Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor een mutatie engelse parkiet is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor een mutatie engelse parkiet is dit?

    welke mutatie is deze engelse parkiet?
    wat is verstandig om hier tegenover te zetten en wat kan ik er dan uit halen.
    wat moet zo'n vogel normaal kosten?
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door nick81
    welke mutatie is deze engelse parkiet?
    wat is verstandig om hier tegenover te zetten en wat kan ik er dan uit halen.
    wat moet zo'n vogel normaal kosten?
    Hoi!

    Als ik het zo zie, zeg ik dat dit een opaline man is, kleur vind ik lastiger te zien van de foto, ik zou zeggen hemelsblauw, maar er neigt ook iets groens in te zitten.

    Wat je er tegenover moet zetten, tja ik denk dat dat maar net ligt aan wat je zelf mooi vind en wat je zou willen bereiken, wat er uit te halen is, is heel lastig te zeggen want dan moet je rekening gaan houden met de vererving van de ouder-vogels en dan moet je stambomen van beiden hebben en zelfs dan kan het nog verrassend uitpakken.

    De laatste vraag moet ik je verschuldigd blijven, het is maar de vraag hoe goed de vogel is, bij welke kweker die vandaan komt en hoe goed die is.

    Mijn engelse parkieten komen bij een nederlands kampioen vandaan en als ik die zou verkopen moet ik toch wel vanaf 50€ rekenen.

    Wat ik nog wel ff wil meegeven, vaak is het zo dat de vogels die tijdens het broedseizoen te koop staan, of te oud zijn en dus niet meer hun taak volbrengen of te jong, heb dus wel erg in de leeftijd/ringjaar van de vogel.

    Succes met je mogelijke aankoop.

    Gr, Dreampje

    Opmerking


    • #3
      Maak zelf je keuze maar.

      Een foto kan een vertekent beeld weergeven:
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Wat voor mutatie

        Hoi,

        Ik weet niet of de foto met flits gemaakt is?
        ik denk een opaline hemelsblauwe man.

        bij de opaline faktor en de cinammon faktor wordt de lichaamskleur wat opgebleekt en door de eventuele flits van de camera lijkt hij net wit.

        En wat de prijs betreft eerst het belangrijkste de kwaliteit van de vogel vind ik niet zo, geen forse kop kleine keelstippen (spots)...
        en als ik de ring zie een goude kleur is volgens mij 2003 of 2004 uit mijn hoofd.
        Dus op die leeftijd wordt het al moeilijker kweken met deze vogel, het is de vraag of je hem in een goede conditie krijgt!
        En de prijs moet je niet veel van verwachten ik vind niet dat je zon oude vogel voor veel geld mag verkopen! Laat staan zelf kopen!!! dat zou dom zijn!
        ik zou het zelf nooit doen (Van schade en schande wordt men wijs)
        En als de vogel hele goede voorouders heeft (stamboom) <maar dat weet ik niet> dan is het soms een ander verhaal dan moet je hem in dat geval niet wegdoen

        groejes pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          hij is inderdaad van 2004.

          er zit qua kleur meer in denk ik.
          hij is inderdaad vrij wit van kleur.
          maar let ook eens op de vleugelpennen.
          neigt in mijn ogen heel veel naar de tekenen van een texas clearbody.
          ik heb zelf een violet texas clearbody zitten die veel weg heeft van deze.
          hier nog wat foto's.


          de stamboom is mij onbekend en de conditie , hij is een beetje aan de vette kant maar voor de rest zeker niet slecht.
          wat betreft nageslacht , een 4 jaar oude vogel is bij nog zeer zeker niet afgeschreven.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Texas clearbody

            Hoi,

            Op deze foto is het mooi te zien het lijkt wel een clarbody maar op de tweede foto lijkt er wat bont in te zitten??. Maar volgens mij is hij toch wel clearbody opaline
            mischien daarom wat verwarring Ik durfhet niet helemaal zeker te zeggen ik kan de kleur niet plaatsen
            en je moet hem zeker niet afschrijven maar je had het over de prijs
            daarom dus het verhaal over de leeftijd....
            Ik heb ook vogels van die leeftijd zitten die het nog prima kunnnen maar het wel moeiliker maar dat weet je zelf ook wel..

