Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ZEER DRINGEND!!Help!Hij gaat sterven!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ZEER DRINGEND!!Help!Hij gaat sterven!


  • #2
    Als hij zijn bekje open doet kan je hem rul eivoer geven met een luciferhoutje (uiteraard de achterkant) en wat zebravinkenvoer dat je tot poeder stampt en de vliesjes wegblaast tussendoor. Dat door het eivoer doen en rul/vochtig geven.
    Je kan er ook stukjes fijngesnipperd paardenbloem doorheen doen.

    Ik denk echter dat deze baby niet gaat sperren (bekje open doen).
    Soms helpt het als je een druppeltje water op de punt van de snavel laat lopen omdat dat de snavel intrekt en dus een slik/eetreflex oproept.

    Succes ermee. Ps zet hem in een nestje van toiletpapier en dan zo dat hij lekker diep in een kommetje kan liggen om warm te blijven.
    Mocht hij eten aannemen van een luciferhoutje dan krijg je hem wel groot en moet je dus elke dag een keer of 8 zoveel voeren als hij opkan. Best zo vaak hij piept en honger heeft.

    O ja, mocht het helemaal niet willen eten dan zou ik het los in de kooi zetten. De ouders kunnen er dan niet omheen. Leg dan een zeer ondiep schaaltje water neer en een bakje rul eivoer met een lage rand (deksel jampot bv). Beter dan in het nest laten zitten Hij zal steeds schreeuwen naar de ouders omdat hij die steeds ziet. Dat lokt voeren weer wat beter uit. Zit het nest vol bloedluizen oid dan is hij daarmee meteen verlost daarvan.

    Succes! De kans is heel groot dat hij geen eten gaat aannemen omdat hij bang is. Je kan wat tikken tegen zijn snavel met de lucifer met het propje voer erop, helpt soms.

    Opmerking


    • #3
      je kan ook voorzichtig met je nagel proberen zijn bekje open te doen en er wat in te doen

      mestal na een paar keer doet hij/zij wel zijn bekje open als hij/zij jou ziet
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          opfokvoer

          Gewoon schoon zaad in de bak, Niet te veel. Elke dag ongeveer op.
          Af en toe wat trosgierst,
          scherpe maagkiezel en grit,
          water,
          kalkblokje,
          Eivoer, kan je verstrekken in die kleine bakjes door de tralies eventueel. Als je de tijd ervoor hebt meerdere keren per dag een beetje en iets rul gemaakt. Dus niet nat.
          Daar moeten ze van groeien, ik zou er geen zaad doorheen doen, dat kunnen ze wel uit de zaadbak halen.
          Af en toe wat fruit, stukje appel of wortel e.d. andijvie - sla en wat ze maar willen eten.
          En af en toe een geknipte meelworm of wat pinkies.
          Kooi op tijd verschonen.

          Nestkast, watten kan je vervangen door sisal touwtjes en kokosvezel.

          De snavel open krijgen, dat is een kunstje dat je even moet leren. Pak de vogel in je ene hand met duim en wijsvinger om het kopje, iets achterover en nu even wat over de snavel kriebelen met het pipetje met voer. Lukt vast.

          Zo'n nestkastje hoeft helemaal niet zo supergroot te zijn. Als je ongeveer 9x9x16 cm' aanhoudt, kan dat goed.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Stipske

              Sorry hoor voor mijn gezaag....
              Daarhoef je echt geen sorry voor te zeggen. Jij zit hier mee in je maag en dat is alleen maar goed. het vogelhart op de juiste plek.
              Alleen heb ik hier geen antwoord op voor je omdat ik eigenlijk weinig tot niets weet van zebravinken. Probeer in ieder geval hem uit het nestje te halen wat marx je al eerder aangaf. Daar is ie oud (jong) genoeg voor. zodat je hem goed vast kan pakken zoals henk je dat aangaf. Is niet echt niet zielig het is allicht te proberen hem zo te redden.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                misschien ongedierte

                Zijn je vogels ongedierte vrij, b.v. zwarte luis, hele kleine beestjes. Het lijken wel hele kleine snelle spinnetjes.
                Of bloedluis. Zijn de dode jongen erg bleek op de huid misschien?

                *Waar blijven de reacties van de zebravinken kwekers want die komen hier ook!! Uw hulp wordt dringend gevraagd mensen.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  pfff, dit heb ik (gelukkig) nog nooit aan de hand gehad.

                  Als ik heb goed begrijp stoppen de ouders met zo'n 17 dagen met voeden?
                  Is er iets gebeurd waar ze van geschrokken kunnen zijn? Al ken ik de zebra's als niet makkelijk te verstoren broeders...

                  Hier krijgen ze ook kokosvezel, (tot ze een mooi nestje hebben en dan geen nestmateriaal meer verstrekken), zaad, elke dag nieuw, eivoer (eigen recept), maagkiezel en grit. En vers water natuurlijk.
                  Mijn Site

                  Opmerking

                  Working...
                  X