PDA

Bekijk Volledige Versie : Valparkietjes aanschaffen?

distel-kanarie
01-05-2008, 10:15
Hallo,

Ik ben van plan om valkparkietjes aan te schaffen ,ik heb nu een lege kamervoliere waar ze in kunnen de maten zijn 180cmhoog,112cmbreed,78cmdiep, mijn vraag is hoeveel valkparkieten zou ik er in kunnen doen mijn plan is om er mee te kweken hoeveel nestkasten zou ik in de kamer voliere moeten plaatsen.en mischien nog tips?

Alvast bedankt voor u reacties

gerard 6
01-05-2008, 10:38
Als je ermee wilt kweken zou ik het mooi op 1 koppel houden, en voor valkparkieten ben nestblokken nodig.

distel-kanarie
01-05-2008, 10:44
oke gerard zou ik er dan 1 of 2 nestblokken in doen

gerard 6
01-05-2008, 10:50
oke gerard zou ik er dan 1 of 2 nestblokken in doen

Daar zou ik er 2 in hangen kunnen ze zelf kiezen in welk nestblok ze willen.:cool:

Henk3
01-05-2008, 11:00
Bedenk wel vooraf waar je de eventuele jongen moet laten, want dan wordt het toch snel aardig vol.

distel-kanarie
01-05-2008, 15:32
Bedenk wel vooraf waar je de eventuele jongen moet laten, want dan wordt het toch snel aardig vol.

ik heb nog zat ruimte broedkooien en babykooien

Rudmer
01-05-2008, 17:27
Ik zou er ook niet meer dan 1 koppel in doen. Je moet bedenken dat de jongen ook nog een tijdje de ruimte nodig hebben alvoor ze bij hun ouders weggaan.

H.Koman
03-05-2008, 22:06
hallo,
waarom ga je niet kweken in je broedkooien met twee koppels en laat je de jongen Als ze zelfstandig zijn in de kamervoliere?is maar een idee

Valkjesfreacky
16-05-2008, 00:07
Je kan er gerust 2 valkparkieten in steken , om te kweken weet ik het niet want mijn 2 parkieten zitten samen in mijn even grote kamervoiliere en ik weet niet of ik er zou mee kunnen kweken , te weinig ruimte ? Ik doe het kweken in de buitenvoiliere !

distel-kanarie
17-05-2008, 22:36
ik doe er 1 koppel in denk aan lutino`s zeer mooi mutatie vind ik :)

wouter1994
24-05-2008, 18:42
je kan ook lutino met wildkleur doen

dat heb ik zelf ook en krijg altijd 1 wildkleur en 1 lutino
is misschien ook leuk

Rudmer
25-05-2008, 19:13
je kan ook lutino met wildkleur doen

dat heb ik zelf ook en krijg altijd 1 wildkleur en 1 lutino
is misschien ook leuk

Moet je wel een lutino man hebben. ino vererft geslachts gebonden. De poppen hebben 1 ino factor nodig en de mannen 2. Poppen kunnen dus niet split ino zijn (omdat ze maar 1 X hebben)

man x pop:
ino x wk geeft wk split ino mannen en ino poppen
wk x ino geeft wk split ino mannen en wk poppen

valkje
07-06-2008, 08:43
Hallo,

Ik ben van plan om valkparkietjes aan te schaffen ,ik heb nu een lege kamervoliere waar ze in kunnen de maten zijn 180cmhoog,112cmbreed,78cmdiep, mijn vraag is hoeveel valkparkieten zou ik er in kunnen doen mijn plan is om er mee te kweken hoeveel nestkasten zou ik in de kamer voliere moeten plaatsen.en mischien nog tips?

Alvast bedankt voor u reacties
heey jan ik zouw beginnen met 2koppels en 2broedblokken

daar zouw ik mee beginnen ik zouw voor goede koppels uit zoeken en heel
goed opletten waar je ze koopt beste is als je koopt voor op borstbeen teletten zit net onder het hoofdje v valk als de borstbeen voor uit steekt is tekien dat hij weineig in veren komt zitten en als je daar dan mee gaat kweken krygen de jong het ook koop dus daarom en goede valkparkieten koppel let goed op dat hij in veren zitt