Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vijvertje in vogeliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vijvertje in vogeliere?

    hallo,
    ik zou graag een vijvertje in mijn vogeliere doen,
    kan dit geen kwaad voor mijn vogels of kwartels?
    mijn vogelbestand is:
    1 koppel kanaries 1 kanariejong van 4 weken oud
    (kanariepop is terug aan het broeden)
    1koppel padda's
    2 koppels zebravinken
    1 koppel blauwfazantjes
    1 koppel japanse dwergkwartels.
    -0- The sky is the limit-0-
    dad we never forget ya

  • #2
    vijver

    Oorspronkelijk geplaatst door fauwe
    hallo,
    ik zou graag een vijvertje in mijn vogeliere doen,
    kan dit geen kwaad voor mijn vogels of kwartels?
    mijn vogelbestand is:
    1 koppel kanaries 1 kanariejong van 4 weken oud
    (kanariepop is terug aan het broeden)
    1koppel padda's
    2 koppels zebravinken
    1 koppel blauwfazantjes
    1 koppel japanse dwergkwartels.
    doe er gaas overheen ivm de kwartels en jonge vogels want de oude vogels kunnen dan op het gaas baden als je gaas iets onder water spiegel doet .
    gr bert

    Opmerking


    • #3
      ok,
      hartelijk dank.
      -0- The sky is the limit-0-
      dad we never forget ya

      Opmerking


      • #4
        vijvertje

        Bedenk wel dat stilstaand water een bron van besmetting kan zijn.

        Dus laat het water daarom rondpompen en door een filtersysteem reinigen.
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

        Mijn website:

        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
          Bedenk wel dat stilstaand water een bron van besmetting kan zijn.

          Dus laat het water daarom rondpompen en door een filtersysteem reinigen.
          was ik al vanplan ik wist dat al en ik zou er een klein fonteintje inzetten dusja
          toch dank ervoor want het zijn zo een dingen dat een mens eenmaal zou kunnen vergeten
          -0- The sky is the limit-0-
          dad we never forget ya

          Opmerking


          • #6
            Wij hebben een waterelement gehad waarbij het water uit het midden door een gat kwam, over een steen ging en door een spleet weer naar een reservoir.

            De vogels konden hier niet in verdrinken, en het ging aan het eind van de middag uit, zodat de vogels niet nat op stok gingen zitten.
            Aangezien het een (te kleine) emmer was werd het water snel vies, dus dat verdiende aanpassing.
            Ik heb er wel een mooie foto van, maar die heb ik op het moment niet paraat, zal hem binnenkort even opzoeken
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              vijvertje

              hallo,

              ik heb ook een vijvertje in de voliere en het water circuleert via een pompje en dan over de waterval weer de vijver in.
              Er zit ook gaas overheen gespannen en dat is weer vastgelegd met wat stenen zodat je het gemakkelijk omhoog kunt halen om schoon te maken.

              nog een tip , als het mogelijk is probeer het dan uit de zon te plaatsen , scheelt je een hoop bijvullen en schoonmaken , succes ermee.

              Opmerking


              • #8
                Pomp je water door een plastic bak, vat , ton, (hoe groter hoe liever), die hoger staat dan je vijvertje (en die je kan camoufleren met stenen, hout, struiken,..) waarin je lavasteentjes doet en daar plant je waterplanten naar keuze in. Op een natuurlijke manier zal je water gefilterd worden, en kraakhelder blijven als je systeem eenmaal goed functioneert.

                Opmerking


                • #9
                  -0- The sky is the limit-0-
                  dad we never forget ya

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo,

                    Ik had een vijver die doorliep in de voliere:


                    Het gedeelte in de voliere was laag en daardoor stroomde het water niet goed door. Het was daarom een bron van besmettingen zoals al is gezegd. We hadden ook een pompje maar we hadden er ook stenen in zodat de vogels niet verdronken, dus de houtsnippers die de kwartels er elke dag in gooide en van alles en nog wat, bleef er in liggen.

                    Ik zal niet zeggen dat daar geen oplossing voor is, maar wij gaan nu 2 schalen maken met water wat overloopt naar de vijver.

                    Ik heb in avifauna iets gezien, dat was een vloer van beton met daarin dus een klein vijvertje. Elke dag (neem ik aan) werd alles (inclusief water) met zo'n klein bezempje (stoffer van blik) eruit gehaald en weer gevuld. We hebben het we over iets kleins.

                    M.v.g. Jeroen
                    Met vriendelijke groet, Jeroen

                    www.jeroenhubert.nl

                    Opmerking

                    Working...
                    X