soort of wat dan ook. Dat zou een hoop mensen een heleboel verdriet en ellende besparen.

naruch
11-05-2008, 20:53
zou het zo moeilijk zijn om een eigendoms papiertje te drukken om bij de ring te doen, ik weet bij de duiven van mijn vader zat bij elke ring en eigendoms papiertje. had je de duif en het papiertje niet, was de duif niet van jou.
wat waren ze vroeger toch slim hé.

als ze nu een eigendoms bewijs drukken van voor major putters, dus ring 1 t/m 20(2,7 mm) een kaartje bij voor majorputters, en voor ring 21t/m 40 een kaartje voor de vink(2,7mm) is dat gezeik over dezelfde ringmaten en daarmee ringen ook over, want op het kaartje staat dan putter en je hebt een vink in je hand, dan weet je dat er iets niet klopt.

is maar een gedachte/simpele oplossing die zonder al te veel problemen uitgevoerd zou kunnen worden.

en niemand koopt dan meer een vogel zonder eigendomsbewijs, hoop ik.

en de controlerende instanties hebben het weer wat makkelijker, kunnen ze op het kaartje zien met welke vogel ze te doen hebben ;) :D

gerard 6
11-05-2008, 21:38
zou het zo moeilijk zijn om een eigendoms papiertje te drukken om bij de ring te doen, ik weet bij de duiven van mijn vader zat bij elke ring en eigendoms papiertje. had je de duif en het papiertje niet, was de duif niet van jou.
wat waren ze vroeger toch slim hé.

als ze nu een eigendoms bewijs drukken van voor major putters, dus ring 1 t/m 20(2,7 mm) een kaartje bij voor majorputters, en voor ring 21t/m 40 een kaartje voor de vink(2,7mm) is dat gezeik over dezelfde ringmaten en daarmee ringen ook over, want op het kaartje staat dan putter en je hebt een vink in je hand, dan weet je dat er iets niet klopt.

is maar een gedachte/simpele oplossing die zonder al te veel problemen uitgevoerd zou kunnen worden.

en niemand koopt dan meer een vogel zonder eigendomsbewijs, hoop ik.

en de controlerende instanties hebben het weer wat makkelijker, kunnen ze op het kaartje zien met welke vogel ze te doen hebben ;) :D

Tja je zou zeggen dat dat inderdaad niet zo moeilijk zou moeten zijn, maar hier bij ons in dit kikkerlandje maken ze van de makkelijste dingen zeer ingewikkelde dingen die erg omslachtig zijn. Inderdaad zou dan het gezeik over ring maten over zijn want daar wordt je ook gek van.(gewoon ringen met de ring waarvoor ze zijn, is voor sommige nog te moeilijk) dus dan ben je daar ook direct vanaf.

Mutant
13-05-2008, 22:53
Bij een vriend van mij (in Amstelveen, dus ze zitten niet alleen in het Zuiden) is de volière tot 2 maal toe leeggeroofd. De overgebleven vogels waren net allemaal weer een beetje bekomen, toen ze voor de 2e keer inbraken en bijna al de rest meenamen. Ze hadden al beter beveiligd, maar dus nog niet genoeg. Mijn vriend en zijn vader waren er kapot van. Ik was er zelfs kapot van.

Vreselijke dingen dit en ik moet niet aan al die arme vogels denken die niet weten waar ze aan toe zijn. Je kunt me niet wijsmaken dat dit met zachte hand gebeurt en dat die vogels hiervan geen stress ondervinden of erger nog hieraan sterven.