            groetjes Pascal
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #7
              oke dus het is waarschijnlijk een hemelsblauwe opaline texas clearbody??!!
              wat is dan t meest logische/beste om er tegen te zetten.
              nu heb ik de pop er bij zitten die op de foto staat maar volgens mij niet ideaal.
              ik wil er uiteraard wel weer clearbody uit kweken.
              hoe vererft dat precies?

              Opmerking


              • #8
                Clearbody

                Hallo Nick,
                Dit is een clearbody (hemelsblauw opaline). Er zijn twee soorten clearbodies, namelijk de texas Clearbody en de Easly Clearbody. De Texas Clearbody vererft geslachtsgebonden recessief en de Easly Clearbody vererft autosomaal dominant.
                De Easly Clearbody heeft een meer opgebleekte stuit terwijl de Texas Clearbody een donkerder stuit heeft tot mogelijk de normale kleur.
                De Vleugeltekening van de Easly is zwart, van de Texas Zwartgrijs.
                De Easly Clearbody is veel zeldzamer dan de Texas Clearbody

                Groet,

                Herman

                Opmerking


                • #9
                  maar goed op 2 antwoorden heb ik nog steeds geen antwoord.

                  1. wat zou zo'n vogel gemiddeld moeten kosten?

                  2. wat is verstandig om hier bij te zetten?

                  Opmerking


                  • #10
                    grasparkiet

                    het is volgens mij een hemelsblauwe clearbody opaline man...
                    het ligt aan het formaat van de vogel hoeveel hij kost en waar je hem koopt...
                    je kan er bij de kweek een hemelsblauwe pop opzetten, maar je moet er wel aan denken dat de man opaline is dus die vererfd dat. als je dan een hemelsblauwe pop opzet die geen opaline is heb je meer kans dat je er jongen uit krijgt die geen opaline zijn. Maar als je aan nog een hemelsblauwe clearbody kan komen komt er alleen clearbody uit 100%

                    p.s. opaline is als de vogel dunnere streepjes in de hals heeft. dus minder zwart...



                    gr. leander

                    Opmerking


                    • #11
                      vererving texas clearbody

                      Hallo,

                      Zoals al genoemd vererft de Clearbodyfactor geslachtgebonden. maar wat ook belangrijk is dat de clearbody tevens dominant vereft over de inofactor (albino en lutino) en de lacewingfactor.

                      Je krijgt dan de volgende dominantiereeks: clearbody,ino, lacewing

                      Ik zal het hieronder enkele paringen uitwerken.

                      Bij een zuiver verevende man (dubbelfactorig):

                      1. Bij een normale pop krijg je 100% normale mannen die allemaal split zijn voor clearbody en allemaal clearbody poppen.

                      2. Bij een ino (of lacewing pop) krijg je allemaal clearbody mannen die split ino zijn en allemaal clearbody poppen.

                      Bij de tweede krijg je procentueel meer clearbody's eruit en zowel mannen als poppen. Bij de eerste alleen poppen.

                      Als je man niet zuiver verervend is dus split is voor de ino of de lacewing factor

                      Bij een split man:

                      1. Bij een normale pop krijg je dan 50% normale mannen die split zijn voor clearbody en 50% die spit zijn voor ino en 50% clearbody poppen en 50% ino poppen.

                      2. Bij een ino (of lacewing) pop krijg je 50% clearbody mannen die split ino zijn en 50% ino mannen en 50% clearbody poppen en 50% in o poppen clearbody poppen.

                      Hiervan is de eerste paring zeer ongunstig omdat je niet aan de mannen kunt zien welke split zijn voor de clearbodyfactor.

                      Groetjes,

                      Laurent
                      Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

                      http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

                      Opmerking

                      Working...
                      X