Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kan dit?

    ik heb een vraag: ik heb nu een koppel grasparkieten zitten met 2 jongen die bijna gaan uitvliegen, zou ik als die zijn uitgekomen samen met de ouders in de sliert ernaast steken? Dat de ouders ze blijven voeren, of gaan ze erniet achter kijken
    ik kan ze wel laten zitten, maar echt liever niet( als het niet anders kan dan wel)

    groetjes kevin

  • #2
    Ik lees graag Vlaams, maar "sliert" ken ik niet.
    Bedoel je dat je de vogels in een andere kooi zetten? Alleen de jongen?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      sliert

      samen met de ouders in de sliert ernaast steken?
      De ouders zullen wel doorvoeren denk ik. Ik had ook nog nooit van sliert gehoord als naam voor een volière. Apart, zal wel een platte vertaling zijn.

      Woorden die (ongeveer) hetzelfde betekenen als ‘sliert’, met toelichting en mogelijkheden om verder te zoeken.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          nene de jongen en ouders samen

          Opmerking


          • #6
            Dan gaat het meestal wel goed. Meestal, niet altijd natuurlijk. Niet verplaatsen blijft beter.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Hoihoi,

              Je moet het toch even aankijken als je vogeltjes net zijn uitgevlogen, de eerste dagen gaat het goed, en daarna gaan ze bekvechten met paps, dat is hier mijn ervaring tenminste.

              Daarnaast moet je heel erg opletten of je geen popjes hebt, want als paps een vrouwtje ruikt maakt het hem niet uit wie hij "neemt" zogezegd.

              Hier hadden we vijf jongen en hebben we de jongen na een week uitgevlogen te zijn, uit noodzaak moeten verkassen naar een andere kooi... Paps wil namelijk hoogstwaarschijnlijk meteen met een tweede broed beginnen.

              Succes!!

              Gr, Dreampje

              Opmerking


              • #8
                de jongen zijn er nog niet uit en het popje heeft alweer een eitje gelegd
                ze zal weer beginnen
                en ik heb ook een pop broeden( de eerste keer) en zit samen met een jonge man(ze voeren elkaar al) ze is nu 10 dagen aan het broeden op 2 eitjes en
                gisteren en vandaag heeft ze er ng een gelegt( dus nu 4) kan dat iets worden?

                Opmerking


                • #9
                  Kan dit

                  Hallo kevin,

                  komt wel vaker voor dat ze onregelmatig leggen gewoon hun gang laten
                  gaan en de datums goed opschrijven

                  groetjes pascal
                  groeten uit apeldoorn

                  Opmerking

                  Working...
                  X