Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemde Neus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vreemde Neus

    Heej mensen,

    Mijn (groene) Grasparkiet, had een blauwe neus. Nu heeft hij inmiddels een Rood/bruine nuis Weet iemand wat er mee gebeurd? Of hoort dat zo?. Ik weet niet eens op het een mannetje of een vrouwtje is nu. Hij/Zij is nu ongeveer 2/3 maanden oud.

    MvG

  • #2
    kleur neusdop

    Dan is het waarschijnlijk een zij. Bij deze kleur parkiet wordt de neusdop van de man blauw en bij een pop dus niet.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      zal wel een popje zijn dan

      Opmerking


      • #4
        Oke. Maar ik vond het wel intressant, want haar/zijn neus was eerst blauw.

        Opmerking


        • #5
          paarsachtig meer?

          Opmerking


          • #6
            Neusdoppen van grasjes willen nog wel eens laat verkleuren naar de definitieve kleur, af dat ze lang onduidelijk blijven.

            als de dop nu echt naar bruin gaat neigen dan denk ik dat het een pop is, je ziet wel vaker dat wanneer ze in broedstemming komen de dop bruin wordt, terwijl de dop anders rose/paars is.
            al lijkt ze mij voor broedstemming nog wat te jong (3 mnd).
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              bruine dop

              Hoi

              ik heb een pop zitten van 2mnd de neusdop is al diepbruin
              een man 4mnd is nog niet op kleur.....

              groetjes pascal
              groeten uit apeldoorn

              Opmerking


              • #8
                neusdoppen

                Hallo allemaal,

                Kijk eens naar mijn schrijven bij man of pop? 2 lutino. Enkele vragen terug.
                Daar staat iets over bruine neusdoppen.

                Groeten, Budgiefarm.

                Opmerking


                • #9
                  neusdoppen

                  bij een jonge grasparkiet zijn de neusdoppen in het begin meestal een beetje blauw achtig maar na verloop van tijd kun je duidelijker zien wat een pop (vrouwtje) en wat een man is. de man krijgt na 2/ 4 maanden donker blauwe neusdoppen en de pop krijgt bruine neusdoppen. bij de man zijn tijdens de broedperiode de neusdoppen mooi glad en bij de pop erg donker bruin en het lijkt een beetje korstig/schilferig.
                  ik hoop dat het nu duidelijk is


                  gr leander

                  Opmerking


                  • #10
                    Een pop kan ook een (vaal)blauwe neusdop (washuid) tonen maar zal altijd wit rond de neusgaten laten zien tenzij in broedstemming dan word het bruin, een man heeft het altijd egaal helder blauw tenzij afkomstig uit de inogroep.

                    Greetzzz

                    Opmerking

                    Working...
                    X