Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plukken van de jongen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Plukken van de jongen ?

    Ik heb het idee dat de ouders de jongen plukken.
    De jongen zijn ongeveer 3 (3,5) week oud, wat te doen ?
    Waarom doen de ouders dit ? Hoe kan ik echt zien dat ze geplukt worden, want de hoofdjes blijven wat kaal, terwijl ik een ander nest heb waarvan de koppen al helemaal beveerd zijn.

    Wat raden jullie aan ?
    Kan ik de jongen ergens mee insmeren ? Of moet ik ze eruit halen en met de hand opvoeden ?

    Orca45

  • #2
    - Ik heb gelezen dat ik de jongen kan insmeren met een mengsel van water en azijn, dit heb ik maar gedaan.
    -Tevens lees ik, de jongen uit het nestkast te halen en op een diep bord met zaagsel te leggen, zodat ze meer licht krijgen, ook dit heb ik maar gedaan.
    - Een derde mogelijkheid is de ouder die plukt te scheiden van zijn partner en de jongen, maar dit is mijn geval de pop, kan ik deze zo maar weghalen en apart zetten.

    Is bovenstaand een oplossing ?

    Of raden jullie handopfok aan ? Kan ik dan met handopfok altijd nog kweken ?

    Orca45

    Opmerking


    • #3
      Vaak helpt het al als ze wat meer licht krijgen. De deksel van de nestkast open zetten bijvoorbeeld.
      Handofok is een noodoplossing, ik zou het de ouders laten doen, zeker als je er later mee wil kweken.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X