Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weg blijven/lopen nieuwe leden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • weg blijven/lopen nieuwe leden

    Hallo bij bonte kanarie's werd er een opmerking gemaakt wat even niet uit maakt door wij want deze opmerking/mening hebben heel veel liefhebbers en ik vind het jammer dat er zo gedacht word.

    er is gezegt:

    Wat een onzin allemaal en wat een verspilde kans op meer leden . bont moet volgens mij alleen als eis hebben , rein en gezond zijn en geen gebreken hebben dan kan elke bonte meedoen ,
    want met de bonds eisen moet je roch weer gericht ggan kweken en dat is het kind met het bad watr weggooien als wij deze bonds eisen toelaten dan kunnen wij beter gelijk stoppen met de drie jarige proef periode !!!!!!!!!!!!!!!!


    uit dit?uw verhaal lijkt het net alsof de nieuwe leden weggaan omdat ze niet kunnen winnen. volgens mij is dan de postcodeloterij beter voor dat soort mensen dan win je nog eens wat. maar een liefhebber heeft een andere instelling en voor dat soort mensen staat de tt in hun manier van vogels houden nog net niet op de 1e plaats en die kunnen het ook heel goed hebben als ze niet winnen.

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Bont dan conditiekeuring

    Op zich heeft de schrijver over de bonte kanarie gelijk.
    De opzet van het bondsbestuur was meer leden mee te laten doen op de wedstrijden, ook de zogenaamde voilere kwekers.
    Dat kan maar dan moet je ook geen eisen gaan stellen aan de kleur maar deze vogels aan een zogenaamde conditiekeuring onderwerpen.
    Dat deze vogels op de wedstrijden niet met de standaardvogels kunnen strijden om de prijzen is naar mijn mening logisch, je kunt geen appels met peren vergelijken.
    Een aparte groep bijvoorbeeld als showklasse lijkt me dan voor de hand liggend.
    Zelf ben ik trouwens van mening dat dit hele gedoe rond de bonte kanarie een slecht zalfje is op een wond niet die niet meer heelt.
    De kwekers die we weggejaagt hebben met het wijzigen van de standaardeisen gaan echt geen bonte kanaries showen dat is deze mensen hun eer te na.
    Ik wacht trouwens met spanning af wat onze bond nu gaat doen nu de standaard van de COM opnieuw is aangepast aangaande de bruin intensieve vogels

    Opmerking

    Working...
    X